games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 22 nov 2013 13:09

Faramir schreef:Inmiddels zal je al wel lekker op weg zijn in Zelda maar ik heb een vraagje.
Vaak kom je van die ridders tegen met een harnas aan. Die moet je dan eerst van achter kapot slaan alvorens je hem kan doden.

Hoe doe jij dat? Bij mij is het altijd een heel gemartel en ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Ik mis het trucje zeg maar.

Target locken en dan direct op de 'a' button drukken zodra die onderin het scherm verschijnt, dan draai je om hem heen en sla je zijn harnas van achteren kapot.

Afbeelding
Deze meneer leert je precies hoe dat werkt de tweede keer dat je hem bezoekt.

Ik ben inderdaad al aardig op weg. Gister heb ik the Tower of the Gods gehaald en ik bevind me nu op de bodem van de zee in Hyrule. Doordat ik dit spel al vaker op de GC heb gespeeld ga ik er vrij snel doorheen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 nov 2013 22:33

Thx.

Zojuist heb ik Zelda uitgespeeld. Een erg mooie game, echt een huzarenstukje.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 nov 2013 23:23

Faramir schreef:Thx.

Zojuist heb ik Zelda uitgespeeld. Een erg mooie game, echt een huzarenstukje.

Netjes, zeker een prachtgame!

A link between worlds is ook erg leuk moet ik zeggen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 dec 2013 12:46

Pffft. Het loopt volledig uit de hand met die 'microtransacties'. Je weet vast wel, kleine zaken die je koopt voor kleine bedragen om het spel wat aan te vullen. Dat was in eerste instante de gedachte, tenminste.

Nu komen er elke dag Free to Play spellen bij. Geen aanschafkosten, maar zo opgezet dat ze eigenlijk niet te spelen zijn zonder geld te besteden aan microtransacties. Mijn soort spellen/verkooptactiek is het niet, maar de makers mogen ook hun boterham verdienen.

Maar wat je nu ineens begint te zien is dat voor spellen waar je gewoon de hoofdprijs voor betaald ook allerlei zaken kunt/moet kopen. Het meest extreme voorbeeld is Gran Turismo 6. Een spel van 50 a 60 euro, dat morgen verschijnt. Ook dat spel heeft 'micro'transacties voor als je geen zin hebt credits te verdienen door het spel te spelen. Alleen, een van de auto's zou je ongeveer 150 euro kosten. 150! Daar is niets micro meer aan. En je kunt er bijna wel van uitgaan dat het spel zo is ontworpen dat je eigenlijk wel verplicht bent om dat geld uit te geven, tenzij je letterlijk 100en uren wilt besteden.

Echt belachelijk, als je het mij vraagt en een schandaal dat men tegenwoordig voor de volle prijs een spel uitbrengt waar je eigenlijk nog veel meer geld in moet pompen om ervan te kunnen genieten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 dec 2013 22:22

De Steam Winter Sale is begonnen. Dat betekent grandiose kortingen op zo goed als alle games - ook vrij recente -, al moet je wel in de gaten houden welke games wanneer in de aanbieding liggen.

Zelf ga ik voor Splinter Cell: Blacklist en wat ik verder nog tegenkom voor weinig geld.

Echt, als je ook maar enigszins iets met games doet, is Steam 'the place to be' t/m 3 januari.

Let trouwens wel op. Soms zijn er spellen met 30 of 50% korting die dan een dag of 3-4 later ineens met 75% korting te koop zijn.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2013 22:29

Mortlach schreef:Echt belachelijk, als je het mij vraagt en een schandaal dat men tegenwoordig voor de volle prijs een spel uitbrengt waar je eigenlijk nog veel meer geld in moet pompen om ervan te kunnen genieten.

Ja een zeer spijtige ontwikkeling, ze brengen een spel uit wat half af is en vervolgens laten ze ons betalen voor extra content die er bij de release bij had moeten zitten.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 dec 2013 22:22

Mooie gratis game ontdekt voor wie Hebreeuws wil leren:
http://freehebrewgames.com/games/index. ... emorymatch
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 dec 2013 10:16

Ik ben nu Dragon Age Origins aan het spelen. Eindelijk na lang zoeken de rpg gevonden waar ik naar op zoek was. Een rpg met een beetje diepgang, waarin je goed kan roleplayen, met een sterk verhaal. Dragon Age is van Bioware, die met games als Baldur's Gate en Icewind Dale de grondlegger is van de hardcore rpg's. Het spel is in die lijn, maar dan met een mooi uiterlijk, camerabeelden van achteren ipv boven enzo. Het spel is alleen single player (binnenkort komt deel 3 die wel multiplayer wordt) maar met deel 1 ben je als je hem 1x speelt al wel minstens 150 uur zoet. Je speelt met maximaal 4 karakters in je groep bouwt een band op met degenen die je in je groept meeneemt en soms zelfs een relatie. Nou ja, hou je van een goede rpg, dan moet je deze spelen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 dec 2013 10:41

Marnix schreef:Ik ben nu Dragon Age Origins aan het spelen. Eindelijk na lang zoeken de rpg gevonden waar ik naar op zoek was. Een rpg met een beetje diepgang, waarin je goed kan roleplayen, met een sterk verhaal. Dragon Age is van Bioware, die met games als Baldur's Gate en Icewind Dale de grondlegger is van de hardcore rpg's. Het spel is in die lijn, maar dan met een mooi uiterlijk, camerabeelden van achteren ipv boven enzo. Het spel is alleen single player (binnenkort komt deel 3 die wel multiplayer wordt) maar met deel 1 ben je als je hem 1x speelt al wel minstens 150 uur zoet. Je speelt met maximaal 4 karakters in je groep bouwt een band op met degenen die je in je groept meeneemt en soms zelfs een relatie. Nou ja, hou je van een goede rog, dan moet je deze spelen.

Prachtige game. Heb hem ooit op de PS3 gehad en lang gespeeld. PC RPG's van dat type bevallen mij toch wat beter.
Ik kan je deel 2 overigens afraden die kan nog niet in de schaduw staan van deel 1.

Baldur's Gate was vroeger een van mijn favoriete games. Schijnt dat er ook een iPad versie van is, daar moet ik toch eens naar gaan kijken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 dec 2013 13:20

Het programmeren van de combat AI van de NPC's is alleen wel een enorm drama. Het lukte me echt niet ze te laten doen wat ik wilde.

Via de steam sale haal ik allerlei leuke indi-titels binnen. Daar zitten echt pareltjes tussen, voor zeer weinig geld. Contrast is een enorme aanrader.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 dec 2013 17:09

Ik ga deel 2 denk ik wel proberen maar begreep inderdaad wel dat die minder is. Ai is soms lastig, veel spelen met je tactics slots en move freely aanzetten :-)

Baldur's Gate is de grondlegger van de goede rpg's. Er is nu inderdaad een Enhanced Edition met verbeterde graphics en zo, ook voor pc. Dat is denk ik wel de moeite waard als je lang niet hebt gespeeld en het wel weer eens wil. Graphics van het origineel zijn dan wel erg mager maar van deze remake zijn wel goed.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 jan 2014 00:59

Zelda, a Link Between Worlds is door IGN uitgeroepen tot spel van het jaar 2013 voor de 3DS. Ik heb 'm ook en kan het bevestigen.

Afbeelding
Het bovenaanzicht is eerst even wennen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2014 11:57

Heeft het dan ook echt wat nieuws te bieden? Ik heb het niet gespeeld, dus weet ik het niet.

Veel andere sites zetten het onvolprezen Papers Please zeer hoog op de jaarlijstjes.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2014 16:14

Nintendo geeft het nu zelf ook toe: de WiiU is een flop. Als de verkoopverwachting met 70% wordt afgewaardeerd, dan is er toch wel iets ontzettend misgegaan.

http://www.techzine.nl/nieuws/37142/nin ... ocent.html

http://techcrunch.com/2014/01/17/wii-u-not-selling/

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 jan 2014 17:30

Mortlach schreef:Heeft het dan ook echt wat nieuws te bieden? Ik heb het niet gespeeld, dus weet ik het niet.

Veel andere sites zetten het onvolprezen Papers Please zeer hoog op de jaarlijstjes.

Het spel is niet enorm vernieuwend en ook het is geen grafisch hoogstandje, maar hij is gewoon erg leuk om te spelen en dat is waar het om gaat.

Terug naar “Archief”