Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor parkiet » 28 jan 2014 21:37

Spannend Jannoek, zo dichtbij al...

Hier gaat het redelijk. Ik heb niet veel last van kwaaltjes, behalve moeheid. Maar ja, rust is er ook niet bij met twee kinderen. Sinds vandaag weten we dat baby in stuit ligt, daar baal ik erg van. Het kan zijn dat ie nog draait (ben bijna 34 weken nu), maar het maakt het voor mij allemaal nogal onzeker. Met 37 weken krijg ik een liggingsecho en dan zullen we zien hoe het er dan voor staat en of een draaipoging zal worden gedaan. Ik wil heel graag thuis bevallen, maar een draaipoging trekt mij niet zo, dus hoop ik dat t kindje nog spontaan draait (dat deed mijn peuter ook nog met 35 weken ongeveer, dus het kan nog best...)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 29 jan 2014 11:39

Ik had die gedachten ook, Jannoek. En tijdens de bevalling is er ook wel 3 of 4x een moment geweest dat er toch eventueel een ks zou gaan gebeuren. Mocht de hele dag ook niet eten :( . Maar toen het uiteindelijk wel gelukt was, voelde ik me ook eigenlijk best wel trots :) . Maar anders was een ks gewoon het beste geweest op dat moment en ook goed...
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jan 2014 12:48

klinkt niet als een pretje stip... mocht je niet eten omdat er kans was op een ks? wel drinken?
ik moet het ook maar gewoon proberen los te laten... je hebt er toch geen invloed op hoe t loopt, nooit natuurlijk, maar voor mijn gevoel nu zeker niet.
@parkiet voor jou schiet t dus ook al op! hoop dat de baby nog draait dan!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 29 jan 2014 15:48

Inderdaad, want stel dat het wel een ks zou worden. Volgens mij hadden ze daar wel op gerekend.

Inderdaad los laten en als het mogelijk is elke stap gewoon goed overleggen. Elk beslismoment heb ik afgewogen wat als ik hiervoor kies en wat als ik voor het andere kies, wat zijn dan de vervolgstappen/mogelijkheden. En ook vertrouwen dat ze het beste met jou en je kindje voor hebben. Beebje komt er hoe dan ook uit :-). Succes en proberen niet teveel na te denken over allerlei scenario's.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jan 2014 17:24

komt vast goed! we wachten maar rustig af ;-). had jij bij de eerste een geplande ks of spoed?

mijn buurvrouw (is verloskundige) was hier vanmiddag en denkt dat het niet lang meer duurt. kijken wie gelijk krijgt, de gyn of de vk ;-)

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 30 jan 2014 17:10

Geen geplande, maar eigenlijk ook geen spoed. De inleiding lukte niet en ivm weinig vruchtwater moest ze er wel uit. Toen uiteindelijk besloten dat het ks zou worden.

Spannend, ik kom denk ik maar wat vaker hier kijken ;-)
Dietrich Bonhoeffer

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 30 jan 2014 17:32

@ jannoek; waar baseert de buurvrouw het op dat ze denkt dat het niet meer zolang gaat duren? Ik hoop voor jullie ook dat het niet meer zolang kan duren! Sterkte!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 30 jan 2014 20:18

@Jannoek
Spannend hoor. Hoop dat de bevalling voorspoedig gaat zijn!

@Parkiet
Sterkte met de laatste loodjes en hopen dat de bib zich nog even netjes gaat draaien!

@Haai
Over de helft, dus 't schiet toch al aardig op.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 jan 2014 20:56

@ jannoek: spannend hoor, succes als het zover is! Je man had achterin januari nog opdrachten staan zei je toch, heeft hij die inmiddels afgerond? dat zou dan wel een stukje rust geven misschien..?

@ parkiet: voor jou schiet het ook al op! hopelijk draait de beeb netjes.. ik dacht dat een draaipoging maar tot 36 weken kon, maar dat heb ik dan vast niet goed begrepen.

@ haai: vreselijk he, die nesteldrang. ik had er ook enorm last van! volgens mij werd het elke zwangerschap erger.. op school sprak ik in die tijd een moeder die zei: "ach, het is maar goed dat we af en toe een keer zwanger zijn, dan kom je tenminste nog eens op de plekjes waar je niet altijd schoonmaakt" :mrgreen:

@ jpc: hoe gaat het met jou? en met je epilepsie? daar had je de vorige zwangerschap wel klachten van toch?

@ liesien: lees je ook nog mee? hoe gaat het? volgens mij schiet het voor jou ook al op?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 30 jan 2014 23:06

VPK, ik krijg die echo pas met 37 weken, juist omdat er niet eerder wordt ingegrepen, ivm de kans om zelf te draaien. Maar dat kan misschien ook wel per ziekenhuis verschillen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 jan 2014 06:54

@juffiejuf ze vond dat ik echt een bevalhoofd had ;-) hield van de week ineens erg vocht vast, ook in mn gezicht, terwijl dat de hele zwangerschap verder niet is geweest. maar dat is nu weer weg :-)

@vpk manlief heeft vorige week een bruiloft gefotografeerd, dus die is achter de rug, en vandaag nog 1, en niet om de hoek, dus dat is spannend... heb er gewoon een beetje buikpijn van ;-). maar we hebben volgens mij genoeg noodplannnen incl. backup fotograaf die zelfs halverwege de dag nog ingeseind kan worden zodat hij evt. naar huis kan. hopelijk voor niks geregeld. morgen en volgende week ook nog opdrachten, maar die zijn uiteraard allemaal onder voorbehoud gemaakt, en minder cruciaal als een bruiloft ;-)
we wachten maar rustig af... :)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 01 feb 2014 22:52

Word weer spannend hier. Iets vaker kijken ;)
Maar hier gaat het nog steeds goed. Wel even een moment gedacht dat ik een aanval zou gaan krijgen, maar dat is gelukkig niet doorgezet. Ik denk dat medicijnen weer verhoogd moeten worden. Is al weer een tijdje geleden dat dat gebeurt is.
Inmiddels maandag al weer 29 weken. Begin vocht vast te houden :( nu al...Ook hier nesteldrang toegeslagen. Dingen waarvan ik zei dat het pas hoefde als de beeb er is moeten ineens nu.
Zo word volgende week stapelbed voor de meiden geleverd, is hun kamer licht roze geverfd, H d'r bed vandaag afgebroken, ze slaapt nu op matras op de grond. En ben ik driftig op zoek naar leuke stof voor overtrekken, ben ik bezig met overtrekje voor in kinderwagen. En nog zo een hoop dingen die ineens moeten. Manlief word er gek van 8)
Volgende week groei echo.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 feb 2014 08:58

fijn dat het goed gaat jpc! toch extra spannend in jouw geval...

mijn man vindt nesteldrang juist fijn, hij zou willen dat ik altijd zo opruimerig was, haha. verder kan ik aua schoonmaakwoede nesteldrang niet echt uiten door mn bekkenklachten, dus dat is wel irritant. in mn hoofd allemaal dingen die ik nog graag schoon zou willen maken etc, maar uitvoering lukt dus niet. gisteravond nog wel de bank schoongemaakt met sopje en de rommel er uitgestreken met mn stoomgenerator ;-).

ben blij dat de bruiloftsreportages even klaar zijn. nu staat er voor aankomende zaterdag ook nog wel een belangrijke opdracht... de rest kan wel schuiven dus daar maak ik me maar niet te druk om ;-).

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 02 feb 2014 12:43

Ik dacht even: Jannoek, met goed nieuws... maar nee, nog even geduld...

Ook alweer 29 weken jpc, fijn dat die aanval niet doorzette, maar wel naar van het vocht.

Succes alle zwangeren hier!
Dietrich Bonhoeffer

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 feb 2014 14:37

helaas stip, nog niks aan de hand ;-)

Terug naar “Archief”