Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Haai » 21 jan 2014 19:27

Oei, schrikken liefie! Hopen dat het allemaal meevalt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2014 08:11

Liefie, dat is idd schrikken dat ze zo uit het niets zo flauw valt. Sterkte a.s. dinsdag.

Hier heeft S. gisteren een enorme bloedneus gehad, zonder te vallen/stoten en hij is ook niet verkouden. Hm waar dat dan vandaan komt. Uit beiden neusgaten.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jan 2014 10:36

LauraC schreef:Schrikken liefie, hopelijk mag het allemaal meevallen. Sterkte voor dinsdag!
En jij ook sterkte met de kleine juffiejuf!

@jeepeecee: Hoe vindt H. het op school? Of is ze nog niet begonnen? Onze middelste jongedame mocht na de kerstvakantie voor het eerst en ze vindt het geweldig! Thuis is het flink stiller, met een jongste die nog redelijk vaak onder zeil gaat, maar het is ook heel leuk om haar zus te zien genieten van alles wat school te bieden heeft!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 jan 2014 12:19

He wat naar liefie. Spannend of er wat uitkomt.

Zielig, juffiejuf, trek je het zelf inderdaad nog? Heel pittig.

Toch vind ik kwaliteit van het onderwijs op school lastig te bepalen als je de school verder niet kent.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jan 2014 16:32

Stip schreef:Toch vind ik kwaliteit van het onderwijs op school lastig te bepalen als je de school verder niet kent.

Aobsoluut mee eens, het is ook per leerkracht heel verschillend.
Bij ons is er keus uit twee scholen: een openbare en een protestants christelijke. Wij hebben de laatste gekozen; een reformatorische school is minstens 20 minuten met de auto. Als die dichterbij was geweest wat die het wel geworden, hoewel ik niet per definitie voor reformatorisch onderwijs ben - we hebben daar heel wat van gezien/meegemaakt waar we absoluut niet achter kunnen staan. (Overigens voornamelijk m.b.t. andere leerlingen en hun ouders en minder met leerkrachten/docenten.)

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 jan 2014 17:01

Ook dat inderdaad...

Misschien hier mensen die wat weten over scholen in Woerden?
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2014 19:43

Iemand ervaring met een enorm ondernemend kind dat echt overal op en in klimt? Hier vanavond hij pakt een stoel uit een van de slaapkamers en schuift deze naar de trap toe (traphekje zit dicht) klimt op de stoel. Wij waren er gelukkig bij, ik zal hem ook niet alleen boven laten. Maar hij komt zijn bed uit, op zich vind ik dat niet zo heel erg maar als hij dan een stoel pakt en voor het traphekje neer zet. pppfff In een no time zit hij ergens boven op. Zucht.. ben blij dat ik nu even tijd voor mezelf heb.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 jan 2014 19:44

@Evelien: helemaal herkenbaar;-) Vandaar veel blauwe plekken bij meneer. Een traphekje of wat dan ook heeft geen zin, laat hij zich gewoon over de spijlen van de reling vallen.. en aangezien ik dat nogal gevaarlijk vind is het traphekje verleden tijd...
Time flies when you have none!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 22 jan 2014 19:56

Op de website van de Onderwijsinspectie staan toezichtsrapporten van elke school. Daarnaast zegt de Cito-score en ook de doorstroom van de individuele school t.o.v. het landelijk gemiddelde iets over de kwaliteit van een school.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2014 20:49

@ evelien hier ook een heel ondernemend jongetje. Wij gebruiken daarom de traphekjes ook niet meer. Hij klom er gewoon overheen. Hij stond pas op het aanrecht om de messen uit het messenblok te pakken :roll: Daarom hebben wij op verschillende ramen klemmen gezet zodat ze wel open kunnen, maar niet te ver. Lucifers en aanstekers ook erg hoog opgeborgen, zodat hij er niet bij kan. En blijven waarschuwen dat dingen gevaarlijk zijn of pijn doen. Hij staat nl ook vaak naast mij met koken en hij begrijpt nu dat de pannen pijn doen als hij die aanraakt ( ook proefondervindelijk geleerd)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 jan 2014 22:18

Wat eng zulke ondernemender kids. Ben ik totaal niet gewend.... F is best bang. Nooit uit z'n bed geklommen, nooit iets in stopcontacten duwen, maakt geen keukenkastjes open etc. Voorbeeldig wat dat betreft als ik dit zo lees ;-)

@missf nog twee weken, dus kan bijna elk moment zover zijn ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 jan 2014 23:05

Sowieso traphekjes weghalen, Evelien. Die waren hier ook al snel weg. Voor als ze net erop kunnen kruipen zijn ze handig, daarna snel weghalen. Ze konden hier beiden best jong al trap'lopen' daardoor, ik vind dat veiliger. Ze zijn ook nooit er van af gevallen eigenlijk, omdat ze al jong wisten hoe ze er op en er af moesten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 23 jan 2014 06:23

Ik heb nu ik verhuisd ben, R ook zo snel mogelijk leren traplopen. Ik woon boven en had geen traphekje en ik was ook bang dat ze naar beneden zou kukelen. Alleen als ze de bocht om moet, dan wil ze m'n hand vasthouden, voor de rest houdt ze zich aan de leuning vast en stapt naar beneden. Ik wilde d'r eerst op d'r billen naar beneden laten gaan, maar dat wilde madam niet.
Verder is ze wel ondernemend, maar gelukkig niet zo dat ze overal bovenop klimt, zoals ik hier soms lees. Hooguit op een stoel of de armleuning van de bank, maar daar houdt het wel mee op.
Daar mag ik ook wel blij mee zijn dus, succes met jullie klauteraars!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jan 2014 07:56

Jannoek schreef:Wat eng zulke ondernemender kids. Ben ik totaal niet gewend.... F is best bang. Nooit uit z'n bed geklommen, nooit iets in stopcontacten duwen, maakt geen keukenkastjes open etc. Voorbeeldig wat dat betreft als ik dit zo lees ;-)

@missf nog twee weken, dus kan bijna elk moment zover zijn ;-)

Spannend Jannoek! Zijn jullie uit de naam?

Ik was het ook niet gewend. De oudste twee deden nooit dingen die gevaarlijk waren en ik vermoed de jongste telg ook niet. Alleen J is op dat vlak erg ondernemend. Hij heeft zichzelf leren fietsen, begint zichzelf al aan te kleden, klimt uit zijn ledikant etc.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jan 2014 08:00

S. loopt al bijna een jaar de trap op en af. Maar hij is zo'n dondersteen dat hij altijd wel iets verzint waardoor hij toch van de trap valt. Wij hebben best wel een enge trap. Ben er ook altijd bij als we de trap op of af gaan.

Een voorbeeld: Gisteren ging manlief samen met hem even patat halen bij de snackbar. In een no time stond hij boven op 1 van de tafeltjes.

Of het te maken heeft met hoe ze het moesten, de trap af lopen vind ik nou niet echt om op te vertrouwen. S. kon ook al een tijd goed de trap af. Pakt met beiden de trapleuning vast.

Terug naar “Archief”