Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sophie77 » 24 dec 2013 08:47

@Laura: Jammer dat je niet in de buurt woont, dan konden we misschien iets voor elkaar betekenen :wink:.
Het is af en toe idd best fijn om de zorg even uit handen te geven. Gisteren ben ik 2 uur in m'n uppie wezen winkelen, echt heerlijk!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 dec 2013 11:04

Sophie77 schreef:@Laura: Jammer dat je niet in de buurt woont, dan konden we misschien iets voor elkaar betekenen :wink:.
Het is af en toe idd best fijn om de zorg even uit handen te geven. Gisteren ben ik 2 uur in m'n uppie wezen winkelen, echt heerlijk!

@Sophie77, jij hebt toch ook een tweeling? Of was dat iemand anders?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 dec 2013 13:09

Ja, dat zijn wij idd! We hebben twee jongens van inmiddels alweer 11 jaar oud - en hoe pittig het soms ook was -terwijl de jongens zelden ruzie maakten en maken (niet met elkaar tenminste :wink: )-, bij de drie zwangerschappen erna hoopte ik toch stiekem dat het er weer twee tegelijk waren :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 dec 2013 15:00

Moeders, herkenbaar? :D
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 dec 2013 15:29

Geweldig :mrgreen:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2013 15:32

Ja, herkenbaar, bij kleuter én peuter.
Behalve dat laatste. Daar zijn ze beiden nogal duidelijk in:' Het is kapot, even op papa wachten, die kan het wel weer maken.' (en dan denken ze erachteraan: en dan is het weer van mij) ;)

Sowieso schijnt het goed als peuters en kleuters tot een bepaalde leeftijd dit gedrag vertonen, het hoort bij hun ontwikkeling, dus ik ben blij dat mijn kleuter en peuter zich prima ontwikkellen :mrgreen:

Allemaal fijne kerstdagen gehad? Hier waren ze flink moe na 2 dagen familie, vanmorgen heeft Jurian tot 9 uur geslapen, dat is echt heeeel lang geleden dat hij zo laat nog sliep. Frederiek kroop om half 8 naast me in bed, was ook al een heerlijke tijd :) Nu lekker vakantie, geen wekker 's morgens, dat is het lekkerste aan vakantie :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 dec 2013 16:16

Hier de kerstdagen goed door gekomen. 1e kerstdag lekker thuis, wel even op de koffie geweest bij iemand. En 2e kerstdag het grotendeels van de dag thuis gebleven. 's Avonds alleen bij schoonouders wezen eten (heel gewoon gegeten, zoals we wel vaker eten niks geen gourmet, fondue, kalkoen etc.).
Zoonlief heeft vannacht wel lekker geslapen en uitgeslapen (tot half8). En wij ook.

Het is een lekkere doerak en begint zich nu ineens in zijn spraak te ontwikkelen, ppfff dat mondje staat niet stil. Soms nog lastig om hem te verstaan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 dec 2013 17:36

Oh zeker missF!

Al zal de ene dat gedrag meer hebben dan de ander:) Ach.... nog altijd blij dat alle kinderen uniek zijn! geschapen en gekregen van God! toffe individuutje!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 dec 2013 19:58

zo mooi om te zien hoe klein ze zijn en dan al zo'n eigen karaktertje (en willetje :-oo )
Hier een ziek mannetje :( Vanmiddag 39.3 koorts, van de week bij de huisarts geweest omdat hij al meer dan 3weken hoest, en toen waren z'n keelamandelen opgezet. Ik denk dus dat hij keelontsteking heeft.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 dec 2013 09:13

He bah alweer ziek dat is niet leuk. Beterschap.

Hier viel S. vannacht uit bed, hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen??? Geen idee. Hij stond ineens aan zijn slaapkamer deur te bonken, helemaal overstuur. :cry: Maar daarna (rond 2 uur was dat) heeft hij geslapen tot 8 uur.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2013 11:19

Jannoek schreef:zo mooi om te zien hoe klein ze zijn en dan al zo'n eigen karaktertje (en willetje :-oo )
Hier een ziek mannetje :( Vanmiddag 39.3 koorts, van de week bij de huisarts geweest omdat hij al meer dan 3weken hoest, en toen waren z'n keelamandelen opgezet. Ik denk dus dat hij keelontsteking heeft.

Altijd in de gaten houden, het kan een streptococ zijn en dat is niet ongevaarlijk. Heeft hij een kuurtje gekregen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 dec 2013 10:27

Hoe is het met jouw mannen TJ?
En F al beter Jannoek?

Heeft iemand nog gouden tips om mijn dochter te laten drinken?
Ze drinkt altijd al erg weinig, max 3 halve bekers drinken op een dag (ik denk echt dat 400 ml de max is wat ze ooit haalt), maar tot nu toe was er geen reden om de strijd aan te gaan. Maar afgelopen dagen heeft ze een dag of 3 helemaal verstopt gezeten. Zo zielig, elke keer op de grond liggen op haar buik en huilen van de pijn. Uiteindelijk op advies van mijn man onder de douche gezet (wat ze niet wilde, dus nog erger brullen) en is het los gekomen. Maar dit wil ik echt niet nog een keer.
Maar hoe krijg ik haar aan het drinken? Nu moet ze verplicht bij het brood eten een halve beker melk drinken, en dat gaat redelijk, soms levert het wat strijd op, maar het is te doen. Maar het blijkt dus echt te weinig te zijn.
Hoeveel moet een kind eigenlijk drinken op een dag? En hoe krijg je dat dan naar binnen?
Toch maar pakjes met drinken gaan kopen, bomvol suikers? Want dat gaat ook nog wel redelijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 dec 2013 10:40

Je hebt ook pakjes drinken zonder suiker. Of als je een fles S limpy haalt, kun je het heel veel verdunnen.
Bij mij lustten ze graag R oosvicee, vooral de bosvruchten was favoriet en appelsap.
Ze zijn nu volwassen en ze hebben allemaal een gaaf gebit!
Maar ze kregen niks mee naar bed en bij nachtelijke dorst alleen water.
Ze lusten hier allemaal ook geen thee of koffie! Dus ze drinken nog steed drinkyoghurt, bosvruchtenkarnemelk, chocolademelk en gewone melk. :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 dec 2013 10:45

@ missf Wij hebben hetzelfde probleem met onze dochter. Vanaf haar 2e zijn wij daarom de strijd met haar aangegaan ( zij kreeg nl steeds blaasontsteking door het weinige drinken). Nu moet ze aan tafel blijven totdat ze haar beker leeg heeft. Het houdt dan nog niet over. Overdag drinkt ze 3/4 keer ongeveer 150 cc ( onder dwang :wink: ) Daarnaast fruit een een schaalte yoghurt/vla na het eten ( telt ook mee als vocht).
De kinderarts zei toen tegen ons dat 500cc echt de ondergrens is

Thee en koffie is ook iets dat je echt moet leren drinken ( en koffie zou ik helemaal niet geven)
Bij de maaltijd krijgen ze bij ons melk of karnemelk. Meestal ook wel een keer per dag ranja of roosvicee, maar ik probeer toch ook wel een keer thee te geven. Bij tussendoor dorst krijgen ze water. Zelf drink ik ook geen vruchtensappen of andere dranken overdag. Gewoon thee, melk en water. Bij feestjes krijgen ze at anders.
Laatst gewijzigd door ajl op 30 dec 2013 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 dec 2013 10:47

Of een waterijsje?

Terug naar “Archief”