learsi schreef:Zou je onder woorden kunnen brengen(in het kort) wat dat is voor jou:...."het evangelie goed uitleggen" ?
Joh. 3:16, en verder uitleggen dat Hij niet alleen voor ons gestorven is maar ook weer is opgestaan.
Dat Hij door Zijn Geest in het hart van gelovigen woont zodat wij van binnenuit veranderen.
Jvslooten schreef:Kun je je vraag iets specifieker formuleren?
Ik vroeg: Waarom zou iemand lid willen zijn van een gemeente als ie het evangelie toch niet gelooft en niet wil aannemen?
Jij antwoordde met: uit gewoonte of bijgelovigheid?
Dat kan ik me niet voorstellen bij een goede evangelie verkondiging, zo moeilijk is dat niet te begrijpen.
Als ik ongelovigen hierover spreek, dan snappen ze de boodschap best. Maar ze geloven het niet, of ze hebben er gewoon geen zin in want het leven bevalt ze prima.
Als de voorganger het evangelie niet goed uitlegt, wat zou dan de hoofdreden moeten zijn voor een ongelovige om lid te zijn en blijven van zo'n gemeente?
Gewoonte of bijgelovigheid is geen bijbelse hoofdreden.
Ondanks alle verschillende stromingen die er zijn met de daarbij behorende verschillen zijn we het over de kern toch wel eens?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)