aangaande de chronologie in het laatste Bijbelboek zoals door u aangehaald, ben ik eigenlijk redelijk overtuigd geworden, dat deze helemaal klopt. Maar mocht u een voorbeeld weten waar er op niet theologische grond, maar vanwege de logische orde van de regel afgeweken moet worden, zou ik dat graag van u vernemen.
Mijn Bijbelleraar vroeger wist de chronologie van Openb.21 niet heel te houden en beweerde dan dat daar weer terug gegrepen werd naar het vrederijk, waar het voor mij een duidelijk voortgaand nieuwe aarde vergezicht betreft. Onlangs sprak ik hem daar nog eens op aan, maar ja dan zou zijn theologie gecorrigeerd en aangepast op de Bijbel moeten worden, wat uiteraard toch tot gezichtsverlies zou kunnen leiden. (mij is de waarheid echter meer waard dan m’n geringe voorkomen zonder sterren)![]()
Ik las dit mooie antwoord in een ander topic en vond dat zo passen in wat ik deze week tot mijn schrik hoorde.
En dat is dat in bepaalde kerken sommige onderwerpen verboden zijn om te prediken en dat zijn o.a. de bedelingenleer en het Chiliasme anders wordt men geschorst.
En daarom reageer ik hierop. Ik weet verschillende predikanten die bepaalde restricties werden opgelegd en anders volgden een schorsing of ontslag en een oprecht predikant koos voor de Waarheid van de Bijbel en jawel. Hij woonde in een dienstwoning, dus baan kwijt en op straat met een groot gezin.
De regels van de kerk gaan voor alles.
En heus men gelooft nog in opdracht van God te handelen.