Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor vpk » 16 jan 2014 14:30

paprikameisje2 schreef:Evelien: wijd niet verder uit over eigen keuzes, maar tof! zelf zie ik het als mooi meegenomen wanneer het in het verlengde ligt van thuis, maar de geloofsopvoeding vind ik, ligt thuis, ook kwa kennis en leerdingen!! voorleven van je kind en noem maar op.

wij vonden het juist wel belangrijk dat de school er qua geloofsdingen (ongeveer) dezelfde ideeen op nahoudt als thuis/kerk. kinderen zitten toch een groot deel van de dag op school en ik vind het wel fijn dat ik me niet dagelijks hoef af te vragen of ik het wel eens ben met wat de juf haar voorschotelt.
wat de juf zegt is altijd waar, helemaal als ze nog jong zijn en de basis die dan gelegd wordt vinden wij wel heel belangrijk. daarom hier niet gekozen voor de school om de hoek maar voor de school 6 km verderop..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 jan 2014 15:16

Hier ook gekozen voor een reformatorische school. Er zijn PC scholen dicht in de buurt, maar vooral in naam christelijk. Wij hebben zoiets van: Tijdens de doop beloofd ons kind christelijk op te voeden, dus vinden we -als het mogelijk is- dat het ook in deze dingen moet. Nadeel nu we verhuisd zijn: 20 minuten fietsen. Voordeel: erg gezond :mrgreen:
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jan 2014 21:22

Hier hadden we de keuze uit een reformatorische en een PC-school (CNS), beiden op zo'n 4 km. afstand. Verder hier in de straat nog wel een 'christelijke' school, maar dat heeft niet zoveel inhoud meer. Wij hebben gekozen voor de PC-school, omdat hier in onze ogen een positievere sfeer hangt, niet gericht op uiterlijkheden (op de ref. school hier is merkkleding ed. nogal belangrijk). We zijn nog steeds erg blij met onze keuze, en ik vind het echt een voorrecht dat wij hier positief christelijk onderwijs hebben!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jan 2014 22:35

Haai schreef: We zijn nog steeds erg blij met onze keuze, en ik vind het echt een voorrecht dat wij hier positief christelijk onderwijs hebben!

Dat is zeker een zegen! Ik vind het erg jammer dat M 'in aanrakinng' komt met zaken waar wij anders over denken (feestjes op zondag, TV en computer gebruik etc) maar er is geen andere keuze. Er was waar we voorheen woonde de keuze tussen 'christelijk' en 'openbaar' maar wa mij dan weer het probleem lijkt met 'christelijk' in het geval van deze school was dat het niet echt christelijk was en het zeker niet christelijk zoals wij als gezin de Bijbel lezen. Dus wij hadden hem dan ws toch op de openbare school gedaan.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 17 jan 2014 09:08

Vanmorgen de kids in de klas gebracht. Schattig, die jongste vond het altijd zo'n ramp op die school in m'n vorige woonplaats en hier vond ie het geweldig. Nu snap ik dus waarom. Hij zit in een ieniemienie klasje met 5 kleuters.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jan 2014 21:06

Boerin dat is fijn weg brengen! zijn ze al een beetje gewend op de nieuwe school.

Wat school betreft is hier ook al geregeld wel zo fijn..

Vandaag is Nina uit het niets flauw gevallen ze stond op een krukje aan het aanrecht ineens ging ze huilen mijn man kon ze nog net opvangen.
Ze was ook zo weer bij maar je schrikt je rot en het is afgelopen november ook gebeurd terwijl ze op de grond zat te spelen... Toch de HA gebeld en daar ben ik vanmiddag even geweest met Nina nu zijn we doorgestuurd naar de kinderneuroloog ze willen toch gaan kijken of het misschien iets van epilepsie is... Ben er wel erg van geschrokken maar wel erg fijn dat ze het serieus nemen.

Voor de rest is het echt een heerlijk makkelijk kind zonder peuterdriftbuien (ben nog steeds 'bang' dat die wel gaan komen :mrgreen: ) Over een kleine 4 maanden hoopt Nina al weer 3 jaar te worden de tijd vliegt pff

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 jan 2014 23:19

Dat is schrikken liefie! Kunnen jullie al snel terecht in het ziekenhuis?
Hier ook een makkelijke peuter. Wel heerlijk ontdeugend en bijdehand.
Ben wel heel benieuwd hoe het straks gaat met de baby.. dat zal nog wel een puntje worden ;-). Vind het nu soms al heel vervelend voor F omdat ik zo weinig kan en we ons voornamelijk binnen moeten vermaken.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 21 jan 2014 14:01

Bibbers, dat is schrikken liefie!! Ik kan me voorstellen dat jullie je ongerust maken. Hopelijk kan je erg snel terecht. Ze voelt het dus wel aangekomen want anders begon ze waarschijnlijk niet te huilen...
Laatst gewijzigd door juffiejuf op 03 mar 2014 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jan 2014 14:53

Oie dat is schrikken liefie! Fijn dat je gelijk doorverwezen bent.

@ juffiejuf vervelend dat hij zo huilt en dat ontroostbare is ook zo erg. Red je het zelf nog een beetje?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jan 2014 15:15

Jannoek Heerlijk he zo een peuter :D Spannend hoor hoe Floris het gaat vinden een baby in huis maar zal best goed komen allemaal

Juffiejuf Heftig hoor zoveel huilen... Kunnen ze niet vinden waar het vandaan komt?

Ja het is echt schrikken ik werd net gebeld door het ziekenhuis aanstaande dinsdag krijgt Nina een EEG en donderdag moeten we bij de kinderneuroloog zijn.
Voor de rest merken we helemaal niks raars aan Nina ze eet goed speelt heerlijk slaapt goed...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 21 jan 2014 16:20

Spannend liefie!!

@ Juffiejuf, heftig zeg zoveel huilen, hopelijk vinden ze snel waar het vandaan komt

Hier vandaag ook de vaccinaties maar uitgesteld, ze is niet helemaal lekker en zat vanmorgen tegen koorts aan, ik heb dan echt even geen zin in ook nog die vaccinaties, komt over 2 weken wel weer.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jan 2014 16:44

Spannend lieffie!

vervelend juffiejuf dat hij zoveel huilt!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2014 16:52

Bah wat naar zoiets, Liefie, wel fijn dat je zo snel terecht kunt.

Juffiejuf, tjonge, hou je het zelf nog vol? Lijkt me erg pittig, als je kindje zo veel huilt :(

Jannoek, ben even kwijt hoe lang je nog moet? Hoop dat het niet te lang meer duurt voor je!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 jan 2014 19:06

vpk schreef:
wij vonden het juist wel belangrijk dat de school er qua geloofsdingen (ongeveer) dezelfde ideeen op nahoudt als thuis/kerk. kinderen zitten toch een groot deel van de dag op school en ik vind het wel fijn dat ik me niet dagelijks hoef af te vragen of ik het wel eens ben met wat de juf haar voorschotelt.
wat de juf zegt is altijd waar, helemaal als ze nog jong zijn en de basis die dan gelegd wordt vinden wij wel heel belangrijk. daarom hier niet gekozen voor de school om de hoek maar voor de school 6 km verderop..

Telt de kwaliteit van het onderwijs dan niet mee? Denkwijze, manier van leven, etc. kun je kinderen zelf bijbrengen, maar op de kwaliteit van onderwijs heb je als individuele ouder geen enkele invloed.

Bij ons is het louter een afweging tussen kwaliteit van het onderwijs en afstand tot de school. Het vervelende alleen is dat bij onze scholen van voorkeur er een loting zal plaatsvinden. Je moet dus een back-up hebben. Maar ik weet niet of ze dit buiten de randstad kennen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 jan 2014 19:25

Schrikken liefie, hopelijk mag het allemaal meevallen. Sterkte voor dinsdag!
En jij ook sterkte met de kleine juffiejuf!

Terug naar “Archief”