Jozef

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Jozef

Berichtdoor johannes1 » 30 dec 2013 16:46

Dag,

N.a.v. de kruisiging van Jezus de volgende vraag. Wat is er met Jozef gebeurd nadat Jezus op 12 jarige leeftijd weer gevonden is in de tempel. Eigenlijk kom ik hem hierna niet meer tegen. Weten jullie dit?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Jozef

Berichtdoor Boerin » 30 dec 2013 17:31

johannes1 schreef:Dag,

N.a.v. de kruisiging van Jezus de volgende vraag. Wat is er met Jozef gebeurd nadat Jezus op 12 jarige leeftijd weer gevonden is in de tempel. Eigenlijk kom ik hem hierna niet meer tegen. Weten jullie dit?

Ik heb altijd gehoord dat hij waarschijnlijk gestorven is, omdat Hij thuis bleef wonen om verantwoordelijk te zijn voor het gezin.
Later zei Hij tegen Johannes: Zie uw moeder en hij nam haar bij zich in huis.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 30 dec 2013 18:41

Die uitleg heb ik ook altijd gehoord, verder staat er niets over in de Bijbel.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 30 dec 2013 20:50

johannes1 schreef:Dag,

Tijdens het openbare optreden van Jezus wordt Jozef van Nazareth niet meer genoemd, waarschijnlijk was hij toen reeds overleden.
In Johannes 19:25-27, bij de kruisiging van Jezus, wordt niet over Jozef gesproken, maar alleen over Zijn moeder, Maria.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 dec 2013 09:49

Boerin schreef: Ik heb altijd gehoord dat hij waarschijnlijk gestorven is, omdat Hij thuis bleef wonen om verantwoordelijk te zijn voor het gezin.
Later zei Hij tegen Johannes: Zie uw moeder en hij nam haar bij zich in huis.

Daarom ook mijn vraag. Ik was er gewoon even benieuwd naar.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jan 2014 13:32

De bijbel zegt het niet, ik heb ook nooit andere bronnen gezien die er wat van zeggen. Maar uit wat er bij het kruis gebeurt tussen Jezus Johannes en Maria blijkt duidelijk dat Jozef was gestorven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”