Mijn verjaardag

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Byte
Luitenant
Luitenant

Mijn verjaardag

Berichtdoor Byte » 24 dec 2013 19:09

Kwam deze tegen op Facebook bij een vriendin en vond het wel treffend wilde het even delen . Misschien bekend misschien ook niet anyway Gezegende kerstdagen
Gr Byte

Geliefden, 

Zoals je weet zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel cadeautjes,is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend. 

Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn.
Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren ze dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed.

Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer. Families en vrienden komen bij elkaar en hebben een fijne tijd samen. 
Ik kan me vorig jaar nog herinneren.... 

Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes.
Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.
 Maar weet je, Ik was niet uitgenodigd. 
Ik was wel de ere gast maar men was vergeten Mij n uitnodiging te sturen. 
Het feest was ter ere van Mij, maar Ik was er niet bij.

Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn. 
Om je de waarheid te zeggen, verbaasde het Me niet, want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten.
Omdat Ik niet was uitgenodigd, besloot Ik toch stilletje binnen te gaan en in een hoekje naar het feest te kijken.
Iedereen was aan het drinken, men vertelde elkaar moppen en ze lachten overal om.
Ze hadden het geweldig.

Tot overmaat van ramp, kwam er een dikke man in een rood pak binnen, hij had een lange witte baard.
En hij riep steeds HO HO HO en hij leek dronken.
Hij ging op een stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof het feest voor hem was. 
Om middernacht omhelsde iedereen elkaar, Ik stak Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen...maar niemand dacht eraan. 

Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij een pakje bij was, maar nee!
 Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg een cadeautje behalve jij, de jarige?
Toen begreep Ik dat Ik niet welkom was en ging stilletjes weg.

Wat zou Ik het fijn vinden als je de komende kerst Mij mee liet vieren.
Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik 2000 jaar geleden geboren werd, om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven.
Mijn enige wens voor kerst is: Dat jij dit gelooft met je hele hart.
Ik zal je wat vertellen.......Ik ben zelf een feest aan het voorbereiden, een feest zoals geen mens kan bedenken.
Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook een uitnodiging voor jou bij.
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in een groot gastenboek. alleen diegene die in dat boek staan mogen binnen komen en meefeesten. 
Diegene die Mijn uitnodiging niet aannemen, laat ik buiten staan. 
Bereid je voor, want als alles klaar is, begint het feest.

Ik houd van je. 

Jezus

Bron onbekend maar vond deze op .
http://communities.zeelandnet.nl/jezus/pagina/72364
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Mijn verjaardag

Berichtdoor mealybug » 25 dec 2013 13:20

''Het is een niet zo algemeen bekend feit dat het vieren van kerstmis in Engeland en de Puriteinse koloniën van Noord-Amerika ooit bij de wet was verboden.
Dat was in het begin van de zeventiende eeuw toen de Puriteinen in Engeland zich stoorden aan de populaire kerstviering. In de feesttijd kwamen er heel wat excessen op het gebied van eten, drinken en andere zaken voor. De Puriteinen zagen de hele aangelegenheid als een bedreiging van het christendom. Toen de Puriteinse partij in 1642 onder Oliver Cromwell aan de macht was gekomen, werden bij decreet van het parlement alle godsdienstige en wereldse kerstvieringen verboden.
"Geen Kerstmis", proclameerden de stadsomroepers en 25 december werd tot een gewone werkdag verklaard. Iedereen die die dag een godsdienstige betekenis gaf en dat liet blijken of op die dag thuisbleef van zijn werk riskeerde een boete of gevangenisstraf. Toen er in 1660 aan het Puriteinse bewind een einde was gekomen en Charles II weer koning was geworden, begon men in Engeland geleidelijk opnieuw kerstmis te vieren.
Intussen was ook Amerika onder Puriteinse invloed gekomen, vooral New England. Daar beschouwden de kolonisten 25 december ook als een gewone werkdag. In 1659 werd door het Algemene Hof van Massachusetts een wet aangenomen die kerstvieringen verbood. In 1681 werd de wet ingetrokken, maar de christenen in dat gebied bleven nog lange tijd vijandig staan tegenover het kerstfeest.''

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 dec 2013 13:55

Zijn geboorte noch Zijn sterven bracht nieuw leven tot stand, maar Zijn opstanding en gelovigen zouden dit gedenken.
Al is Jezus 50keer in Bethlehem geboren en je gelooft niet in de voltooing van Zijn bediening als volledi mens krijg je nooit deel aan Hem.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 dec 2013 14:00

Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook een uitnodiging voor jou bij.
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in een groot gastenboek. alleen diegene die in dat boek staan mogen binnen komen en meefeesten.
Diegene die Mijn uitnodiging niet aannemen, laat ik buiten staan.
Bereid je voor, want als alles klaar is, begint het feest.

HEEL de mensheid staat in dat boek en wie niet gelooft wordt uitgeschreven het is dus andersom

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 dec 2013 14:12

De wereld heeft geen feestje nodig en de individuele mens ook niet, geen kindje in de kribbe, maar een Verlosser. Alleen gelovigen hebben deel aan het bruiloftsfeest ZONDER uitnodigingsbrief.
DE ZONDAAR MOET KOMEN TOT AANVAARDING VAN de opgestane Heer. NIET tot een kerstfeest, maar tot erkenning van de levende Heiland.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 dec 2013 14:38

Inderdaad, Wilsophie, zo zie ik het ook.
En is niet ieders naam al lang geschreven in Zijn Boek, maar zullen sommige namen worden uitgewist?
Hij heeft ons allen gekocht.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 25 dec 2013 15:18

Zie het zoals je het wil zien maar zonder Hem ga je eeuwig verloren.
Of je nu uitgewist word of niet ingeschreven what's the essence?
Beredeneren om een manier van uitleggen welke voorbij gaat aan Zijn komst , sterven en opstaan voor ons zondaren.

Ik zie het zo zonder Zijn geboorte was er geen sterven. Zonder Zijn sterven geen opstanding.
Zonder Zijn opstanding is er geen redding.

Dus wat mij betreft is dit onlosmakelijk met elkaar verbonden je kan ook niet half geloven.
Moeilijker maken dan het is , lijkt mij een reformatorische kwaal, misschien zitten jullie wel te lang op refoweb :wink: en verzand je vervolgens in details die afleiden van Zijn redding.

In ieder geval
Fijne kerstdagen Byte
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 25 dec 2013 15:22

Als Jezus echt bestaan heeft dan is hij zeker niet geboren op 25 december. De bijbel spreekt over schaapherders die hun schapen s''nachts buiten hielden. Maar het was in december s'nachts veel te koud om de schapen buiten te houden. Deze stonden in de winter in de nacht altijd binnen. De bijbel geeft ook helemaal geen datum waarop Jezus geboren is, men heeft 25 december uitgekozen omdat het samenviel met heidense feesten.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 dec 2013 17:17

De Naam van de ''Jarige'' werd niet eens meer genoemd!
maar natuurijk toch alle lof:
''Mooie verbindende kersttoespraak van onze koning”, twittert ChristenUnie-leider Arie Slob.
En Kees van der Staaij (SGP): „Warme en waardige kersttoespraak van koning Willem-Alexander!”

Bij het CDA twittert Kamerlid Madeleine van Toorenburg: „Onze koning hield een betrokken kersttoespraak, met veel aandacht voor wat mensen voor elkaar kunnen betekenen.”

je blijft je verbazen over die C's en G's .
Wie is nu eigenlijk hun Koning, vraag je je dan toch af?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 dec 2013 17:24

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 04:13, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 dec 2013 17:45

Bambi schreef:Ik heb van jou vandaag ook nog niet gehoord dat je de geboorte van de Here Jezus herdenkt.

Is dit een geloofsbelijdenis-test?
Twijfel je daaraan?
Als ik iemands verjaardag gedenk, doe ik dat op de dag dat hij/zij jarig is.
Niet op een verzonnen datum, die heidens besmet is met die van een oude, raar aangeklede hohoho brullende dronken baardman op een rendier, of volgens opdracht van een ''kerk'' die haar authoriteit had gestolen van een zonnegod-aanbiddende keizer en moordenaar, die ook de voorzitter was van die bewuste vergadering.
Ik meen te lezen dat wij zijn dood mogen gedenken, en niet Zijn lichamelijke geboorte .
En dat ook niet alleen op de dag dat het waarschijnlijk gebeurde, maar iedere dag, zo dikwijls als gij dit doet, etc etc....
Ga maar eens bijbelstudie doen, hertekind

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 dec 2013 20:20

JA MB allen zijn ingeschreven , , je kunt alleen uitgeschreven worden door 1 zonde en dat is de zonde van ongeloof.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 dec 2013 23:41

mealybug schreef:Als ik iemands verjaardag gedenk, doe ik dat op de dag dat hij/zij jarig is.

Dat wordt dan wel lastig inderdaad. Moest zo lachen toen m'n zoontje zei dat Hij nu 2013 is geworden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2013 18:30

Byte schreef:Zie het zoals je het wil zien maar zonder Hem ga je eeuwig verloren.
Of je nu uitgewist word of niet ingeschreven what's the essence?
Beredeneren om een manier van uitleggen welke voorbij gaat aan Zijn komst , sterven en opstaan voor ons zondaren.

Wat is essence en wat is essentie?
Ik denk dat we het eenvoudig moeten houden en begrijpen wat het handschrift is dat uitgewist is.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 28 dec 2013 18:55

Wilsophie schreef:Wat is essence en wat is essentie?
Ik denk dat we het eenvoudig moeten houden en begrijpen wat het handschrift is dat uitgewist is.

Beste Wilsophie,

Je bent bezig een rookgordijn op te trekken rondom het offer van Christus als je gaat lopen bakkeleien over details waarvan de uitkomst per definitie gelijk is.
Dat is wat ik vorige keer al aangaf bij IK door de bomen zie je het Bos niet meer.
Iets anders bedoel ik er niet mee,

Groetjes Byte

Terug naar “[Religie] - Open forum”