Je bent de afgelopen berichten wel buitengewoon grappig bezig; je zit het iedereen kwalijk voor dat ze niet goed genoeg lezen en ik zit hier maar te grinniken omdat je kennelijk zelf niet eens beseft hoe vaak je jezelf in de wielen rijd en hoe slecht je dingen beargumenteerd. Het vreemdste is dan nog dat je het anderen kwalijk neemt dat ze jouw kronkels niet accepteren als uitleg. Komt het dan niet bij je op dat je misschien helemaal niet duidelijk bent?
Je vind dit grappig allemaal?Integendeel, ik ben uitermate serieus.Dat jij me grappig vind toont al aan dat je totaal geen respect hebt voor andermans mening.
Dan beweer je hier dat ik kronkels heb, dus blijkbaar ga je ervan uit dat iemand die een andere mening heeft dan de jouwe niet spoort.
Hiermee durf je wel érg ver te gaan.
Ik probeer juist wél duidelijk te zijn, dat jij het niet (wil) begrijpen toont misschien wel aan dat de kronkel waar je het zojuist over had, ergens anders zit.
Iniedergeval... ik begrijp het vertrouwen niet zo, waarmee je simpelweg aanneemt dat God het zover niet laat komen bij bekeerde mensen. Is dat niet tegen beter weten in vasthouden aan iets wat in jouw ogen leuk lijkt? En wat als er nou straks iemand in jouw directe omgeving, iemand waar je tegenop keek als gelovige, wat als die persoon zichzelf van het leven berooft? Denk je dan simpel (en hard), 'krijg nou wat... was ie toch niet bekeerd!', of wankeld je geloof dan plots?
Jij begrijpt mijn vertrouwen niet?Wat heb je aan een geloof als je niet vertrouwt?Jij zegt hiermee dus dat je iets geloof maar vertrouwt het toch niet zo zelf.Wat is dan de reden voor je geloof?
Tegen beter weten in vasthouden?alleen wat jij gelooft is dus waar, en een ander mag geen mening of geloof hebben ánders dan het jouwe.Je hebt hier geplaatst dat je vind hoe zwaarder de kerk hoe minder de mensen accepteren etc.Hoe zit het dan met jezelf?Al eens bij jezelf te raden geweest?Ik mezelf in de wielen rijden zeg je dan...Hmm.
Je hebt ook niet gelezen.Je zei dat ik dat steeds mensen verweet.Nu jou dus ook, want je doet het echt niet.
Ik heb, páginas geleden al verteld dat wanneer iemand in mijn famielie, of vrienden of bekenden het doen, of ikzelf hetzelfde lot ondergaat, omdat ik en mijn familie niets beter ben dan de rest.Niet gelezen blijkbaar?
Blijkbaar denk je ook dat ik zoiets in mijn omgeving meegemaakt heeft.Vin troost je, als ik dat allemaal moet gaan plaatsen hier zit ik hier morgenavond nog.Je bent niet uniek wat zulke dingen betreft en aan levenservaring en teleurstellingen ontbreekt het ook mij niet.
Ik denk dat dat wel een belangrijke vraag is. Je houd vast aan God's steun hier op aarde, maar dat zou nou misschien precies het verkeerde kunnen zijn. Houd vast aan God's eeuwige genade, anders raak je straks teleurgesteld als je hier niet krijgt waar je misschien op had gerekend. Dat geld netzogoed voor zelfmoord, en zeker als je je veronderstelling niet op de bijbel kunt baseren. Nee, dat kun je niet en dat heb je nog steeds niet gedaan. Het is jammer dat je zo hard roept dat het wel zo is; zijn wij dan echt zo blind dat we je logische argumenten niet zien... of ben jij degene die teksten bij elkaar raapt en voorbarige conclusies trekt?
Houd jij niet vast aan God's steun hier op aarde?Nogmaals, ik weet of begrijp niet goed wat jij gelooft.Jij houd dus niet vast aan die steun?Verklaar dat is..Weer heb je hier ook die fundamentalistische opstelling die je juist anderen verwijt, die volgens jou lid zijn van een zgn 'zware' kerk.
Volgens jou is wat ik geloof verkeerd en jou mening de goede.
Ik kom nog met teksten.Ook al zijn ze dan volgens jou misschien bij elkaar geraapt.
Waar blijft jou onderbouwing?Niks gezien nog, dan loze woorden.
Steek ook je nek is uit dan, en ga anderen niet dingen zitten verwijten zonder zelf iets hard te kunnen maken.
Wat je nu doet is proberen een ander onderuit te halen die wel iets probeert te onderbouwen.Iets wat je zelf niet durft omdat je bang bent onderuit te gaan.
Toon je een echte vent en kom met dingen die mijn ongelijk kunnen bewijzen dus, en toon je niet zo'n loser als hier.