Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Of ik me nu verplaats in een degelijke gereformeerde of in een willekeurige niet-gelovige (die voor de eerste keer te maken krijgt met alwetende-christenen-onder-elkaar-taal), in beide gevallen denk ik dat deze mensen zich verbijsterd afvragen: "waar gaat dit in hemelsnaam over?". Ik ga hier niet alles herhalen; lees het zelf nog maar eens na.
En Hubert gaat er mee aan de haal op de moderne manier en vergeet dat dat ook maar een mening is.hubert schreef:Dat gevoel bekroop mij ook toen ik door dit topic scrollde. Het enige dat ik er uit opmaakte was dat er nog steeds christenen zijn die denken dat gelijkenissen echt gebeurd zijn. Die begrijpen de clou niet. Anderen gaan ermee aan de haal op een soort quasi-theologische manier. Ik ben zo blij dat er in mijn kerk theologen zijn die deze teksten op een moderne manier uitleggen.
Ik vraag mij wel af wat ongelovigen zullen denken als zij deze hutspot lezen.
hubert schreef: Ik ben zo blij dat er in mijn kerk theologen zijn die deze teksten op een moderne manier uitleggen.
Ik vraag mij wel af wat ongelovigen zullen denken als zij deze hutspot lezen.
.En de gelijkenis van de Koninklijke Maaltijd? Slaat gewoon op het verkondigen van het evangelie, toen en ook nu. Niks ingewikkelds aan. Die bedelaar met slordige kleding wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar voor het Koninkrijk moet je wel iets DOEN en dat is niet gemakkelijk. Uiteindelijk blijken er van de uitverkorenen, waarvan God en iedereen dacht, dat die de uitnodiging zonder meer zouden aanvaarden, er weinig te zijn, en van de eenvoudigen, armen, zondaren, nuchtere arbeiders, enz. die dan uiteindelijk geroepen zijn, zijn er velen
En Hubert gaat er mee aan de haal op de moderne manier en vergeet dat dat ook maar een mening is.![]()
![]()
Weer een ingrediënt voor de hutspot!
![]()
![]()
Rozijn schreef:En dat is waarvoor de tekst bedoeld is? Was het een nuttige avond?
hubert schreef:Ik vraag mij wel af wat ongelovigen zullen denken als zij deze hutspot lezen.
ineke-kitty schreef:Wim2600
Jij maakt je dus geen zorgen over de eeuwige ondergang?
Wel, dan wordt het straks vanzelf duidelijk waar je " terecht" bent gekomen.
ineke-kitty schreef:Wim2600
Jij maakt je dus geen zorgen over de eeuwige ondergang?
Wel, dan wordt het straks vanzelf duidelijk waar je " terecht" bent gekomen.
ineke-kitty schreef:Boerin
Ik maak me niet druk over mensen die willens en wetens niet willen geloven.
Ieder mens KAN weten dat God bestaat staat in Romeinen 1:20.
"Want Zijne onzienlijke dingen worden van de schepping der wereld aan uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijne eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij NIET te verontschuldigen zouden zijn".
Er is dus geen enkele verontschuldiging om niet te geloven.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten