Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 mar 2004 12:36

maria schreef:Doe niet zo raar, ik heb welgereageerd, maar misschien niet op de manier die jij wilt.

je ging niet verder op mijn laatste posting op jou, maar wel op die van joepie. daarom dacht ik dat je wel snapte wat ik bedoelde, wat dus niet zo blijkt te zijn. sorry.

marnix schreef:Met een andere mening is niks mis. Maar dat jij aangeeft dat Maria een gezegde belangrijker vindt dan de bijbel zegt dat jij dus uit de bijbel kan halen dat vrouwen wel een rok moeten dragen? Zo niet, dan is het gezegde ook niet belangrijker dan de bijbel... want die zegt er niks over

zo kwam het bij mij wel over dat ze een gezegde boven de bijbel stelde. overigens kan jij ook niet uit de bijbel halen dat de vrouw een broek moet dragen? dus dan zijn we weer bij het begin van de discussie.

En je mag best een andere mening hebben, prima... maar je verdraait wat mensen zeggen soms... Ik vind je nogal negatief denken over mensen die anders denken dan jij.

ik verdraai niks. dat denk jij maar. ik vind dat mensen negatief denken over mensen zoals ik die het niet met hun eens zijn. krijg je gelijk allemaal woorden naar je hoofd geslingerd die wal nog schip raken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mar 2004 12:50

sorry maar ik dacht dat aragorn met MM Marilyn Manson bedoelde maar waarsch is dat MariaMagdalene

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2004 13:00

Raido schreef:sorry maar ik dacht dat aragorn met MM Marilyn Manson bedoelde maar waarsch is dat MariaMagdalene

Nee, Marilyn Monroe.. :wink: :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2004 13:23

zo kwam het bij mij wel over dat ze een gezegde boven de bijbel stelde. overigens kan jij ook niet uit de bijbel halen dat de vrouw een broek moet dragen? dus dan zijn we weer bij het begin van de discussie.

Juist... Zo kwam dat op jou over. Terwijl dat er helemaal niet achter zat. Waar ligt het probleem dan? Volgens mij bij jou, want jij vat het heel anders op dan bedoeld. En als die persoon dan zegt: Zo was het helemaal niet bedoeld, dan kun je toch gewoon zeggen: Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen?

En nee... in de bijbel staat niet dat de vrouw wel een broek moet dragen... Er staat ook niet dat je een onderbroek moet dragen... er staat zelfs helemaal niet dat je kleren moet dragen.... Maar je moet in de bijbel kijken naar wat er wel staat en dan logisch nadenken, niet naar wat er niet staat. Er staat zoveel niet in de bijbel....

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 mar 2004 17:41

marnix schreef:Juist... Zo kwam dat op jou over. Terwijl dat er helemaal niet achter zat. Waar ligt het probleem dan? Volgens mij bij jou, want jij vat het heel anders op dan bedoeld. En als die persoon dan zegt: Zo was het helemaal niet bedoeld, dan kun je toch gewoon zeggen: Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen?

het probleem ligt bij jou en weet je waarom: door deze reactie van mij
Johannes1 schreef:
maria schreef:
Doe niet zo raar, ik heb welgereageerd, maar misschien niet op de manier die jij wilt.

je ging niet verder op mijn laatste posting op jou, maar wel op die van joepie. daarom dacht ik dat je wel snapte wat ik bedoelde, wat dus niet zo blijkt te zijn. sorry.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 09 mar 2004 19:36

[quote="johannes1] overigens kan jij ook niet uit de bijbel halen dat de vrouw een broek moet dragen? dus dan zijn we weer bij het begin van de discussie.

.[/quote]

Ik kan ook niet uit de Bijbel halen dat mannen een broek moeten dragen, die droegen in de Bijbel ook een rok (Jozef zelfs een veelvervige), dus Johannes als dat jouw argumentatie is voor een rok bij de vrouw, ga jij dan ook maar meteen een rok aantrekken! (ik heb er evt. nog wel een over)
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 09 mar 2004 20:18

tahitha we gaan niet opnieuw beginnen met deze discussie. lees hem nog maar eens goed door.

caprice

Berichtdoor caprice » 10 mar 2004 15:28

Tabitha schreef:[quote="johannes1] overigens kan jij ook niet uit de bijbel halen dat de vrouw een broek moet dragen? dus dan zijn we weer bij het begin van de discussie.

.

Ik kan ook niet uit de Bijbel halen dat mannen een broek moeten dragen, die droegen in de Bijbel ook een rok (Jozef zelfs een veelvervige), dus Johannes als dat jouw argumentatie is voor een rok bij de vrouw, ga jij dan ook maar meteen een rok aantrekken! (ik heb er evt. nog wel een over)[/quote]
Daniel 3:
20 En tot de sterkste mannen van kracht, die in zijn heir waren, zeide hij, dat zij Sadrach, Mesach en Abed-nego binden zouden, om te werpen in den oven des brandenden vuurs.
21 Toen werden die mannen gebonden in hun mantels, hun broeken, en hun hoeden, en hun andere klederen, en zij wierpen hen in het midden van den oven des brandenden vuurs.

Maar ze droegen wel broeken. 8)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 10 mar 2004 21:27

caprice schreef:
Tabitha schreef:[quote="johannes1] overigens kan jij ook niet uit de bijbel halen dat de vrouw een broek moet dragen? dus dan zijn we weer bij het begin van de discussie.

.

Ik kan ook niet uit de Bijbel halen dat mannen een broek moeten dragen, die droegen in de Bijbel ook een rok (Jozef zelfs een veelvervige), dus Johannes als dat jouw argumentatie is voor een rok bij de vrouw, ga jij dan ook maar meteen een rok aantrekken! (ik heb er evt. nog wel een over)

Daniel 3:
20 En tot de sterkste mannen van kracht, die in zijn heir waren, zeide hij, dat zij Sadrach, Mesach en Abed-nego binden zouden, om te werpen in den oven des brandenden vuurs.
21 Toen werden die mannen gebonden in hun mantels, hun broeken, en hun hoeden, en hun andere klederen, en zij wierpen hen in het midden van den oven des brandenden vuurs.

Conclusie: mannen droegen in de Bijbel zowel rokken als broeken, er wordt niet gezegd wat het beste is en wat het meest mannelijk is, dus je kunt niet stellen dat een rok typisch vrouwelijk is en een broek typisch mannelijk.

Overigens is mijn antwoord op de vraag aan het begin van dit topic een volmondig NEE
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

caprice

Berichtdoor caprice » 11 mar 2004 09:26

Het is inderdaad niet zinnig om over te discussieren, maar er zijn mensen die er toch behoefte aan hebben, omdat ze het niet eens zijn met de gevestigde orde. :(

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mar 2004 09:39

caprice schreef:Het is inderdaad niet zinnig om over te discussieren, maar er zijn mensen die er toch behoefte aan hebben, omdat ze het niet eens zijn met de gevestigde orde. :(

En wat is dan die gevestigde orde? :?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 11 mar 2004 09:44

... het blijft een gevoelskwestie is m'n overtuiging. Overigens verkeer ik in het land der rokken en ik zou et ook niet prettig vinden als in onze kerk de vrouwen lange broeken zouden dragen, maar ook zal dat een gevoelskwestie zijn. Als het dan al gaat over het dragen van lange broeken zou voor mij belangrijk zijn: niet van die strakke of die erg aansluiten bij de wereldse smaak.

caprice

Berichtdoor caprice » 11 mar 2004 09:45

joepie schreef:
caprice schreef:Het is inderdaad niet zinnig om over te discussieren, maar er zijn mensen die er toch behoefte aan hebben, omdat ze het niet eens zijn met de gevestigde orde. :(

Degenen die gewoon de traditie navolgen.

Waarom willen die opstandelingen dat niet?

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 11 mar 2004 10:17

caprice schreef:
joepie schreef:

Degenen die gewoon de traditie navolgen.

Waarom willen die opstandelingen dat niet?

Omdat ze er een beetje moe van worden dat een doodgewone traditie heilig is verklaard? Omdat ze een beetje een hekel hebben aan al die poppenkast?
The proof of the pudding is in the eating.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2004 10:19

Dus is er nooit discussie mogelijk. Want als iedereen het wel met de gevestigde orde eens zou zijn zou er weer geen onderwerp te bedenken zijn om het over oneens te zijn. Wat is trouwens de 'gevestigde orde'...?

Terug naar “Archief”