mohamed schreef:Dat is mooi en het lijken mij ook gevoelens waar iedereen mee kampt van tijd tot tijd, maar Jezus tilde er wel zwaar aan.
Mattheüs 5
27 U hebt gehoord dat tegen het voorgeslacht gezegd is: U zult geen overspel plegen.
28 Maar Ik zeg u dat al wie naar een vrouw kijkt om haar te begeren, in zijn hart al overspel met haar gepleegd heeft.
29 Als dan uw rechteroog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt.
30 En als uw rechterhand u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt.
Faramir schreef:Mooie beeldspraak van Jezus. En ja, hij zoals ik al zei, Hij legt de lat erg hoog.
Toch heb ik nog geen christen gezien die zijn eigen oog uitgerukt heeft zelfs niet bij het daadwerkelijk in den lijfje overspel plegen.
Wat is dan beeldspraak volgens jou? Zou Jezus een schouderklop hebben uitgedeeld als iemand van de aanwezigen letterlijk zijn eigen rechteroog had uitgerukt of zijn rechterarm had afgehouwen?
Faramir schreef:We zijn als christenen allemaal op weg naar het ideaal wat Jezus ons heeft voorgehouden. Een ieder op zijn eigen manier en een ieder met zijn eigen gebreken en tekortkomingen. Het ideaal daadwerkelijk bereiken is slechts weinige gelukt. Gelukkig is Jezus Christus ook zeer vergevingsgezind voor degene die oprecht berouw hebben.
Dat is niet wat Jezus zei, hij herhaalde en verzwaarde wat tegen de ouden is gezegd.