Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Faramir schreef:Eeuwig kan ook prima iets zonder einde zijn maar met begin.
Highlander (van de film) had het eeuwig leven, was onsterfelijk zolang zijn hoofd op zijn romp bleef zitten. Toch was hij ooit geboren.
mealybug schreef:Films zijn natuurlijk leugens, daar gaat toch niemand op in ...
Wilsophie schreef:Dat wordt filosoferen vrees ik. Maar voor mij is de eeuwigheid nu begonnen sinds mijn wedergeboorte. En niet daarvoor. Dus voor mij heeft het een begin.
Wilsophie schreef:Gewoon, de Bijbel leert dat Wie in de Zoon gelooft het eeuwige leven HEEFT!!!! Nooit van gehoord???
schelpje3 schreef:Iedereen hier gelooft wel op zijn manier in de zoon.
Dat is niet zo moeilijk. Dat kun je ook verstandelijk namelijk.
Maar het heeft geen eeuwigheidswaarde!
Wilsophie schreef:Over teveel Jezus gesproken moest ik even denken aan iemand die blij vermeldde dat ze nu ontdekt had dat ik in de Staatsloterij speelde.
Komisch want ik lees in de krant dat het "gelovige" dorp Vrouwenpolder nu met de "billen bloot moet".
Op Urk kun je geen loten kopen niet bij AH en niet bij de plaatselijke boekhandel, maar het zou toch een grap zijn als zo een lot op Urk zou vallen, dan heeft menigeen wat uit te leggen.
Op Ouderjaarsdag is het op Urk een zondag, een dankdag voor de visserij en inmiddels ben ik er op ingesteld dat ik mijn boodschappen dus op 30 december in huis heb. Raad eens wat?
Een Urker vroeg mij iets en toen zei ik: "Dat kan niet want de winkels zijn gesloten." Welnee man" was het antwoord dan ga je toch lekker naar Emmeloord want dat doen wij ook na "de kost" ( middageten) , we gaan eerst naar de kerk dan naar opoe en dan eten en dan winkelen in Emmeloord of ergens anders".
Ik keek hem aan en zei: "O ja ...juist ja...."
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 279 gasten