Zelfmoord = verdoemenis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 22:06

Markie schreef:Dit verhaal is gekopieert en geplakt vanuit een post van iemand anders, en zeker geen verhaal van haarzelf.
Vandaar mijn reactie ook.Had dus zeker goed nagedacht :wink:

Had het toevallig al gelezen, en dan erbij je kan er wel een heel verhaal om heen maken met de reden wat jou beweegt tot dergelijke daad en zo medelijden wekken bij mensen.Hiermee kom je er echter niet.

Beste Markie. Het verhaal van Evelien was inderdaad geen argument. Dat neemt echter niet weg dat een reactie als de jouwe mensen veel pijn kan doen. Als je het niet relevant vindt, reageer dan liever niet. In dit geval maken harde 'heelmeesters' de wonden alleen maar dieper (en zijn dus eigenlijk geen heelmeesters).

En waarom ga je wel uitgebreid in op allerlei zijpaadjes die hier uit de discussie volgen en negeer je de kernvraag zoals wij (@mic en aragorn) die al meerdere malen gesteld hebben? Dat komt niet zo heel sterk over eigenlijk. Het geeft niet als je geen weerwoord meer hebt, maar geef het dan even aan, dan is de discussie over. We zijn hier uiteindelijk tenslotte niet primair om elkaar te overtuigen van onze vooringenomen standpunten, maar om samen achter de waarheid te komen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2004 22:11

Markie schreef:
hijwel schreef:
Markie schreef:
Aandacht tekort soms?Open dan een topic, wie heeft er medelijden met mij? :wink:

:roll: volgens mij moet je altijd eerst nadeken voordat je wat zegt...

Idd, wát heeft dit te betekenen, waar ik op reageerde?Iets met dit topic?
Geloof het niet hoor.Als je niks zinnigs weet te melden over dit onderwerp doe het dan in slowchat of iets dergelijks :wink:

ik denk dat ze door haar verhaal een beetje respect vraagt voor mensen die er heel dicht bij deze situatie hebben begeven, of zich in deze situatie bevinden. Wat jij zegt kan ongelovelijk hart aankomen bij iemand die bijna tot zelfmoord is gekomen. Of voor iemand die van God houd en toch van plan is om zelfmoord te plegen.

Het heeft denk ik dus wel waarde, maar ik zal weer een beetje ontopic gaan.

Stel er is een wedergeboren Christen, die heel erg in de put zit, voor wie het leven een zwart gat is waar ze nooit meer een uitweg in kan zien. Ze weet dat God van haar vraagt, om een licht in de wereld te zijn maar ze vaald in alles en kan zichzelf niet eens beheersten. 1 ding weet ze wel, Jezus is gestorven voor alles wat ze doet en nog gaat doen....
Op een avond gaat ze een eindje lopen, ze denk na over haar leven. En komt tot de conclusie dat ze hier God niet kan dienen op aarde, alleen straks in de Hemel. Op dat moment loopt ze over een brug, 1 stap over de reling zal voor haar betekenen dat ze voor eeuwig bij God zal zijn.
God zou 2 dingen kunnen doen: of Hij houd haar tegen omdat het Zijn kind is. of Hij laat haar vallen en dan weet Hij dat Zijn kind voor eeuwig bij Hem zal zijn in de Hemel.

Ik hoef niet te kiezen, God maakt deze keuze. Hij zegt niks van deze keuze in de bijbel. Dus moeten we dat denk ik aan God overlaten.
(btw: de reden of God haar wel of niet laat vallen kunnen net zo goed wat anders zijn, ook dat weet ik niet

Dit verhaal is gekopieert en geplakt vanuit een post van iemand anders, en zeker geen verhaal van haarzelf.

Had het toevallig al gelezen, en dan erbij je kan er wel een heel verhaal om heen maken met de reden wat jou beweegt tot dergelijke daad en zo medelijden wekken bij mensen.Hiermee kom je er echter niet.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... =zelfmoord

Hier mee wilde ik NIET mee duidelijk maken dat dit verhaal van mij is... Maar meer jullie even met je neus op de feiten drukken!!!!!!!!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 mar 2004 22:17

Aragorn schreef:
Markie schreef:Dit verhaal is gekopieert en geplakt vanuit een post van iemand anders, en zeker geen verhaal van haarzelf.

Beste Markie. Het verhaal van Evelien was inderdaad geen argument. Dat neemt echter niet weg dat een reactie als de jouwe mensen veel pijn kan doen. Als je het niet relevant vindt, reageer dan liever niet. In dit geval maken harde 'heelmeesters' de wonden alleen maar dieper (en zijn dus eigenlijk geen heelmeesters).

En waarom ga je wel uitgebreid in op allerlei zijpaadjes die hier uit de discussie volgen en negeer je de kernvraag zoals wij (@mic en aragorn) die al meerdere malen gesteld hebben? Dat komt niet zo heel sterk over eigenlijk. Het geeft niet als je geen weerwoord meer hebt, maar geef het dan even aan, dan is de discussie over. We zijn hier uiteindelijk tenslotte niet primair om elkaar te overtuigen van onze vooringenomen standpunten, maar om samen achter de waarheid te komen.

Kan het ook niet helpen dat mijn reactie bepaalde mensen pijn kan doen.Moet ik omdat ik misschien mensen pijn kan doen met mijn menig, die maar voor me houden dan?
En iemand die een andere/mildere mening heeft mag hem wel geven?
Raar :!: Beter pijnlijke wonden dan stinkend is mijn mening.
Zo'n post van Evelien raakt kant nog wal hieroz en draagt ook niets bij aan deze discussie.Daar wijs ik haar gewoon even op ook.

Nogmaals, ik reageer in mijn eentje op veel mensen en kan zodoende niet overal op reageren.

Als je dan aan gaat voeren dat ik allerlei zijpaadjes insla is wel zwak.

Ik heb al vele malen mij standpunten uitgelegd en onderbouwd, maar dat je daar geen genoegen meeneemt komt omdat je andere hebt dan mij.

Ik heb een stukje terug een post geplaats, een reactie op een post van jou waarin je zo praat dat je me in principe gelijk geeft.Daar reageerde je zelf ook niet op. :wink:

Doe dat eerst maar is ff.

Achter de waarheid komen hoef ik niet want die weet ik al.Wat ik geloof is voor mij de waarheid.

T zou vreemd zijn om ergens in te geloven als je niet zeker weet of het wel de waarheid is ook natuurlijk!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2004 22:22

Kan hier geen slotje op?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 22:26

Ik wordt hier echt heel erg moe van... :roll:

Een paar punten, kort.

1 - Het gaat er niet om dat je je mening niet mag uiten. Het gaat er wel om op wat voor manier je dat doet, en het kon een stuk subtieler dan jij deed. Beter geen wonden dan diepe (of stinkende).

2 - Als je dan toch een keuze moet maken waar je op reageert, doe het dan op de kern van de discussie.

3 - Je hebt al veel vaker gezegd dat je je standpunten al zo vaak uitgelegd hebt, dan dat je dat echt gedaan hebt. Wat ik van je vraag is gewoon een antwoord op de vraag die je ondertussen kent.

4 - Ik kan me niet herinneren zo gepraat te hebben dat ik jou gelijk gaf. Leg uit, dan wil ik daar nog wel even op ingaan. (maar graag eerst DE VRAAG, voordat je dit weer aangrijpt om daar omheen te praten..)

5 - Iedereen heeft idd een bepaald beginstandpunt. Dit kan door discussies met anderen echter bijgesteld, bevestigd of genuanceerd worden. Het getuigd niet van grote wijsheid om bij voorbaat te stellen dat jouw standpunt het juiste is.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 mar 2004 22:27

Evelien schreef:
Markie schreef:
hijwel schreef:
Markie schreef:
Aandacht tekort soms?Open dan een topic, wie heeft er medelijden met mij? :wink:

:roll: volgens mij moet je altijd eerst nadeken voordat je wat zegt...

Idd, wát heeft dit te betekenen, waar ik op reageerde?Iets met dit topic?
Geloof het niet hoor.Als je niks zinnigs weet te melden over dit onderwerp doe het dan in slowchat of iets dergelijks :wink:

ik denk dat ze door haar verhaal een beetje respect vraagt voor mensen die er heel dicht bij deze situatie hebben begeven, of zich in deze situatie bevinden. Wat jij zegt kan ongelovelijk hart aankomen bij iemand die bijna tot zelfmoord is gekomen. Of voor iemand die van God houd en toch van plan is om zelfmoord te plegen.

Het heeft denk ik dus wel waarde, maar ik zal weer een beetje ontopic gaan.

Stel er is een wedergeboren Christen, die heel erg in de put zit, voor wie het leven een zwart gat is waar ze nooit meer een uitweg in kan zien. Ze weet dat God van haar vraagt, om een licht in de wereld te zijn maar ze vaald in alles en kan zichzelf niet eens beheersten. 1 ding weet ze wel, Jezus is gestorven voor alles wat ze doet en nog gaat doen....
Op een avond gaat ze een eindje lopen, ze denk na over haar leven. En komt tot de conclusie dat ze hier God niet kan dienen op aarde, alleen straks in de Hemel. Op dat moment loopt ze over een brug, 1 stap over de reling zal voor haar betekenen dat ze voor eeuwig bij God zal zijn.
God zou 2 dingen kunnen doen: of Hij houd haar tegen omdat het Zijn kind is. of Hij laat haar vallen en dan weet Hij dat Zijn kind voor eeuwig bij Hem zal zijn in de Hemel.

Ik hoef niet te kiezen, God maakt deze keuze. Hij zegt niks van deze keuze in de bijbel. Dus moeten we dat denk ik aan God overlaten.
(btw: de reden of God haar wel of niet laat vallen kunnen net zo goed wat anders zijn, ook dat weet ik niet

Dit verhaal is gekopieert en geplakt vanuit een post van iemand anders, en zeker geen verhaal van haarzelf.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... =zelfmoord

Hier mee wilde ik NIET mee duidelijk maken dat dit verhaal van mij is... Maar meer jullie even met je neus op de feiten drukken!!!!!!!!

Zet er dan een toelichting bij ofzo de volgende keer.Wel zo handig ook.

Feiten?Welke feiten bedoel je?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 mar 2004 22:32

Aragorn schreef:Ik wordt hier echt heel erg moe van... :roll:

Een paar punten, kort.

1 - Het gaat er niet om dat je je mening niet mag uiten. Het gaat er wel om op wat voor manier je dat doet, en het kon een stuk subtieler dan jij deed. Beter geen wonden dan diepe (of stinkende).

2 - Als je dan toch een keuze moet maken waar je op reageert, doe het dan op de kern van de discussie.

3 - Je hebt al veel vaker gezegd dat je je standpunten al zo vaak uitgelegd hebt, dan dat je dat echt gedaan hebt. Wat ik van je vraag is gewoon een antwoord op de vraag die je ondertussen kent.

4 - Ik kan me niet herinneren zo gepraat te hebben dat ik jou gelijk gaf. Leg uit, dan wil ik daar nog wel even op ingaan. (maar graag eerst DE VRAAG, voordat je dit weer aangrijpt om daar omheen te praten..)

5 - Iedereen heeft idd een bepaald beginstandpunt. Dit kan door discussies met anderen echter bijgesteld, bevestigd of genuanceerd worden. Het getuigd niet van grote wijsheid om bij voorbaat te stellen dat jouw standpunt het juiste is.

Je praat echt gewoon pure onzin nu.Sorry dat ik het ze, maar je komt echt onvolwassen over.
Als je ergens voor staat en er vast in gelooft geef je dat dan zomaar op?
Ik vind zeker ook dat mij standpunt juist is, anders sta ik er ook niet voor.

Jij hebt zoals je zelf zegt standpunten waar je vanaf gepraat kan worden.Waar sta je dan voor in vredesnaam?

Zal ff zoeken waar je dat zei net.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 22:35

Tuurlijk sta ik voor het standpunt zoals ik dat nu heb. Maar als een ander nu met overtuigende argumenten komt waarom ik geen gelijk zou hebben, zou het alleen maar dom en eigenzinnig zijn om me niet te laten overtuigen. Dat is helemaal geen pure onzin.

Wat ik wel erg jammer vind, is dat je alleen op dit laatste (onbelangrijke) puntje reageert en ALWEER de kern van de discussie laat liggen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 mar 2004 22:36

Aragorn, hier ff n quote op een post van je op de vorige pagina.

Markie schreef:

Owja, dat kan idd ook niet nee.Ben ik het mee eens.

De vraag is dan of iemand die zelfmoord pleegt en als bekeerde door het leven ging ook door God bekeerd is?

Voor mij niet iig, maar daar zijn we het niet allemaal over eens hier.[/quote]

Kweenie of we het daar niet allemaal over eens zijn. Iig is het nu niet het punt. Laten we bij de kern blijven (zie mijn vorige post).

Hiermee suggereer je dus dat je het er zelf mee eens bent.Vervolgens zeg ik dat in een reply maar daar reageer je niet op.

Wel ga je mij verwijten dat ik zijpaadjes insla en dingen ontwijk.

Erg zwak.Verklaar jezelf eens hier, evenals je van mij verklaringen verlangd..

:wink:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 mar 2004 22:38

Evelien schreef:Kan hier geen slotje op?

Omdat jij niks hier weet te vertellen, alleen onzin posts moet er een slotje op?

Ga ff ergens anders spelen Evelien :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 22:43

Ik zal dit verklaren, op voorwaarde dat jij ook op het punt ingaat waar ik al 5 postings om loop te zeiken. :wink:

Ik suggereer daar niet dat ik het ermee eens ben. Ik stel alleen dat ik niet weet of we het daar niet allemaal over eens zijn.
Nu ik het nog een keer lees, zie ik dat ik het toen iets te snel heb gelezen en iets anders opgevat. Ik dacht toen dat je zei dat het niet vanzelfsprekend was dat iemand die als bekeerde door het leven gaat ook daadwerkelijk bekeerd is. Daar ben ik het nl. wel mee eens. Alleen vind ik dus niet dat je kan stellen dat iedereen die zelfmoord pleegt zo'n naamchristen was.

Oke, ik heb aan je wens voldaan en op dit (onbelangrijke) punt gereageerd. Je hebt mijn reacties al een aantal keren zwak genoemd, mede omdat ik hier niet op gereageerd had. Als het niet reageren op anderen zwak is, doe het dan snel op AL mijn opmerkingen, anders zou ik kunnen gaan denken dat jij ook een beetje zwak bent...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 mar 2004 22:50

Voor mij is het iets moeilijker alles bij te houden Aragorn.Ik sta zon beetje alleen met mijn mening hier, en jullie zijn het aardig met elkaar eens geloof ik, dus hoeft elkaar alleen maar aan te vullen.Dat is iets simpeler en gaat minder tijd inzitten ook.

Wel fair dat je t toegeeft overigens wat je bedoelde :wink:

Ik moet alles nog is terug gaan lezen wat je vroeg enzo, want krijg het bijna niet meer bijgehouden allemaal.Heb ook op een ander forum een topic geopend hierover en zal ff een link plaatsen hierzo.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 22:54

Op dit moment zijn wij slechts met z'n 2-en, dus dat moet meevallen... :wink:

Ik zal de vraag die ik bedoelde hier nog 1 keer plaatsen, dan hoef je niet alles terug te lezen. Een valide en bijbels beargumenteerd antwoord hierop is alles wat ik tot nu toe vraag.

Hoe weet jij dat God Zijn kinderen voor zelfmoord behoedt?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 mar 2004 22:55

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 10 mar 2004 23:02

Aragorn schreef:Op dit moment zijn wij slechts met z'n 2-en, dus dat moet meevallen... :wink:

Ik zal de vraag die ik bedoelde hier nog 1 keer plaatsen, dan hoef je niet alles terug te lezen. Een valide en bijbels beargumenteerd antwoord hierop is alles wat ik tot nu toe vraag.

Hoe weet jij dat God Zijn kinderen voor zelfmoord behoedt?

Dat weet ik door de bijbel goed te lezen en ik heb al enkele teksten gegeven ook waaruit ik dat opmaak.Degenen die het hier niet mee eeens zijn geven natuurlijk een andere draai aan deze teksten.

Teksten, overgenomen van forum waarvan ik die link geplaats heb, en waar ik het dus volledig mee eens ben:

Dat zelfmoord door de bijbel zeer word afgekeurd kunnen we vinden in de volgende teksten:

En laat Zich ook niet door mensenhanden dienen, alsof Hij nog iets nodig had, daar Hij zelf aan allen leven en adem en alles geeft. Hij heeft uit een enkele het gehele menselijke geslacht gemaakt om op de ganse oppervlakte der aarde te wonen en Hij heeft de hun toegemeten tijden en de grenzen van hun woonplaatsen bepaald, (Hand. 17:25,26)

Zoekt de Here, terwijl Hij Zich laat vinden; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is. (Jes. 55:6 )

Maar als medewerkers [Gods] vermanen wij u ook de genade Gods niet tevergeefs te ontvangen, 006:002 Want Hij zegt: ten tijde des welbehagens heb Ik u verhoord en ten dage des heils ben Ik u te hulp gekomen; zie, nu is het de tijd des welbehagens zie, nu is het de dag des heils. (2 Kor. 6:1,2)

Gij zult niet doodslaan..(Exod. 20:13)

du Want Gij hebt mijn nieren gevormd, mij in de schoot van mijn moeder geweven. Ik loof U, omdat ik gans wonderbaar ben toebereid, wonderbaar zijn uw werken; mijn ziel weet dat zeer wel. Mijn gebeente was voor U niet verholen, toen ik in het verborgene gemaakt werd, gewrocht in de diepten van het aardrijk; Uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden, toen nog geen daarvan bestond.

. (Ps. 139:13-16)

Eer Ik u vormde in de moederschoot, heb Ik u gekend, en eer gij voortkwaamt uit de baarmoeder, heb Ik u geheiligd; tot een profeet voor de volkeren heb Ik u gesteld. (Jer. 1:5)

Mijn tijden zijn in uw hand, (Ps. 31:16)

Genoeg of is dit nog niet voldoende?

Terug naar “Archief”