rabbi Kaduri

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

rabbi Kaduri

Berichtdoor Boerin » 12 jan 2014 00:30

http://www.youtube.com/watch?v=7Lr4QaFXdxc
http://www.youtube.com/watch?v=EF32R4yFv_k
Een rabbi had de Messias gezien en Hij zou snel komen, na de dood van Ariel Sharon.
Laatst gewijzigd door Boerin op 12 jan 2014 00:52, 4 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Re: Rabbi Kaduri

Berichtdoor Jvslooten » 12 jan 2014 00:43

Ik heb het filmpje ook gezien Boerin.. en stiekem hoop ik dat het waar is. Echt. Maar tegelijk realiseer ik mij heel goed, dat we het uiteindelijk niet kunnen weten. Want wij weten noch de dag, noch de ure dat Hij komt. En als Hij dan komt, dan komt Hij in Zijn heerlijkheid en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op de troon van Zijn heerlijkheid. En voor Hem zullen al de volken bijeengebracht worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden zoals de herder de schapen van de bokken scheidt. En Hij zal de schapen aan Zijn rechterhand zetten, maar de bokken aan Zijn linkerhand. Dan zal de Koning zeggen tegen hen die aan Zijn rechterhand zijn: Kom, gezegenden van Mijn Vader, beërf het Koninkrijk dat voor u bestemd is vanaf de grondlegging van de wereld. Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is. En dezen zullen gaan in de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven. Dan komt er niet eerst nog drie en half jaar. Dan is het eeuwigheid Boerin!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 jan 2014 00:50

Jvslooten schreef:Ik heb het filmpje ook gezien Boerin.. en stiekem hoop ik dat het waar is. Echt. Maar tegelijk realiseer ik mij heel goed, dat we het uiteindelijk niet kunnen weten. Want wij weten noch de dag, noch de ure dat Hij komt. En als Hij dan komt, dan komt Hij in Zijn heerlijkheid en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op de troon van Zijn heerlijkheid. En voor Hem zullen al de volken bijeengebracht worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden zoals de herder de schapen van de bokken scheidt. En Hij zal de schapen aan Zijn rechterhand zetten, maar de bokken aan Zijn linkerhand. Dan zal de Koning zeggen tegen hen die aan Zijn rechterhand zijn: Kom, gezegenden van Mijn Vader, beërf het Koninkrijk dat voor u bestemd is vanaf de grondlegging van de wereld. Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is. En dezen zullen gaan in de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven. Dan komt er niet eerst nog drie en half jaar. Dan is het eeuwigheid Boerin!

Oh ik zag niet dat je al gereageerd had. Heb het net weggehaald. Ik dacht: Halleluja, prijs de Heer, Israel wordt gered, maar dit was weer wat minder positief en klinkt meer als de antichrist:
http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/t ... fault.aspx
Ik snap er niks meer van al dat eindtijdgedoe. Ik zorg er wel voor dat ik gereed ben altijd.
Zach91

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 12 jan 2014 00:54

Boerin schreef:Ik snap er niks meer van al dat eindtijdgedoe. Ik zorg er wel voor dat ik gereed ben altijd.
Dat laatste is het belangrijkste :wink:

Fijne zondag!

mohamed

Re: rabbi Kaduri

Berichtdoor mohamed » 12 jan 2014 04:04

Jvslooten schreef:En dezen zullen gaan in de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven. Dan komt er niet eerst nog drie en half jaar. Dan is het eeuwigheid Boerin!

Word je toch nog evangelisch Jvanslooten? Halleluja! :mrgreen:

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 12 jan 2014 08:51

Boerin schreef:Ik snap er niks meer van al dat eindtijdgedoe. Ik zorg er wel voor dat ik gereed ben altijd.

Jvslooten schreef:Dat laatste is het belangrijkste :wink:

Fijne zondag!

Precies :!:
Goede zondag
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 jan 2014 10:55

Al dat "eindtijdgedoe" staat gewoon in de Bijbel hoor.
Wel even de moeite nemen om het te bestuderen.

Al dat eindtijdgedoe is op de betreffende topics uitgebreid uitgelegd, maar als je dat niet wilt aanvaarden, wordt het inderdaad nogal een gedoe om het te begrijpen.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 12 jan 2014 11:50

ineke-kitty schreef:Al dat "eindtijdgedoe" staat gewoon in de Bijbel hoor.
Wel even de moeite nemen om het te bestuderen.

Al dat eindtijdgedoe is op de betreffende topics uitgebreid uitgelegd, maar als je dat niet wilt aanvaarden, wordt het inderdaad nogal een gedoe om het te begrijpen.

Voor mij is het hoe en wanneer van de wederkomst van Christus niet het belangrijkste gegeven uit de Bijbel. Het vormt ook niet het hoofdbestanddeel van de Bijbelse inhoud. Ik lees in de Bijbel daarentegen eerder waarschuwingen om daarover niet teveel speculaties te hebben. Dat is de reden waarom ik eindtijdverwachtingen vaak eenzijdig, gevaarlijk en van minder belang vind. Bovendien zou het ons kunnen afhouden van de opgave die we als christen hebben voor het leven op aarde.
Dit lijkt me een door en door Bijbels standpunt, waar andere christenen respect en begrip voor zouden moeten kunnen opbrengen, al ben je het er niet mee eens.

Ik wil daarom niet worden aangesproken als iemand die niet de moeite neemt de Bijbel te bestuderen.
Ik wil ook niet worden aangesproken als iemand die niet wil aanvaarden wat ineke-kitty in de betreffende topics uitgebreid heeft uitgelegd.

Alle menselijke formuleringen over de toekomende dingen bevatten grote onzekerheid, omdat onze menselijke interpretaties per definitie beperkt zijn en omdat onze gedachten niet Gods gedachten zijn.

Die onzekerheid wordt treffend geïllustreerd door het feit dat er zoveel verschillende eindtijd-visies zijn.
"Het staat namelijk gewoon in de Bijbel, hoor" kun je echt niet volhouden.
Er zijn heel wat menselijke gedachtekronkels nodig (in de vorm van gewaagde combinaties van Bijbel-fragmenten) om tot elk der uitgewerkte eindtijd-scenario' s te komen, vind ik.
Vaak zijn ze onnavolgbaar en speculatief.

Het indirecte oordeel dat hier gegeven wordt over andere christenen die de nodige reserve houden bij een al te exacte interpretatie van Bijbelse gegevens over de eindtijd, vind ik daarom behoorlijk irritant.

Wij (ik spreek namens alle andere christenen dan ineke-kitty cum suis) zijn ook huisgenoten des geloofs, hoor.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 12 jan 2014 14:37

gravo schreef:Voor mij is het hoe en wanneer van de wederkomst van Christus niet het belangrijkste gegeven uit de Bijbel. Het vormt ook niet het hoofdbestanddeel van de Bijbelse inhoud. Ik lees in de Bijbel daarentegen eerder waarschuwingen om daarover niet teveel speculaties te hebben. Dat is de reden waarom ik eindtijdverwachtingen vaak eenzijdig, gevaarlijk en van minder belang vind. Bovendien zou het ons kunnen afhouden van de opgave die we als christen hebben voor het leven op aarde.
Dit lijkt me een door en door Bijbels standpunt, waar andere christenen respect en begrip voor zouden moeten kunnen opbrengen, al ben je het er niet mee eens.

Elke hedendaagse profetie over een eindtijd, een opname of een komende messias die niet uitkomt brengt het geloof schade toe.
In 2012 was er iemand die de precieze datum wist wanneer Jezus terug zou komen: Het ging natuurlijk weer niet door. De rest van de wereld lacht zich slap om dit soort voorspellingen.

Die rabbi voorspelt trouwens dat de joodse messias komt en geen wederkomst.
Ook gif is geschapen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 jan 2014 14:43

hettys schreef:
Elke hedendaagse profetie over een eindtijd, een opname of een komende messias die niet uitkomt brengt het geloof schade toe.
In 2012 was er iemand die de precieze datum wist wanneer Jezus terug zou komen: Het ging natuurlijk weer niet door. De rest van de wereld lacht zich slap om dit soort voorspellingen.

Die rabbi voorspelt trouwens dat de joodse messias komt en geen wederkomst.

Doe je al die moeite en word je zelf nog niet eens opgenomen. Harold Camping is overleden en had nog wel z'n excuses aangeboden.
http://www.christianpost.com/news/harol ... 92-110948/
Zach91

Riska

Berichtdoor Riska » 12 jan 2014 18:08

gravo schreef:Het indirecte oordeel dat hier gegeven wordt over andere christenen die de nodige reserve houden bij een al te exacte interpretatie van Bijbelse gegevens over de eindtijd, vind ik daarom behoorlijk irritant.

Wij (ik spreek namens alle andere christenen dan ineke-kitty cum suis) zijn ook huisgenoten des geloofs, hoor

Ik kan mij hier - in het gehele stuk overigens - helemaal in vinden!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jan 2014 18:20

Ik wil daarom niet worden aangesproken als iemand die niet de moeite neemt de Bijbel te bestuderen.
Ik wil ook niet worden aangesproken als iemand die niet wil aanvaarden wat ineke-kitty in de betreffende topics uitgebreid heeft uitgelegd.

Alle menselijke formuleringen over de toekomende dingen bevatten grote onzekerheid, omdat onze menselijke interpretaties per definitie beperkt zijn en omdat onze gedachten niet Gods gedachten zijn.

Die onzekerheid wordt treffend geïllustreerd door het feit dat er zoveel verschillende eindtijd-visies zijn.
"Het staat namelijk gewoon in de Bijbel, hoor" kun je echt niet volhouden.
Er zijn heel wat menselijke gedachtekronkels nodig (in de vorm van gewaagde combinaties van Bijbel-fragmenten) om tot elk der uitgewerkte eindtijd-scenario' s te komen, vind ik.
Vaak zijn ze onnavolgbaar en speculatief.

Het indirecte oordeel dat hier gegeven wordt over andere christenen die de nodige reserve houden bij een al te exacte interpretatie van Bijbelse gegevens over de eindtijd, vind ik daarom behoorlijk irritant.

Wij (ik spreek namens alle andere christenen dan ineke-kitty cum suis) zijn ook huisgenoten des geloofs, hoor.

gravo

Hartelijk dank gravo
Helder en eerlijk

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 12 jan 2014 18:25

Harold Camping is de eerste niet die teleurgesteld is overleden, en het zal ook de laatste niet zijn. Maar ja. die Heinrich van Geene van het Efraïmgenootschap heeft zich ook al onsterfelijk belachelijk gemaakt. Anderzijds, de JG zijn er ook nog steeds na geplande data opnames.
Dat alles is al 2000 jaar zo.

Ik wil alleen maar zeggen dat zowel de messias als een opname al zo vaak voorspeld zijn door werkelijk zeer begeesterde mensen. "snel na de dood van Sharon" is gewoon een loze tekst aangezien 'snel' van alles kan betekenen.

Ik zie in profetieën heden ten dage ook wel het slimmigheidje om geen datum te noemen, maar in het vage te blijven, zoals David Wilkerson doet: "Ik voorspel een economische crisis". haha. ja die voorspel ik ook, zo om en nabij om de 70 jaar.

Waarom voorspelt niemand es wanneer er een bepaalde vulkaan uitbreekt, zoals de Yellowstone. Dat vindt ik interessanter, Dan kan ik tenminste naar het zuidelijk halfrond verhuizen.
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 12 jan 2014 18:27

rotterdam schreef:Alle menselijke formuleringen over de toekomende dingen bevatten grote onzekerheid, omdat onze menselijke interpretaties per definitie beperkt zijn en omdat onze gedachten niet Gods gedachten zijn.

Sommige mensen denken dat wel. Dat is het probleem.
Ook gif is geschapen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 jan 2014 18:43

hettys schreef:Harold Camping is de eerste niet die teleurgesteld is overleden, en het zal ook de laatste niet zijn. Maar ja. die Heinrich van Geene van het Efraïmgenootschap heeft zich ook al onsterfelijk belachelijk gemaakt. Anderzijds, de JG zijn er ook nog steeds na geplande data opnames.
Dat alles is al 2000 jaar zo.

Ik wil alleen maar zeggen dat zowel de messias als een opname al zo vaak voorspeld zijn door werkelijk zeer begeesterde mensen. "snel na de dood van Sharon" is gewoon een loze tekst aangezien 'snel' van alles kan betekenen.

Ik zie in profetieën heden ten dage ook wel het slimmigheidje om geen datum te noemen, maar in het vage te blijven, zoals David Wilkerson doet: "Ik voorspel een economische crisis". haha. ja die voorspel ik ook, zo om en nabij om de 70 jaar.

Waarom voorspelt niemand es wanneer er een bepaalde vulkaan uitbreekt, zoals de Yellowstone. Dat vindt ik interessanter, Dan kan ik tenminste naar het zuidelijk halfrond verhuizen.

Nou Hettys, de wederkomst is zelfs voorspeld door Jezus en in de eerste eeuw geplaatst (Mat 16,28) en daar heeft ook niemand een boodschap aan. Het verbaast me dus niets dat er elke generatie weer een groepje is die het beter weet en de datum van de wederkomst meent te kennen. Bovendien is er nu een nieuwe lichting die moet geloven in Allah en de laatste dag op straffe van de hel, dus dat blijft ook nog wel even zo.

Terug naar “[Religie] - Open forum”