hubert schreef:In mijn gemeente is er geen voorwaarde om erbij te kunnen horen. Ik spreek vaker met mensen zoals jij en zelf spreek ik ook wel eens op jouw manier om de discussies te helpen.
Gezellig is ook zo'n aspect, hoewel ik er kom voor een goede bijbeluitleg, de muziek en het randprogramma.
Ik probeer trouwens geloof los te zien van wetenschap. Dat zijn verschillende grootheden die elkaar niet uitsluiten.
Waarom zou de oerknal niet God zijn?
Okee, een heel open gemeente dus. Maar zelfs dan nog zie ik niet waarom ik daarin zou passen.
Ter vergelijking: ik heb absoluut niets met voetbal, ook al fascineert het gegeven dat een simpele sport met een balletje wereldwijd zoveel mensen in de ban kan houden, en zo'n miljardenbusiness kan zijn, me wel degelijk. Ik heb op zich ook niets tegen mensen die wél van voetbal houden, maar het is gewoon echt niet mijn ding. Waarom zou ik me dan bij een supportersclub van de één of andere ploeg aansluiten, zelfs al beweren de leden dat je niet per se een supporter van hun team moet zijn om erbij te horen?
Als het 'm enkel om de leuke sfeer, de gezellige babbels en het biertje na de wedstrijd te doen is, kan ik toch even goed één of andere hobbyclub zoeken die niets met voetbal te maken heeft.
En waarom zou de oerknal niet God zijn? Zoals gezegd: ik kan niet bewijzen dat het niet zo is, maar ik vind ook geen enkele aanwijzing om aannemelijk te maken dat het wél zo is. En in zo'n geval ben ik niet geneigd te kiezen voor de in mijn ogen minst waarschijnlijke hypothese, met name het bestaan van een goddelijke schepper.