Schoonheidsideaal en schoon voor God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 mar 2004 16:56

Stacie schreef:welke foto?

Skoes spaart foto's van mooie vrouwen dus ik heb de mijn onmiddelijk ingestuurd. 8) :arrow: :P

Ehm, ff serieus. Ik vind karakterstieke gezichten mooi, mensen die iets eigens hebben, door een lach, een mymiek, of een manier van praten. Vaak zijn dat helemaal geen echt perfecte, mooie mensen. Maar dat vind ik honderd keer fascinerender . DAar kan ik echt lang naar kijken, wat soms ietwat benauwde situaties oplevert, in de trein bv. :lol:
ik zoek dan ook een jongen met knalrood piekhaar goed kunnende koken, die heb je niet zoveel, dus als je er 1 voor me weet... brief met foto wordt eerlijk beantwoord. :D :mrgreen:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

martinm81
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

schoonheid

Berichtdoor martinm81 » 10 mar 2004 21:02

De definitie van schoonheid is niet bepaalbaar. hoe knap iemand eruitziet is in de eerste plaats een smaak van de persoon die naar een ander kijkt. de ene houd van ultra dun, zo doen dat de persoon bij een windje al wegvliegt, de andere weer houd van forse vrouwen, de andere kijken naar hele andere ogen dan de meeste (tjonge wat zeg ik dat weer mooi :wink:) en de ander is gewoon neutraal. daar hoor ik bij denk ik.

Hoe knap jezelf vind, zou je niet snel zeggen. de meeste hebben als antwoord "normaal" en sommige durven het woord knap in hun mond te nemen. Ik denk dat men in het algemeen niet kijkt hoe men eruit ziet, maar wat die persoon uitstraalt. kijk hij of zij altijd sip, chargo, en staat er te "gemaakte"smile op. ik denk dat het allemaal draait om hoe zeker kom je over, wat wil je uitbrengen?!

Ik ben absoluut niet knap. ik heb daar een reden voor, ik ben zo onzeker als maar kan zijn. dat heeft te maken doordat ik 8 jaar gepest bent. de zekerheid is verdwenen. Bij zulke dingen herrinder ik wel dat een collega zei "martin, jij bent knapper geworden, sindsdien je het hier leuk bent gaan vinden". dat omschrijft de schoonheid van je karakter.

Dat het oog ook wat wilt, blijf je zeker houden. alleen ik denk dat we verder moeten kijken dan het lijf.

Wat God van mij vind? God heeft mij geschapen naar Zijn Evenbeeld, God heeft gezorgt dat ik bij Hem mag zijn. Die schoonheid, die moet ik alleen elke dag afstralen. God hecht meer aan de binnenkant. Zie de schriftgeleerde, die heel de bijbel al binnen en buitens heb gekeerd. bidden op straat, goed praten en al dat soort dingen. en Jezus zei altijd op zo manier dat het altijd gaat om wat je vanuit binnenuit voor de mens en voor God kan betekenen. zo is het ook voor jou!

Groetjes
martin
.......Door naar MC donalds te gaan, maak jezelf nog niet tot hamburger....

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: schoonheid

Berichtdoor meschianza » 11 mar 2004 18:55

martinm81 schreef:Ik ben absoluut niet knap. ik heb daar een reden voor, ik ben zo onzeker als maar kan zijn. dat heeft te maken doordat ik 8 jaar gepest bent. de zekerheid is verdwenen. Bij zulke dingen herrinder ik wel dat een collega zei "martin, jij bent knapper geworden, sindsdien je het hier leuk bent gaan vinden". dat omschrijft de schoonheid van je karakter.

Dat het oog ook wat wilt, blijf je zeker houden. alleen ik denk dat we verder moeten kijken dan het lijf.

Wat God van mij vind? God heeft mij geschapen naar Zijn Evenbeeld, God heeft gezorgt dat ik bij Hem mag zijn. Die schoonheid, die moet ik alleen elke dag afstralen. God hecht meer aan de binnenkant. Zie de schriftgeleerde, die heel de bijbel al binnen en buitens heb gekeerd. bidden op straat, goed praten en al dat soort dingen. en Jezus zei altijd op zo manier dat het altijd gaat om wat je vanuit binnenuit voor de mens en voor God kan betekenen. zo is het ook voor jou!

Groetjes
martin

Applaus voor je goede bewoording MArtin! Zo is het. WAt van binnen zit, straalt naar buiten. MEnsen die leeg en oppervlakkig van binnen zijn, stralen dat ook uit. Al ben je nog zo perfect van vorm.
Het spijt me dat je 8 jaar gepest bent. GElukkig ben ik daar nooit mee in aanraking geweest. Ik heb het ook niet van dichtbij bij anderen meegemaakt. Maar ik geloof wel dat het de meest erge vorm is van iemand afrekenen op zijn/haar uiterlijk. DAt het je stuk maakt. HEt kan al heel subtiel, pesten, heb ik van iemand een keer gehoord.

Misschien dat wel allemaal op het eerste gezicht naar uiterlijk kijken. Maar als je echt mooie, goede, betrouwbare, waardevolle mensen wilt ontmoeten, moet je idd op het tweedegezicht naar de binnenkant kijken.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”