Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Ergernissen

Berichtdoor rotterdam » 01 jan 2014 15:37

Boerin schreef:Doet me denken aan een hele keurige dominee die het ver geschopt heeft, zag ik op internet. Ik zat met hem op kamers in een christelijk studentenhuis. Die mieterde de wasmachine zo in de tuin van de buren, toen ie kapot was, want het was daar toch zo'n bende. :lol: Ik zal maar niet zeggen wie het was.

Dominee moet maar eens preken uit psalm 31 vers 12
Bij allen die mij belagen
wek ik de lachlust,
bij mijn buren nog het meest.
Wie mij kennen zijn verbijsterd,
wie mij zien aankomen op straat
wenden zich af en ontvluchten mij.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 jan 2014 22:28

Wilsophie schreef:Wat is dat voor een artikel?

Sta jij erbij?

Nee die dagen zijn voorbij.
(en duurden ook geklukkig niet lang, want destijds was dat internaat al even maf als nu nog steeds dus, met orgels naar beneden gooien, ik ben er weggevlucht de week nadat ik 18 werd :lol: )

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 jan 2014 14:00

Zojuist een pak vegter's rolletjes opengemaakt.

Voor de jaarwisseling gekocht in de plaatselijke supermarkt en ook een busje slagroom wat er naast lag meegenomen.
Nu blijkt dat de bus slagroom een bolle tuit heeft waardoor ik de rolletjes niet kan vullen met slagroom......

Welke sadist verzint zoiets?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 jan 2014 15:00

Syrië kent het hoogste aantal christelijke martelaren in 2013. In het door een burgeroorlog geteisterde land werden zeker 1213 christenen om hun geloof gedood.

Dat meldde Open Doors, een organisatie die wereldwijd vervolgde christenen steunt, donderdag. Nigeria, waar voorgaande jaren de meeste christenen werden omgebracht om hun geloof, volgt Syrië met zeker 612 martelaren.

De onderzoekers stellen op basis van gemelde geweldsincidenten in media en op internet dat er in 2013 wereldwijd ten minste 2123 christenen werden gedood om hun geloof. Deze gegevens worden, aangevuld met informatie uit het veld, gebruikt voor het samenstellen van de jaarlijkse Ranglijst Christenvervolging, die woensdag wordt gepubliceerd. Hierop staan de landen waar christenen het zwaarst worden vervolgd.

Christenen in Syrië zijn te midden van al het geweld in de burgeroorlog extreem kwetsbaar. „De burgeroorlog heeft al meer dan 120.000 mensen het leven gekost”, zegt Open Doorsdirecteur Tjalling Schotanus. „Wat onze onderzoekers in 2013 zagen, was dat christenen een gemakkelijk doelwit vormen. Ze zitten klem tussen de strijdende partijen. Radicaal ­islamitische opstandelingen willen de sharia invoeren en van Syrië een volledig islamitische staat maken. Daarnaast zien criminelen in christenen een makkelijk doelwit, omdat velen de wapens niet oppakken om zich te beschermen.”

Na Syrië en Nigeria volgt Pakistan met 88 gedode christenen. In Egypte werden er 83 christenen omgebracht om hun geloof. Ook in Kenia, Niger en de Centraal-Afrikaanse Republiek werden burgers vermoord omdat ze christen zijn. Schotanus: „Met name in de Centraal-Afrikaanse Republiek zagen we zorgelijke ontwikkelingen. Het aantal christenen dat er is gedood ligt vele malen hoger dan de negen martelaren die wij noemen. Dit lage aantal is deels te verklaren doordat journalisten de religieuze dimensie in dit conflict onderschatten of niet erkennen.” In 2013 werd meer dan 1100 keer melding gemaakt van vernieling, verwoesting of sluiting van een kerkgebouw of een poging daartoe. Egypte had het in dit opzicht het zwaarst te verduren. Ook in Nigeria, Syrië, Birma en India werden aanvallen op kerken gemeld.

Waarom doen we zo weinig ? waarom zo weinig aandacht ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jan 2014 15:56

Dat er in dit land dierenbeulen rondlopen, vind ik een zeer grote ergernis!
AMERSFOORT
De politie heeft 'enkele bruikbare tips' ontvangen die kunnen leiden tot de aanhouding van de persoon of personen die een poes in Amersfoort doodmartelden.

Mogelijk is een doorbraak in het onderzoek nabij, meldt het AD.
De politie zoekt al sinds oudejaarsdag naar de dierenbeul die de kat liet ontploffen door vuurwerk in het achterwerk van het dier te stoppen. Het beestje in Amersfoort raakte zwaargewond, waarna de dierenarts het moest laten inslapen.

De brute mishandeling zorgde voor een storm aan reacties. Zo behaalde de Facebookpagina 'Helpdedadersvinden #PoesLuna' in enkele dagen ruim 21.000 likes. Op de pagina reageerden veel mensen woedend op de dood van het dier. ,,Ik wens deze dierenbeulen het ergste van het ergste toe en dan nog erger'', schreef iemand. Wat veel anderen betrof, zouden de daders worden bestraft met ,,vuurwerk in hun achterste en aansteken die hap''.
De site werd donderdag offline gehaald. Het baasje van Luna zou daartoe opdracht hebben gegeven, omdat hij vreesde dat iemand het recht in eigen hand zou nemen.
Een stichting tegen dierenmishandeling looft 500 euro uit voor de tip die leidt naar de dader of daders. Weigert de tipgever die beloning, dan wordt dat bedrag zelfs verdubbeld en geschonken aan een goed „dierendoel”.

Telegraaf.nl

Wat is een gepaste straf in zo'n geval?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 03 jan 2014 16:03

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 05:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 jan 2014 20:30

Die afgrijselijke daad is ook gedaan met 2 ganzen. Vreselijk.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 10:49

Nog een zeer grote ergernis:
VATHORST -
Opnieuw hebben dierenbeulen in Vathorst een kat gedood met vuurwerk. De eigenaar van het dier ontdekte dat haar kat in Vathorst was vastgebonden in een put en met vuurwerk was bestookt. De poes was al sinds 31 december zoek.

bron: telegraaf.nl

Wat een stelletje gewetenloze leeghoofden zeg. Opsluiten in een heropvoedingskamp ](*,) ](*,) ](*,)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2014 12:50

Zal me niks verbazen als het 1 en dezelfde persoon/personen zijn.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 12:59

Maakt niet uit, die lui moet je opsluiten, wat mij betreft VOORGOED.
Ik zie geen enkele verzachtende omstandigheid voor dergelijke lui.
Wie weerloze dieren martelt, doet dit ook gerust met mensen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2014 13:14

Zo je bent nogal boos...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 13:16

Dat is nog zachtjes uitgedrukt Evelien.
Ik word hier buitensporig woedend over.
Als het mijn kat geweest zou zijn, zou ik de onderste steen boven halen om de dader(s) te pakken en in dit geval eigen rechter spelen. :oops: :oops:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 jan 2014 13:26

schelpje3 schreef:Maakt niet uit, die lui moet je opsluiten, wat mij betreft VOORGOED.
Ik zie geen enkele verzachtende omstandigheid voor dergelijke lui.
Wie weerloze dieren martelt, doet dit ook gerust met mensen.

Klopt ja, mijn vroegere buurman verdronk muizen en schoot altijd katten af, want hij had duiven en een keer mishandelde hij een geit of zo die ie zelf probeerde te slachten. Echt een fijn idee als je kattenliefhebber bent en vegetarisch. De dierenbescherming wilde niet komen, want het moest op heterdaad en het beest was al dood. Die zus van 'm kwam bij me langs om het te zeggen. Ik was echt weken in een shock. Het was verder een heel aardig mannetje, ben nog bij 'm op visite geweest, pas daarna hoorde ik dat ie ook jaren in de bak had gezeten, omdat ie iemand had vermoord. Lekker idee weer. Ik hoop dat ie nog bekeerd is, ik bad altijd voor 'm. Had altijd van die rare figuren naast m'n studentenwoning. Daarvoor een man, dan hoorde je die hond naast ons janken en rondrennen door de kamer, was ie 'm in elkaar aan het slaan, hoorde ik van een medebewoner. Eerst deed ie dat bij z'n vrouw, maar die was 'm gepeerd. Aan die man had ik echt een hekel, vond het zo zielig voor die hond dat ik voor 'm ging bidden, was beslist niet uit naastenliefde. Lachen, later kwam ik nog een keer op visite en die jongen die m'n kamer had overgenomen had die man tot de Heer geleid. Was de hond in ieder geval weer blij.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2014 13:29

schelpje3 schreef:Dat is nog zachtjes uitgedrukt Evelien.
Ik word hier buitensporig woedend over.
Als het mijn kat geweest zou zijn, zou ik de onderste steen boven halen om de dader(s) te pakken en in dit geval eigen rechter spelen. :oops: :oops:

:shock: :shock:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 jan 2014 13:33

Evelien schreef:
:shock: :shock:

Hetzelfde zou ik ook reageren als ze aan mijn kinderen zouden komen.
Jij niet dan?

Terug naar “Slow Chat”