Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mealybug schreef:http://www.refdag.nl/opinie/zonen_gods_inderdaad_geen_nakomelingen_seth_1_793832
Interessant of verwerpelijk?
Jvslooten schreef:Wat zou er pressies in jou optiek eventueel verwerpelijk aan kunnen zijn?
Bambi schreef:Als het engelen zouden zijn die met de mensen seks hebben, zouden het geen engelen meer zijn, maar demonen.
En demonen worden in de Bijbel echt geen zonen Gods genoemd.
Ohja, stom dat ik daar niet aan heb gedacht. De conclusie van ds. Doedens is natuurlijk uitermate verwerpelijk, ongehoord zelfs! Hoe durft ie, de schavuit.. zomaar de traditie te verwaarlozen. Verleg de aloude grenssteden niet. Ja, Salomo wist het wel hoor.. steun op uw eigen inzicht niet. Daar kan deze rebelse pseudotheoloog nog wat van leren!mealybug schreef:Traditie dus of toch misschien verstand laten regeren?
Zeg het maar
Ja volgens mij ook. Zie ook Job 1:6-7 en Job 38:7.ineke-kitty schreef:Met "zonen Gods" worden wel degelijk [gevallen] engelen bedoeld
yobem schreef:Het is allebei niet erg rationeel, dus bij geen van de twee opties kan je zeggen dat het verstand regeert. Bij het spelletje doorfluisteren kreeg je ook altijd de gekste antwoorden op het einde. Als er discrepantie zit tussen het begin en de actuele stand van zaken dan wringen mensen zich in de meest lachwekkende bochten om de eindjes toch nog aan elkaar te knopen.
Oh dat zijn we wel vaker hoor.. ik zeg het alleen niet altijd, misschien zou ik dat vaker moeten doen.ineke-kitty schreef:v.slooten.
Zijn we het eens een keer met elkaar eens.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 281 gasten