Wat vind je dan van een grafschrift als deze:schelpje3 schreef:De bezoldiging der zonden is de dood, dus een straf! Past daar dan dansen en vieren bij?
Er mag geen rouwklacht op mijn steen
schrijf er maar juichend overheen:
mijn leven is begonnen.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wat vind je dan van een grafschrift als deze:schelpje3 schreef:De bezoldiging der zonden is de dood, dus een straf! Past daar dan dansen en vieren bij?
Jvslooten schreef:Wat vind je dan van een grafschrift als deze:
Er mag geen rouwklacht op mijn steen
schrijf er maar juichend overheen:
mijn leven is begonnen.
schelpje3 schreef:[
De bezoldiging der zonden is de dood, dus een straf! Past daar dan dansen en vieren bij?
meribel schreef:Dat de dood is overwonnen, jazeker.
Ooit gehoord dat kn afrikaanse landen christenen juist wit dragen bij een begrafenis, maar ik weet dat niet meer helemaal hoor.
En ook dansen en zingen, want de overledene is nu waar het veel beter en fijner is.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik wist niet dat we het over ´de rest´ hadden trouwens, misschien heb ik dit topic dan verkeerd begrepen. Ik dacht dat we naar onszelf moesten kijken, tenminste, dat maakte ik op uit je openingszinnetje:schelpje3 schreef:Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere.
Dit gaat over Gods Volk! Zij doen een goede ruil, maar de rest toch niet?
schelpje3 schreef:Hoe moet de rouwadvertentie van een christen er uit zien?
Jvslooten schreef:Ik denk, dat zoals Meribel volgens mij al probeerde te zeggen, dat het ook sterk cultureel bepaald is. Wie zijn wij om daar over te oordelen? Natuurlijk is een begrafenis een moment van rouw, van verdriet en gemis omdat een geliefde ´weg´ is. Maar juist voor christenen is daar ook die ontzettend rijke troost! Job zegt: Mijn nieren bezwijken van verlangen. En waarom? Omdat ik weet, mijn VERLOSSER leeft!(Job 19:25-29)
Volgens mij is dat inderdaad het verschil. Of ben je op zoek naar meer, of diepere verschillen? Af en toe kom je écht extreme advertenties tegen trouwens, zoals bij deze bouwvakker in ruste:schelpje3 schreef:Ik probeer uit te vinden wat nu HET verschil is tussen een rouwadvertentie van een christen en één van iemand die nergens in gelooft. Die denkt dat er niets is, of juist een mooi paradijsje, of oblivion, wat dat dan ook moge zijn.
schelpje3 schreef:De bezoldiging der zonden is de dood, dus een straf! Past daar dan dansen en vieren bij?
meribel schreef:Ik kan me die advert heel goed voorstellen!
Stel ze hebben je al die jaren voorgehouden dat het onschuldig was, dan wil je graag mensen waarschuwen!
Empathie juist!
jaapo schreef:"De bezoldiging der zonde is de dood". Ben ik dan echt een goddeloze kafchristen als ik deze uitspraak afschuwelijk vind?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten