''Zonen Gods'' nakomelingen van Seth?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: ''Zonen Gods'' nakomelingen van Seth?

Berichtdoor Jvslooten » 24 dec 2013 23:20

Bambi schreef:In Job worden het de kinderen Gods genoemd en worden er engelen mee bedoeld.
Maar een engel die seks heeft met mensen is geen engel meer, maar een demon.

Wijs me eens een Bijbeltekst aan, waar demonen Gods kinderen of zonen genoemd worden.
En wie worden er tegenwoordig God's kinderen genoemd?

Dit gaat weer lijken op het aloude riedeltje.
Het betekent in het ene Bijbelgedeelte dit, dus in dat andere Bijbelgedeelte ook.

Toen Kaïn zijn broer doodsloeg, was hij ook nog steeds een zoon van Adam. En toen Ezau zijn eerstgeboorterecht verkocht, bleef hij een zoon van Izaak. Of wat dacht je van Absolon, die zijn eigen broer liet Amnon liet vermoorden. Weet je wat David daarna zegt? Mijn zoon Absalom, mijn zoon, mijn zoon Absalom! Absalom, mijn zoon, mijn zoon!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 dec 2013 23:23

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 04:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 dec 2013 23:31

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 04:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 24 dec 2013 23:32

Bambi schreef:Je blijft vanaf je geboorte altijd de zoon van je aardse ouders.
Wat heeft dat nu met Gods zonen te maken?
Dat de bijbel hier in menselijke termen spreekt. Adam wordt ook de zoon van God genoemd (Lukas 3:38), ook nadat hij gezondigd had. Zouden de zonden van Adam dan écht minder erg zijn geweest dan die van de godenzonen uit Genesis 6? God blijft hen hier in Genesis 6 godenzonen noemen. Het herinnerd ons aan hun afkomst, en bepaald ons bij de enorme diepte van hun val.. en als je de tekst uit Lukas in gedachten neemt, ook bij de onze. Genesis 6 roept op tot verootmoediging.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 dec 2013 23:33

Bambi schreef:Lees de Bijbeltekst nog maar eens goed:
Genesis 6: 4 In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.

Die reuzen waren er al.

vanouds, van voor Adam en Eva?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 dec 2013 23:49

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 04:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 24 dec 2013 23:54

Bambi schreef:Engelen die zondigden, werden gevallen engelen genoemd, oftewel demonen.
Jezus heeft meer dan 200 namen.. waarom vind je het zo'n rare gedachte dat de gevallen engelen mogelijk ook met meerdere namen worden aangesproken?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 dec 2013 00:13

Jvslooten schreef:Jezus heeft meer dan 200 namen.. waarom vind je het zo'n rare gedachte dat de gevallen engelen mogelijk ook met meerdere namen worden aangesproken?

Ik geloof ook niet dat gevallen engelen zonen Gods genoemd worden na hun val. Als ik lees wat die Joodse bronnen ervan zeggen vielen ze pas toen ze die vrouwen zagen. Er zijn iets van 10 namen voor engelenrangen en dat Hebreeuwse woord voor zonen Gods is er een van.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 dec 2013 00:14

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 04:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 dec 2013 00:17

Dit valt me van je tegen.. waarom zou ik mijn gelijk willen halen? Maar als je het beter weet, dan laat ik mij graag onderwijzen. Wie waren die godenzonen dan wel Bambi?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2013 00:18

Bambi schreef:Maar een engel die seks heeft met mensen is geen engel meer, maar een demon.

Een engel die seks heeft is per definitie van vlees en bloed, want om seks te hebben moet men in het vlees zijn.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 25 dec 2013 00:27

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 04:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 dec 2013 00:32

mohamed schreef:Een engel die seks heeft is per definitie van vlees en bloed, want om seks te hebben moet men in het vlees zijn.

Daar zit ook weer wat in. Interessant onderwerp, ik las net dat ze het DNA konden veranderen en er staat Nephilim i.p.v. reuzen in het origineel en dat betekende weer geaborteerd. Misschien waren het wel een soort klonen en hadden ze niet echt seks.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2013 00:37

mohamed schreef:Een engel die seks heeft is per definitie van vlees en bloed, want om seks te hebben moet men in het vlees zijn.

Boerin schreef:Daar zit ook weer wat in. Interessant onderwerp, ik las net dat ze het DNA konden veranderen en er staat Nephilim i.p.v. reuzen in het origineel en dat betekende weer geaborteerd. Misschien waren het wel een soort klonen en hadden ze niet echt seks.

Als het geen echte seks was, dan hebben ze zich ook niet voortgeplant. Nee, seks is een louter vleselijke handeling, dus die engelen waren vast geen geestelijke wezens met vleugels op de ruggen.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 dec 2013 00:38

Bambi schreef:Ook mensen die oprecht gelovig waren, werden kind van God genoemd.
Daar zeg je het goed.. ook. En dan nog is 'zonen' iets ander dan 'kinderen'. Adam wordt ook zoon van God genoemd.. je weet wel, die man waardoor de zonde en daarmee de dood over heel de wereld gekomen is.. die noemt Lukas, geïnspireerd door de Geest, 'zoon van God'. ik begrijp niet waarom je voor de gevallen engelen in Genesis 6 andere regels toepast. Of geloof je niet dat het hier om gevallen engelen gaat? Denk je dat het hier om oprechte gelovigen gaat? Nee toch? Ik begrijp er maar weinig van, sorry. En wat heeft mijn wapenuitrusting er mee te maken?

Terug naar “[Religie] - Open forum”