Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:Als iemand de ware niet is, is het niet handig om er mee te trouwen.
Want dan kun je geweldige seks hebben, maar je mist de echte liefde en dan sta je sowieso emotioneel in de kou.
Damocles schreef:Daar ben ik het roerend met je oneens. Die automatische link die je legt tussen een band hebben en dus wordt er getrouwd werkt enkel in de romans steeds opnieuw.
Huh? Omdat ze snel intiem zijn terwijl ze elkaar niet kennen juist en als je dan bent getrouwd moet je inderdaad scheiden om ervan af te komen. Maar de vele scheidingen worden gewoon veroorzaakt door egoisme.Damocles schreef:In de USA wordt "abstinance only" gepromoot als DE morele keuze en oplossing voor allerhande moderne kwalen. Het gevolg is dat -in de families waar dit streng ghandhaaft wordt- jongeren daar zeer jong trouwen door hun gierende hormonen. En zeer veel scheidingen plaatsvinden nu net omdat ze elkaar nooit echt intiem leren kennen hebben.
Boerin schreef:Natuurlijk, maar daar is seks voor het huwelijk geen oplossing voor. Dan kom je daar ook al achter en dan is er al een band en wordt er toch getrouwd.
My point exactly.Boerin schreef:Wat voor romans? Die ouderwetse daar deden ze niet aan seks voor het huwelijk.
Klopt, en in het echte leven zul je dat ook niet zo heel vaak zien gebeuren.Boerin schreef:Kan me niet voorstellen dat er nu romans zijn van een waardeloze seks voor het huwelijk en toch trouwen.
(Ik vermoed dat je bedoeld:waardeloze seks voor het huwelijk en toch trouwen) Da's nu ook net het punt dat ik wilde aanhalen, de vraag is of dat wel zo'n goed idee is.Boerin schreef:Dat zie je juist in de kerk.
Ik begrijp de context niet wat je hiermee bedoeld want wat je tot hiertoe geschreven hebt, komt goed overeen met het punt dat ik wil maken.Boerin schreef:Dat idee van het O.T., maar zal tegenwoordig wel achterhaald zijn.
In een cultuur waar scheiden wel een optie is, zijn er meer scheidingen naarmate de religiositeit stijgt. Kun je de link leggen met wat ik reeds geschreven heb?Boerin schreef:Huh? Omdat ze snel intiem zijn terwijl ze elkaar niet kennen juist en als je dan bent getrouwd moet je inderdaad scheiden om ervan af te komen. Maar de vele scheidingen worden gewoon veroorzaakt door egoisme.
Je ziet daar veel jongeren op dat forum vol goede intenties maar als ze hun intenties niet kunnen behouden zul je ze ook niet meer terug zien op het forum. Dat geeft een vertekend beeld. Het aantal sucessverhalen van diegene die dan toch enkel seks na het huwelijk gehad hebben zullen dan weer volop gepromote worden. Da's net zoals alle lottowinnaars op tv tonen maar in alle talen zwijgen hoeveel er daarvoor moesten spelen en verliezen.Boerin schreef:Ik zit op een singles forum met Amerikanen met 'the gift of celibacy'. Die wachten rustig tot de Heer iemand brengt en zo niet, is het ook goed.
Damocles schreef:In een cultuur waar scheiden wel een optie is, zijn er meer scheidingen naarmate de religiositeit stijgt. Kun je de link leggen met wat ik reeds geschreven heb?
Damocles schreef:Het is niet voor niets dat in landen met een opener seks cultuur er beduidend minder tiener zwangerschappen zijn als een puriteins land als Amerika waar deze oefening wel volop wordt toegepast.
Cail schreef:Vreemde redenatie.
Door seks te hebben voor het huwelijk ontstaat er zo'n band met elkaar waardoor je toch gaat trouwen?
Nou wat is daar mis mee dan?
Maar ik denk wanneer beide partners erachter komen dat het met de seks helemaal niks is, en dat ook niet gaat worden, er nog weinig wil en kans is om te willen trouwen met elkaar.
Even realistisch, welk jong stel wil nu verder met elkaar in de wetenschap dat er straks geen sprake zal zijn van een fatsoenlijk seksleven in hun huwelijk?
Cail schreef:
Maar ik denk wanneer beide partners erachter komen dat het met de seks helemaal niks is, en dat ook niet gaat worden, er nog weinig wil en kans is om te willen trouwen met elkaar.
Even realistisch, welk jong stel wil nu verder met elkaar in de wetenschap dat er straks geen sprake zal zijn van een fatsoenlijk seksleven in hun huwelijk?
Boerin schreef:Helemaal geen vreemde redenatie. Ik kreeg na 15 jaar te horen dat ie eigenlijk nooit had willen trouwen, maar ja, het was zo zielig, want we hadden al seks voor het huwelijk gehad.
Cail schreef:Of zit het probleem juist in het dogma dat je perse zou moeten trouwen als je met iemand seks hebt gehad?
Cail schreef:Maar is de seks er dan schuldig aan dat je dat huwelijk bent aangegaan?
Of zit het probleem juist in het dogma dat je perse zou moeten trouwen als je met iemand seks hebt gehad?
mealybug schreef:De christen heeft volgens mij andere prioriteiten en geen vleesgerichte mind.
Bovendien denk ik niet dat wanneer de spil van het huwelijk om goede seks draait, dat zo'n gewelidig huwelijk is.
De beste huwelijken die ik ken, zijn toch echt op vriendschap, vertrouwen en liefde gebaseerd, niet op lust.
Damocles schreef:Als tweede opmerking moet je ook niet naar het andere extreme gaan en "Test ze maar allemaal uit en die je het best bevalt, mag je houden" zwart/wit is bijna nooit goed. Een goede balans moet toch niet zo moeilik zin om te vinden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten