games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 19 jan 2014 17:32

Mortlach schreef:Nintendo geeft het nu zelf ook toe: de WiiU is een flop. Als de verkoopverwachting met 70% wordt afgewaardeerd, dan is er toch wel iets ontzettend misgegaan.

http://www.techzine.nl/nieuws/37142/nin ... ocent.html

http://techcrunch.com/2014/01/17/wii-u-not-selling/

Het gaat zeker niet zoals gehopt en verwacht.
Ik vermaak me er prima mee. Vooral dat je de games op de tabletcontroller kan spelen is een vinding die het consolegebruik bij mij heel veel heeft verhoogd. Vrouw TV kijken, ik spelletjes spelen.
Ik vind de games prima en er gaat nog heel wat leuks komen. Kortom, mij maakt het niet uit.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2014 17:36

Mortlach schreef:Nintendo geeft het nu zelf ook toe: de WiiU is een flop. Als de verkoopverwachting met 70% wordt afgewaardeerd, dan is er toch wel iets ontzettend misgegaan.

Een financiële flop ja, maar dat was de Game Cube ook en de N64 in mindere mate waar toch de parels op zijn verschenen die hoog tot zeer hoog in de lijsten van g.o.a.t. terugkomen. Wel ja, haters gonna hate! ;)
Laatst gewijzigd door mohamed op 19 jan 2014 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2014 17:38

Faramir schreef:Het gaat zeker niet zoals gehopt en verwacht.
Ik vermaak me er prima mee. Vooral dat je de games op de tabletcontroller kan spelen is een vinding die het consolegebruik bij mij heel veel heeft verhoogd. Vrouw TV kijken, ik spelletjes spelen.
Ik vind de games prima en er gaat nog heel wat leuks komen. Kortom, mij maakt het niet uit.

Ook mij niet, want de games die we moeten missen, zoals Call of Duty had ik ook niet gekocht als ze wel waren uitgekomen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jan 2014 17:42

Call of Duty (en redelijk wat andere multi-platformers) komt wel uit op de Wii U.
Ik speel nu veel Call of Duty Ghosts. Vermakelijk om een shooter te hebben, maar aan 1 heb ik wel genoeg. Ik ga ook liever voor de Zelda's, Mario's enz. Laatst even ingelezen over Pikmin en die lijkt me ook zeer de moeite waard.

Maar de remake van de Wind Waker vond ik werkelijk magisch. Ik heb al echt jaren niet meer zo veel genoten van een game.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2014 18:26

Faramir schreef:Call of Duty (en redelijk wat andere multi-platformers) komt wel uit op de Wii U.
Ik speel nu veel Call of Duty Ghosts. Vermakelijk om een shooter te hebben, maar aan 1 heb ik wel genoeg. Ik ga ook liever voor de Zelda's, Mario's enz.

Shooters zoals Call of Duty zijn aan mij niet besteedt, nee dan speel ik liever Sin & Punishment II. En ja Zelda en Mario games zijn een verhaal apart, zonder dergelijke spellen zou ik nooit weer een console aanschaffen.
Faramir schreef:Laatst even ingelezen over Pikmin en die lijkt me ook zeer de moeite waard.

Dat is een juiste bevinding mijns inziens. Ik heb Pikmin 1 en 2 en mijn zus heeft Pikmin 3. Hoewel het alle drie games zijn met die typische Nintendo magie, vind ik Pikmin 2 (Wii new play controles) de beste van de serie, daarna 1 en dan 3. Ik zou ze gewoon alle drie aanschaffen en dan beginnen bij deel 1, want Pikmin is weer zo'n typische serie die Nintendo onderscheidt van de anderen.
Faramir schreef:Maar de remake van de Wind Waker vond ik werkelijk magisch. Ik heb al echt jaren niet meer zo veel genoten van een game.

Zo vergaat het mij ook en dat heb ik ook bij a Link between worlds voor de 3DS (misschien nog wel meer).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2014 19:14

mohamed schreef:Het spel is niet enorm vernieuwend en ook het is geen grafisch hoogstandje, maar hij is gewoon erg leuk om te spelen en dat is waar het om gaat.

Voor een goed spel: zeker. Maar voor Spel van het Jaar verwacht ik wel wat meer, wat innovatievers. Anders kun je de nieuwe zelda (zwaard-boomerang-hookshot, was het toch altijd?) net zo goed Spel van het Jaar 2008 noemen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2014 19:35

mohamed schreef:Het spel is niet enorm vernieuwend en ook het is geen grafisch hoogstandje, maar hij is gewoon erg leuk om te spelen en dat is waar het om gaat.

Mortlach schreef:Voor een goed spel: zeker. Maar voor Spel van het Jaar verwacht ik wel wat meer, wat innovatievers. Anders kun je de nieuwe zelda (zwaard-boomerang-hookshot, was het toch altijd?) net zo goed Spel van het Jaar 2008 noemen.

Er is inderdaad afgeweken van de traditionele Zelda formule, zo kan je nu alle wapens vanaf het begin huren en binnen vijf minuten in een dungeon zijn. Overigens was a Link Between Worlds spel van het jaar voor de 3DS. ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2014 19:45

mohamed schreef:Een financiële flop ja, maar dat was de Game Cube ook en de N64 in mindere mate waar toch de parels op zijn verschenen die hoog tot zeer hoog in de lijsten van g.o.a.t. terugkomen. Wel ja, haters gonna hate! ;)

Dat heeft niets met haters te maken. Ik geef direct toe dat er op die systemen zeer goede spellen zijn verschenen. Dat was immers de periode dat Nintendo nog wel eens wat nieuws deed. :-) Maar sindsdien staat Nintendo stil, het heeft al jaren geen winst meer gezien en dat lijkt me toch ook niet onbelangrijk voor een bedrijf.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jan 2014 19:52

Mortlach schreef:Dat heeft niets met haters te maken. Ik geef direct toe dat er op die systemen zeer goede spellen zijn verschenen. Dat was immers de periode dat Nintendo nog wel eens wat nieuws deed. :-) Maar sindsdien staat Nintendo stil, het heeft al jaren geen winst meer gezien en dat lijkt me toch ook niet onbelangrijk voor een bedrijf.

Als ik me niet vergis was 2012 het eerste jaar waarin een verlies werd genoteerd sinds haar oprichting decennia geleden.
De huidige reserves staan geloof ik nog boven de 60 miljard.

Hier een lijst men nieuwe UP's sinds 2001:
http://kyoto-report.wikidot.com/forum/t-469495

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2014 20:46

Faramir schreef:Als ik me niet vergis was 2012 het eerste jaar waarin een verlies werd genoteerd sinds haar oprichting decennia geleden.
De huidige reserves staan geloof ik nog boven de 60 miljard.

Er zijn wel meer bedrijven failliet gegaan terwijl er in principe geld zat was.

Hier een lijst men nieuwe UP's sinds 2001:
http://kyoto-report.wikidot.com/forum/t-469495

Kijk dan voor de grap even naar nieuwe IP onder de WiiU, 4 stuks waarvan er misschien 1 ook buiten Japan is verschenen.

Op de 3DS zijn de cijfers nog bedroevender.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun Nintendo van harte succes. Ze hebben de console-era zo goed als eigenhandig opgestart met geweldige games die in het culturele bewustzijn staan gegrifd. Maar ze stevenen af op de ondergang, al jaren, met zeer middelmatige hardware en niet of nauwelijks nieuwe software - in ieder geval niets dat het Westen aanspreekt.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jan 2014 20:55

Mortlach schreef:Er zijn wel meer bedrijven failliet gegaan terwijl er in principe geld zat was.

Vast, maar Nintendo gaat nog lang niet failliet.
Kijk dan voor de grap even naar nieuwe IP onder de WiiU, 4 stuks waarvan er misschien 1 ook buiten Japan is verschenen.

De Wii U is dan ook nog niet zo oud.
Het lijstje is een jaar geleden voor het laatst bijgewerkt.
2 zijn er ook in het westen uitgekomen. En X komt ook in het westen uit maar die is nog niet af (ergens 2014).
Op de 3DS zijn de cijfers nog bedroevender.

Laat dat nou net een console zijn die alle concurrenten wegblaast qua cijfers.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun Nintendo van harte succes. Ze hebben de console-era zo goed als eigenhandig opgestart met geweldige games die in het culturele bewustzijn staan gegrifd. Maar ze stevenen af op de ondergang, al jaren, met zeer middelmatige hardware en niet of nauwelijks nieuwe software - in ieder geval niets dat het Westen aanspreekt.

Ik denk dat je je baseert op onjuiste gegevens of de gegevens zeer negatief interpreteert.
De Wii U is niet succesvol, maar de 3DS is ontzettend succesvol.

Sinds de N64/GBA hoor ik al doom verhalen over Nintendo en keer op keer weten ze te verassen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 jan 2014 10:25

Faramir schreef:Vast, maar Nintendo gaat nog lang niet failliet.

Maar het is er wel hard naar op weg. Op een berg geld zitten is misschien wel leuk, maar als je het niet voor productieve dingen gebruikt, lopen de aandeelhouders op een gegeven moment gewoon weg.

De Wii U is dan ook nog niet zo oud.
Het lijstje is een jaar geleden voor het laatst bijgewerkt.

Toch is het wel frappant dat er meer nieuwe IP is voor de launch van de XBox1 en PS4 dan voor de WiiU na een jaar.

Laat dat nou net een console zijn die alle concurrenten wegblaast qua cijfers.

Niet als je smartphones en tablets als concurrenten ziet.

Ik denk dat je je baseert op onjuiste gegevens of de gegevens zeer negatief interpreteert.
De Wii U is niet succesvol, maar de 3DS is ontzettend succesvol.

Daarom stellen ze de 3DS-verkoopverwachtingen ook bij van 18 milj. naar 13 milj...

Ik lees trouwens net dat de 3DS een 'software attach ratio' (aantal spellen dat mensen op een systeem aanschaffen) van 3:1 heeft. Dus voor elke 3DS die is verkocht, zijn er gemiddeld niet meer dan 3 spellen verkocht. (nu is dat artikel wel een jaar oud, maar toch).

Sinds de N64/GBA hoor ik al doom verhalen over Nintendo en keer op keer weten ze te verrassen.

Tja, als een nieuwe Zelda of een nieuwe mario verrassend is, dan klopt dat wel ja.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 jan 2014 10:38

Mortlach schreef:Niet als je smartphones en tablets als concurrenten ziet.

Maar weinig mensen zien smartphones en tablets als serieus gaming device. Je kan er spelletjes op spelen maar dat kon op een Nokia 3310 ook al en ook toen was het al geen vervanger.
Daarom stellen ze de 3DS-verkoopverwachtingen ook bij van 18 mijl. naar 13 milj...

Te hoge verwachtingen moet je bijstellen.
Maar 13 miljoen in een jaar is nog steeds zo ontzettend veel meer dan welke concurrent dan ook.
Tja, als een nieuwe Zelda of een nieuwe mario verrassend is, dan klopt dat wel ja.

Dat hoor ik meer van mensen die Nintendo wel willen afbranden maar zich maar weinig verdiept hebben in Nintendo wat ze uitgegeven hebben aan games en hardware. Voornamelijk op sites als Tweakers. Ik maak me er daar niet meer druk over en ook hier niet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 jan 2014 12:23

Faramir schreef:Maar weinig mensen zien smartphones en tablets als serieus gaming device. Je kan er spelletjes op spelen maar dat kon op een Nokia 3310 ook al en ook toen was het al geen vervanger.

Toch denk ik dat je daar een fout maakt. Natuurlijk kun je op een Ipad geen Call of Duty spelen, maar het staat buiten kijf dat de iPad op dit moment het meest populaire platform is. Denk alleen maar aan spellen als Angry Birds en Candy Crush - dat laatste spel heeft een omzet van een miljoen dollar per dag.

Voor mij is het ook geen vervanger, omdat ik een core-gamer ben, maar de 3DS is nou niet bepaald een core-platform.

Te hoge verwachtingen moet je bijstellen.
Maar 13 miljoen in een jaar is nog steeds zo ontzettend veel meer dan welke concurrent dan ook.

Ik las dat de 3DS ondanks het 'succes' verantwoordelijk was voor het eerste verlies in tijden (2011).

Dat hoor ik meer van mensen die Nintendo wel willen afbranden maar zich maar weinig verdiept hebben in Nintendo wat ze uitgegeven hebben aan games en hardware. Voornamelijk op sites als Tweakers. Ik maak me er daar niet meer druk over en ook hier niet.

Ach, ik zou het liefst willen dat Nintendo inderdaad wat uit zou geven dat me ook maar enigszins zou interesseren. Als je dat afbranden wilt noemen, dan moet dat maar. Aan de andere kant kan ik knee-jerk excuses ook zien als het symptoom van een fanboy. In hoeverre dat het gesprek ten goede komt, is nog maar de vraag.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2014 08:26

Dus. Waar kijken jullie naar uit wat games betreft? Als fantasyfan kijk ik vooral uit naar Pillars of Eternity (beetje Baldur's Gate style rpg) en Dragon Age Inquisition. Wat ik daarvan gezien heb is veelbelovend.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”