Eeuwige ondergang

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Eeuwige ondergang

Berichtdoor naamloos » 20 jan 2014 18:22

ineke-kitty schreef:Ik maak me niet druk over mensen die willens en wetens niet willen geloven.
Ieder mens KAN weten dat God bestaat staat in Romeinen 1:20.
"Want Zijne onzienlijke dingen worden van de schepping der wereld aan uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijne eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij NIET te verontschuldigen zouden zijn".

Er is dus geen enkele verontschuldiging om niet te geloven.
Poeh zeg, je bent een harde hoor. :-&
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jan 2014 18:45

naamloos

Nee, de Bijbel is duidelijk daarover.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 jan 2014 18:46

ineke-kitty schreef:Boerin

Het is absoluut wel een keuze die de mens kan maken.

Nee Ineke, zo werkt het niet. God heeft jou gekozen, niet andersom. Door onverdiende, overvloedige genade alleen. Als wij moesten kiezen, dan kwam er helemaal niks van terecht. Pak je bijbeltje er maar bij, en lees het maar na. Romeinen 8 vers 6-7: het bedenken van het vlees is dood. Het bedenken van het vlees is vijandschap tegen God. Het vlees onderwerpt zich niet aan God; het kan dat ook niet. Dat schrijft de apostel over die 'keuze' waar jij het over hebt. Vijandschap tegen God. Tenminste, wat Paulus over zichzelf schrijft in Rom. 7:14 geldt toch voor alle mensen? Vleselijk, verkocht onder de zonde?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jan 2014 18:51

v.slooten

ik heb geen zin in weer een discussie over de zogenaamde uitverkiezing.
Ik geloof wat de Bijbel zegt en leert, dat ieder mens KAN weten dat God bestaat; de door mij aangehaalde tekst bevestigt dat heel simpel.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 jan 2014 18:56

ineke-kitty schreef:v.slooten

Ik geloof wat de Bijbel zegt en leert, dat ieder mens KAN weten dat God bestaat; de door mij aangehaalde tekst bevestigt dat heel simpel.

Weten dat God bestaat is wat ander dan een zaligmakend geloof in Jezus Christus. En als je de teksten die ik aanhaalde niet serieus neemt, dan geloof je dus niet alles wat de Bijbel zegt en leert, dat lijkt mij heel duidelijk.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 jan 2014 18:57

ineke-kitty schreef:v.slooten

Precies.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jan 2014 19:18

v.slooten

Jouw aangehaalde teksten hebben niets te maken met mijn aangehaalde tekst.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 20 jan 2014 19:18

ineke-kitty schreef:Ik maak me niet druk over mensen die willens en wetens niet willen geloven.
"Want Zijne onzienlijke dingen worden van de schepping der wereld aan uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijne eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij NIET te verontschuldigen zouden zijn".

De ironie dat je de bijbel aanhaalt als argument voor het bestaan en de 'kenbaarheid' van God doet me glimlachen.
Dan is de hele islam óók waar, want die hebben ook zo'n boek.
Dan heeft bij uitbreiding élke religie het bij het juiste eind, want ze baseren zich allemaal wel op de één of andere set van 'heilige' geschriften.
Er werden en worden wereldwijd dozijnen, zo niet honderden goden voor echt bestaand aanzien en aanbeden. Jij gelooft in geen enkele ervan op één na, en ik geloof in nog ééntje minder dan jij.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jan 2014 19:21

Wim2600

De aangehaalde tekst zegt dat IEDER mens al door te kijken naar de schepping kan WETEN dat God bestaat, dus daar heb je de Bijbel op zichzelf al niet voor nodig.

Ik heb het niet over de Islam of over andere zogenaamde "goden" maar over de Enige waarachtige Schepper, namelijk de God van de Bijbel.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 20 jan 2014 19:25

naamloos schreef:Poeh zeg, je bent een harde hoor.
ineke-kitty schreef:Nee, de Bijbel is duidelijk daarover.
We zijn toch geen machines die draaien op religieuze regels! :!: :!: :!:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 20 jan 2014 19:43

ineke-kitty schreef:Wim2600

De aangehaalde tekst zegt dat IEDER mens al door te kijken naar de schepping kan WETEN dat God bestaat, dus daar heb je de Bijbel op zichzelf al niet voor nodig.

Ik heb het niet over de Islam of over andere zogenaamde "goden" maar over de Enige waarachtige Schepper, namelijk de God van de Bijbel.

Ik kijk naar de wereld om me heen, en zie er helemaal geen goddelijke schepping in. Dus ofwel ben ik geen mens, ofwel gaat dat theorietje uit de bijbel toch niet op voor iedereen.

En het geeft al helemaal geen antwoord op waarom jouw bijbel het wel bij het juiste eind zou hebben, en de alternatieve scheppingsverhalen van andere religies niet.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 20 jan 2014 20:34

Wim2600 schreef:Ik kijk naar de wereld om me heen, en zie er helemaal geen goddelijke schepping in. Dus ofwel ben ik geen mens, ofwel gaat dat theorietje uit de bijbel toch niet op voor iedereen.
Je wereldbeeld verandert voortdurend, en is op volwassen leeftijd erg afhankelijk van wat je aangeleerd is of je jezelf aangeleerd hebt. Misschien heb je het dus vroeger wel anders gezien dan nu.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 jan 2014 20:45

ineke-kitty schreef:Boerin

Ik maak me niet druk over mensen die willens en wetens niet willen geloven.

Betekent deze tekst dat ze aan de bergen kunnen zien dat God ze heeft geschapen of zijn wij misschien Zijn schepselen?

Iemand maakte een opmerking: Wat zou een atheist denken van die discussies hier? Nou, ik krijg niet de indruk dat Wim kan zien dat God bestaat uit ons, Zijn schepselen, doen we misschien toch wat fout.

Joh. 17:20
En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen, die door hun woord in Mij geloven, 21 opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt. 22 En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, opdat zij één zijn, gelijk Wij één zijn: 23 Ik in hen en Gij in Mij, dat zij volmaakt zijn tot één, opdat de wereld erkenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en dat Gij hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 20 jan 2014 20:52

Wim2600 schreef:
Ik kijk naar de wereld om me heen, en zie er helemaal geen goddelijke schepping in. Dus ofwel ben ik geen mens, ofwel gaat dat theorietje uit de bijbel toch niet op voor iedereen.

En het geeft al helemaal geen antwoord op waarom jouw bijbel het wel bij het juiste eind zou hebben, en de alternatieve scheppingsverhalen van andere religies niet.

Door wie is de wereld volgens jou geschapen? Mocht je geloven in de theorie van de oerknal, die gaat niet op, want ook die oerknal moet een oorsprong hebben. Iets kan niet uit niets ontstaan zijn.

En de Bijbel, ja daar moet je in geloven. Als dat niet zo was, dan zou het wel simpel zijn. En die opdracht hebben we.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jan 2014 20:56

Boerin

De tekst spreekt voor zichzelf.
Misschien nog maar eens goed lezen wat er staat.

Terug naar “[Religie] - Open forum”