Moderator: Moderafo's
Dat is een hardnekkige, maar met wat filosofie is die levensovertuiging bewijsbaar onjuist. (de bron maar weer: http://www.gjerutten.nl/towardsarenewed ... rutten.pdf)Mortlach schreef:Wellicht, maar dan is het niet geloven in eenhoorns dat ook.
Een stelling falsificeer je niet door aan te tonen dat er onenigheid over bepaalde aspecten ervan is. Volgens mij moet je dan eerst principieel bewijzen dat het hebben van verschillende mening over een bepaalde zaak, onvermijdelijk betekent dat die zaak niet bestaat.Mortlach schreef:Wat ik maar wil zeggen, als er al scheuringen optreden met een 'simpel' idee van het niet-bestaan van goden, dan is het christendom met haar ondoordringbare dogma's natuurlijk volslagen kansloos
alexander91 schreef:Een stelling falsificeer je niet door aan te tonen dat er onenigheid over bepaalde aspecten ervan is. Volgens mij moet je dan eerst principieel bewijzen dat het hebben van verschillende mening over een bepaalde zaak, onvermijdelijk betekent dat die zaak niet bestaat.
schelpje3 schreef:Ik hoorde het net.
Vond het altijd een charismatische man.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten