Moderator: Moderafo's
Dit zegt nog helemaal niets over het al dan niet kunnen plegen van zelfmoord. Heb ik uitgebreid in m'n laatste post uitgelegd inclusief bijbelse dingen. God laat z'n kinderen nooit vallen betekent dat ze hun zaligheid niet kunnen verliezen, niet dat ze geen zonden kunnen plegen! (als je me niet geloofd kijk eens rond je) Zelfmoord is een zonde niet een vereiste voor het al dan niet zalig wordenRaido schreef:hijwel schreef:God is zo liefdevol dat Hij Zijn kinderen niet loslaat, en de duivel zoveel macht geeft dat die ze zelfmoord laat plegen.
Dat doen alleen mensen die van God los zijn en waarbij de duivel zijn gang kan gaan.
daarom ...
Raido schreef:hijwel schreef:God is zo liefdevol dat Hij Zijn kinderen niet loslaat, en de duivel zoveel macht geeft dat die ze zelfmoord laat plegen.
Dat doen alleen mensen die van God los zijn en waarbij de duivel zijn gang kan gaan.
daarom ...
Aragorn schreef:Dat lijkt mij ook. Wat ik wel steeds weer tegen kom is de opmerking dat zo iemand in z'n laatste seconde nog vergeving kan vragen. En als je dat nu niet doet, maar bijv. van tevoren of helemaal niet omdat je (op dat moment) niet eens nadenkt over het feit dat het een zonde is...?
caprice schreef:Wordt een zonde dan niet vergeven als je geen vergeving vraagt? Christus betaalt of voor alle zonden, of voor geen enkele zonde.
Als een christen zonde doet, zal hem dat met schuldbesef op de knieen brengen voor Christus' aangezicht. Dan wil en zal Hij de zonden ook zeker vergeven. Als een christen geen vergeving vraagt over z'n zonde (hij weet wel dat het verkeerd is, maar gaat gewoon z'n eigen gang) dan zet ik m'n vraag tekens bij de echtheid van z'n geloof en bij de echtheid van z'n christen-zijn.
caprice schreef:Aragorn schreef:Dat lijkt mij ook. Wat ik wel steeds weer tegen kom is de opmerking dat zo iemand in z'n laatste seconde nog vergeving kan vragen. En als je dat nu niet doet, maar bijv. van tevoren of helemaal niet omdat je (op dat moment) niet eens nadenkt over het feit dat het een zonde is...?
Wordt een zonde dan niet vergeven als je geen vergeving vraagt? Christus betaalt of voor alle zonden, of voor geen enkele zonde.
Marnix schreef:Als een christen zonde doet, zal hem dat met schuldbesef op de knieen brengen voor Christus' aangezicht. Dan wil en zal Hij de zonden ook zeker vergeven. Als een christen geen vergeving vraagt over z'n zonde (hij weet wel dat het verkeerd is, maar gaat gewoon z'n eigen gang) dan zet ik m'n vraag tekens bij de echtheid van z'n geloof en bij de echtheid van z'n christen-zijn.
Yep... en als een christen zelfmoord pleegt zal Hij met schuldbesef bij God komen. Maar Jezus is daar ook... en zal voor je pleiten... en zeggen: Ik droeg alle schuld Vader.
Marnix schreef:Als een christen zonde doet, zal hem dat met schuldbesef op de knieen brengen voor Christus' aangezicht. Dan wil en zal Hij de zonden ook zeker vergeven. Als een christen geen vergeving vraagt over z'n zonde (hij weet wel dat het verkeerd is, maar gaat gewoon z'n eigen gang) dan zet ik m'n vraag tekens bij de echtheid van z'n geloof en bij de echtheid van z'n christen-zijn.
Yep... en als een christen zelfmoord pleegt zal Hij met schuldbesef bij God komen. Maar Jezus is daar ook... en zal voor je pleiten... en zeggen: Ik droeg alle schuld Vader.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten