Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2014 08:32

Ik hoop ook dat de tweede tand weer goed vast gaat zitten, anders is het wel een enorm gat (dat is het nu al namelijk). Ik las op internet verhalen van kinderen waar zo'n andere wortel/tand dan alsnog afsterft en nog uit de mond kan vallen. F had een spleetje tussen zn tanden, missschien is dat nu een geluk, de andere tand is zelfs niet beschadigd op het oog.
Hij mag de komende week alleen zachte dingen eten en moet volgende week weer terug naar de tandarts.
Dat wordt dus soep (lust hij gelukkig graag) en van die knijpzakjes fruit ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2014 08:52

paprikameisje2 schreef:.

Evelien: aan de kust? klinkt als een heerlijk park! is het ook een echte tip?

Nee, het was in Epe. Ja echt een tip. Wij hadden een soort van last minutes. Het is een autovrijpark, S. heeft dus gewoon rond kunnen lopen zonder dat je moet opletten of er geen auto aan kwam rijden.
En die heeft echt elke dag in het klimtoestel gezeten. Het is niet vrij groot. En er is een knutselclub.
En zeker een tip. Het is een park van roompark.

@Jannoek, hoe ging het vannacht? Heeft hij nog veel pijn?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2014 09:01

Hij heeft vannacht goed geslapen, ik hoorde één keer een huiltje, denk in een droom. Gisteravond zei hij dat zn mond zeer deed dus toen wel paracetamol gegeven.

Heerlijk trouwens, een Amerikaanse midweek weg, lekker weer opgeladen hopelijk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2014 09:06

Het zal wel erg pijn doen, alles zo beurs.

Echt heerlijk. We zijn echt bij gekomen. En afgelopen nacht weer heerlijk geslapen. :oops: :oops: En dan ook echt van half 8 's avonds tot 's ochtends half 9. We hebben hem 1 keer gehoord, zo rond 5 uur.

Maandag begint het echte leven weer. Ook wel lekker zo weer in t ritme. Manlief heeft tussendoor wel wat gewerkt. Dat waren wat meer noodzakelijke problemen.

En de woordenschat van S. o zo leuk. Het word steeds meer. :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jan 2014 09:52

TOF evelien!! zo ineens een mega uitbreiding!! fijn......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jan 2014 13:23

Wat een schrik Jannoek! hopelijk gaat de 2e tand weer goed vastzitten!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 04 jan 2014 15:00

Lekker Evelien! Hopelijk blijft het slapen goed gaan ;)

@ Jannoek: dat is flink schrikken zeg. Hopelijk blijft het hierbij. Het klopt trouwens wel dat je wortel nog kan afsterven, ik ben als kind eens gevallen op mijn voortanden (volwassen gebit) toen ik een jaar of 8 was. Zo'n 13 jaar later (ik was toen begin 20) ging die tand verkleuren en bleek de wortel dood te zijn. Heb toen een wortelkanaalbehandeling gehad, maar dit was dus nog door die val vlgs de tandarts.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2014 20:01

zou goed kunnen Em. We wachten het maar af, meer kunnen we nu toch niet doen...
Hoorde ook van een jochie die z'n melktand er uit was gevallen, maar bij hem de 'grote tand' ook niet goed door, helemaal geel... daar had de tandarts nu een laagje om heen gemaakt omdat hij werd gepest om de verkleuring.

Met eten heeft hij er wel last van, maar verder valt het me alles mee. Heb vandaag met boodschappen doen maar allemaal zachte dingen gekocht.
Gisteren wilde hij het aan niemand laten zien, maar net belde z'n oud oma en zei hij aan de telefoon 'oma, ik ben gevallen, nu is er een tand uit m'n mond, kijk maar!'. Bijna trots hield hij de telefoon voor z'n mond (door skype denkt hij dat mensen 'm ook met de huistelefoon kunnen zien :mrgreen: )

Paulien
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paulien » 04 jan 2014 20:06

Met belangstelling lees ik over wat kinderen drinken en zo. Wat lastig als kindjes niet willen drinken hè. Die strijd is echt niet fijn. Wij eten en drinken geen producten met suiker, dus onze zoon krijgt water, thee (met water om het lauw te maken) of plantaardige 'melk' zoals rijstdrink of kokosrijstdrink. Met name die laatste is door de kokos zoet, dus als je kindje van zoet houdt of dat gewend is kan je dat prima geven als gezond alternatief. Wat ook handig is: smoothies. Een stuk fruit en water in de blender en je kindje krijgt vocht binnen. Een idee is misschien ook om te zeggen: eerst je drinken op en dan krijg je je eten. Of maak er een spel van, omstebeurt een slok, eerst jij als mama / papa, dan je kindje. Of maak er een spel van in de zin van, grote slok, kleine slok, etc. Het lastige is: je kindje voelt jou haarfijn aan, als jij wilt dat hij / zij drinkt, en ze zijn in de 'nee'-fase... Ik heb er ook een keer een blogje over geschreven: http://www.paulienvisscher.nl/blog/kinderen-en-eten/

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 jan 2014 21:24

@ Evelien: heerlijk he, er even tussen uit en dan ook echt uitrusten!

@ Jannoek: schrikken... (ik zag de foto al :o ) mijn zusje heeft ook bijna 2 jaar zonder 4!! voortanden (boven) gelopen omdat die vast in de rand van de open haard waren blijven zitten (wat een bloedfestijn, dat tandvlees....) op de foto's vind ik het er altijd wel geinig uitzien (ze trok er ook altijd een wijd open bekkie bij;-)
Time flies when you have none!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 05 jan 2014 15:51

He wat naar Jannoek, hopelijk gaat de andere tand weer vastzitten.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jan 2014 22:51

Hoe gaat het nu Jannoek?

Wat fijn Evelien dat hij zoveel beter slaapt!

Hier gister de bugaboo weer van zolder gehaald.. Manoël heeft regelmatig last van zijn voeten of is te moe om te lopen, dat we dit maar als oplossing hebben bedacht.. Tillen is niet echt fijn en hij wil ook niet altijd in de doek... Eigenlijk voelt het als een stapje terug, (de bugaboo lag al meer dan een jaar ofzo op zolder ) maar voor nu is het beter!

zo gaan we dan op stap :mrgreen: :

Afbeelding

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 jan 2014 23:15

De jongste moet morgen naar school voor het eerst en dan de week erop weer naar een andere, want z'n broer wordt er niet geholpen door de juf, die heeft extra aandacht nodig en het is veel te massaal. Is me toch ook wat, nou ja, ik mocht me er niet tegenaan bemoeien. Gelukkig heb ik 'm op de valreep nog zindelijk gekregen. Het heeft me 11 euro voor een pak luiers uitgespaard en daar heb ik een reuzebeer voor gekocht, want anders was ie er niet voor te porren om z'n luier uit te doen. Hij vond het wel makkelijk, maar cadeautjes? Hop, ineens kon het wel.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2014 08:59

ooh bah.. tobben met de kids op school! begrijp dat ze naar een andere school gaan?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 jan 2014 09:45

paprikameisje2 schreef:ooh bah.. tobben met de kids op school! begrijp dat ze naar een andere school gaan?

Ja, door de verhuizing zaten ze net 1,5 maand op een nieuwe school (de jongste hoefde pas in januari) en nu gaan ze volgende week weer naar een nieuwe. De middelste vindt alles best gelukkig. De oudste vond deze school ook leuk, maar ik vroeg hoe het dan ging in de klas. Nou, dan zit ik bij som 1 en dan is de les afgelopen en dan zit ik nog bij som 1, want de juf had geen tijd, die was bezig met de andere kinderen. Op hun vorige schooltje kon ie alles vragen. Nu gaan ze dus naar een klein schooltje, waar extra begeleiding is. Ik had zoiets van: Hou die jongste dan nog een week thuis, hij heeft toch geen leerplicht.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “Archief”