mealybug schreef:Niet persoonlijk worden.
Blijft toch maar moeilijk he ?
''Sommige'', zei ik.
Je zei dat de verbondsdoop en de verbondserftheologie, wat je ook onder het laatste moge verstaan, een direct gevolg waren van het feit dat sommige theologen niet in God geloven. Oftwel, je wijst ongelovige theologen aan als de oorsprong van de verbondstheologie. Dat is een heel heftige beschuldiging en dat siert je niet. Dat je er nu omheen loopt te draaien siert je nog minder, trouwens.
mealybug schreef:En dan met name vooral sommigen uit die denominaties die bijzonder weinig kenmerken vertonen van een geestelijk liefdevol, vruchten-dragend karakter.
Oh, dat verschijnsel is niet exclusief aan 'die dominaties' gebonden hoor.. ik wordt dagelijks geconfronteerd met 'christenen' die het als hun dure plicht en roeping zien om de reformatorische gezindte te bestrijden, en door hun doen en laten blijkt wel, dat ze het bashen van gelovigen in Jezus Christus schijnbaar aan het lijstje uit Galaten 5:22 hebben toegevoegd.
mealybug schreef:Een zuigeling heeft nog helemaal geen weet van geloof, wedergeboorte en doop , die allemaal bij elkaar horen.
Of ben je dat ook niet met me eens?
Hoewel onze kleine kinderen dit alles niet begrijpen, mogen we hen toch door de doop niet uitsluiten; want zonder dat zij het weten hebben zij ook deel aan de verdoemenis in Adam en zo worden zij ook zonder het te weten in Christus tot genade aangenomen, naar het woord van de Apostel:
Zoals dus door één overtreding de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis, zo komt ook door één rechtvaardigheid de genade over alle mensen tot rechtvaardiging van het leven. (Rom. 5:18).