Moderator: Moderafo's
En ik mag mijn mening niet geven omdat ik anderen daarmee zou veroordelen?
Dát zou pas zwak zijn!
@mic schreef:Wacht nog steeds op z'n reactie op argumenten......
Tussen haakjes voor de mensen die zeggen dat zelfmoord -> hel verlies van genade zou beteken (daar waren we het al over eens, dat zelfmoord in principe wel vergeefbaar is) dit stond allang niet meer ter discussie omdat de vraag was of bekeerden uberhaupt zelfmoord konden plegen, niet of het vergeven kon worden. Dus graag daar ff verder op ingaan, anders gaan we nog meer in cirkeltjes draaien. Als je het antwoord op dat andere wil weten blader dan gewoon een paar pagina's terug.
Verder hebben we hier op het moment niet zo heel veel aan opmerkingen welke meningen er 'soicaal' zijn en niet, we proberen hier rationeel een mening te onderbouwen, zonder zozeer direct een oordeel te vellen. Deze discussie is in die zin onpersoonlijk. Dus als dat soort reacties voortaan ff weggelaten worden kunnen we weer verder met de argumenten en meningen waar we mee bezig waren.
Je moet er inderdaad mee oppassen. Je mening geven over Gods oordeel is gevaarlijk, vooral op dit soort punten. Oordeel niet opdat je niet geoordeeld wordt. Kijk dus uit dat je mensen niet op basis van jou eigen mening veroordeelt.
Raido schreef:Zeer doet dat he.... hijwel, lees mijn citaat uit Twee Bestemmingen eens... Die mensen van de ETA worden ook onderdrukt, en vinden ook dat zij het recht hebben. En God zou God niet zijn als hij het niet op een andere manier had kunnen laten gebeuren... Ik vind Simson net zo goed een terrorist als die mensen die nu treinen opblazen in Madrid.
hijwel schreef:God is zo liefdevol dat Hij Zijn kinderen niet loslaat, en de duivel zoveel macht geeft dat die ze zelfmoord laat plegen.
Dat doen alleen mensen die van God los zijn en waarbij de duivel zijn gang kan gaan.
Verder betreffende zelfmoord. Het leven is van God en wij hebben geen recht het te nemen. Moord en doodslag zijn en blijven zondig. Zelfmoordook. Betekent dit nu dat iemand die bekeerd is dus geen zelfmoord zal plegen; en dat iemand die zelfmoord pleegt dus geen kind van God kan zijn geweest?
In een catechismusverklaring van mr. Justus Vermeer las ik bij de uitleg van het zesde gebod, hierover onder andere het volgende: “Het zou kunnen zijn dat iemand de Heere teder heeft gevreesd, maar dat hij door de onnaspeurlijk wijze wegen Gods in zulke verschrikkelijke aanvechtingen van satan valt en zo tot deze afschuwelijke daad komt, nadat hij de Heere menigmaal uit een gevoel van eigen machteloosheid en van satans macht, heeft gebeden. Zo iemand zou in Gods ogen genade kunnen vinden door te schuilen in Jezus Christus, Die dood is geweest en weder levend is geworden; en dus waarachtig berouw kunnen hebben eer zijn ziel het lichaam verlaat. Afgezien nog daarvan dat een christen menigmaal vergeving zoekt voor een zonde, waarin hij mogelijk zou kunnen vallen; en hij deze vergeving ook verkrijgt.” Wat is het allemaal TRIEST. Hier past uiteindelijk een zwijgen en smeken: 'O God, ontferm U toch!
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 41 gasten