Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Bier topic

Berichtdoor schelpje3 » 19 dec 2013 20:47

Marnix schreef:Cuvee van de Keizer blauw of rood?

Beiden sterk bier, kruidig maar niet heel zoet, de een robijnrood, de ander goudkleurig.

Hoe zie ik dat, het is een donkere fles met gouden letters :D
Maar sterk bier zeg jij, dat sowieso?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 dec 2013 21:42

Dr zit er hier 1 naast me.... :0~

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 dec 2013 08:59

Marnix schreef:Cuvee van de Keizer blauw of rood?

Beiden sterk bier, kruidig maar niet heel zoet, de een robijnrood, de ander goudkleurig.

Jij kent ook wel flink wat bieren, zo te zien.
Die bieren die ik gisteren opgesomd heb, kun je qua smaak waarschijnlijk ook zo voor de geest halen.
Cuvee van de Keizer, ik had er nog nooit van gehoord...

Het bier van Zundert zag ik gisteren trouwens ook te koop bij de Mitra.
Ach, er zijn zóveel bieren die nog leuk zijn om eens te proeven. Ik heb er gisteren wat gehaald, maar er zijn er nog tallozen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2013 10:58

Boekenlezer, ik ken het wel. Toppers uit het lijstje zijn wat mij betreft de Gulden Draak (ik vind witte flesje iets lekkerder maar deze is ook super), de Optimo Bruno en de Radieuse. De rest is prima, niet heel bijzonder maar wel lekker. Alleen Kasteel ben ik geen fan van. De blonde gaat nog wel hoewel de meeste blonde bieren lekker zijn, maar ik vind Kasteel een erg matige bierbrouwerij.

schelpje3 schreef:Hoe zie ik dat, het is een donkere fles met gouden letters :D
Maar sterk bier zeg jij, dat sowieso?

Ja, de ene is 10%, de andere 11. Dus rustig drinken, meer als wijn dan als bier. Als het goed is zit er een band om de fles, die is rood of blauw. Rood is lichter van kleur, blauw donkerder. Beiden overigens erg lekker en hoog aangeschreven bij de bierliefhebbers. Blauw nog iets lekkerder dan rood meestal, maar het bier wordt ieder jaar opnieuw gemaakt en aangepast en ik heb die van deze winter nog niet geproefd. Maar gegarandeerd een succes.

Dit is de rode:

Afbeelding

En dit de blauwe:

Afbeelding
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 dec 2013 16:00

Ik heb Jopen in huis, zo eens proberen. Het zal me benieuwen. :mrgreen:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 dec 2013 16:28

Die Cuvee van de Keizer zag ik in de lijst van de Mitra op het internet niet eens staan. Bij Gall & Gall was 'ie ook niet te vinden. Hoe kom je dan aan zoiets?

Het is overigens een vraag uit nieuwsgierigheid. Of ik echt zit te wachten op zo'n sterk bier, kun je je afvragen. 10 en 11% alcohol vind ik knap veel. Tenzij je er bijvoorbeeld maar 0,2 liter van drinkt per keer. Dan gaat het waarschijnlijk nog wel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 dec 2013 16:51

Nou Marnix, bedankt voor de tip want de Jopen Jakobus RPA smaakt zeer goed! :0~

Heel anders dan alle bieren die ik tot nu toe geproefd heb. Fris en fruitig met in de verte een oosterse afdronk. Ik kan me voorstellen dat dit ook erg lekker is bij een broodje babao.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2013 19:43

Zat in een kerstpakket. ;)

10-11 procent moet je prima kunnen overleven als je het wat later op de avond doet en rustig drinkt, er wat bij eet. Overigens zijn dit van die grote flessen, kurk er af, zoveel nemen als je wil, kurk er weer op en dan blijft hij wel even goed.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 dec 2013 18:00

@ Marnix: Maar als jij nu Cuvee van de Keizer wilt hebben, hoe kom jij daar dan aan?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 21 dec 2013 22:44

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:26, 2 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 dec 2013 05:04

Bambi schreef:Afbeelding

You cannot walk on one leg... :mrgreen:

Mijn enthousiasme aangaande Jopen Jakobus is na een paar flesjes toch wat getemperd aangezien het bier in de verte wel op Palm lijkt, hetgeen ik geen liefhebber van ben. Toegegeven hij is lekkerder en frisser dan dat, maar mijn aanvankelijke enthousiasme onderschrijf ik nu toch in mindere mate.

Vanavond voor de verandering eens aan de Hertog Jan gezeten, is ook wel een lekker pilsje. Nu neem ik nog een Veltins en ga naar bed.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2013 20:46

Mohamed, mooi dat het bevalt, je zou eens wat meer IPA's kunnen proberem.

Boekenlezer, je hebt bierspeciaalzaken, in Utrecht en Ermelo bijvoorbeeld. Maar op internet is ook alles te vinden. En als je favorieten hebt bestel je daar gewoon 1x per jaar ren fles van of zo :-)

Met Kerst ga ik Zundert proberen. En mijn pa
is jarig geweest en krijgt een bierpakket met wat minder bekende bieren:

Grote fles Karmeliet
grote fles Gulden Draak (witte fles)
2x Jopen Jacobus RPA
1x Jopen Koyt
1x Jopen Hoppenbier
1x Gulden Carolus hopsinjoor
1x Rochefort 8
1x Rochefort 10
1x 't IJ - Columbus
1x Gouverneur Blond
1x Gentse Strop

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2013 09:32

Het pakket is nog aangevuld met 3 leuke namen:

- Lamme Goedzak (Scheldebrouwerij)
- Gooische Bertus (Het Gooische Biergilde)
- Smaragd (Brouwerij de Witte Leeuw)

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 24 dec 2013 16:07

Haha, Ermelo :lol:

Voorlopig even geen bier, familie is niet echt een bierliefhebber-familie. Ik bedoel, als ik bv mijn vader een trappist voorzet, drinkt hij het wel op en vindt hij het wel lekker hoor, maar hij drinkt net zo lief een blikje euroshopper.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2013 21:36

De mijne heeft recent het licht gezien. Vroeger was het pils voor en na. Nu is hij helemaal om. Hij heeft in ieder geval Zundert geregeld dus die ga ik overmorgen proeven :-)

Terug naar “Algemene Zaken”