hijwel schreef:Markie schreef:Aandacht tekort soms?Open dan een topic, wie heeft er medelijden met mij?

volgens mij moet je altijd eerst nadeken voordat je wat zegt...
Idd, wát heeft dit te betekenen, waar ik op reageerde?Iets met dit topic?
Geloof het niet hoor.Als je niks zinnigs weet te melden over dit onderwerp doe het dan in slowchat of iets dergelijks

[/quote]
ik denk dat ze door haar verhaal een beetje respect vraagt voor mensen die er heel dicht bij deze situatie hebben begeven, of zich in deze situatie bevinden. Wat jij zegt kan ongelovelijk hart aankomen bij iemand die bijna tot zelfmoord is gekomen. Of voor iemand die van God houd en toch van plan is om zelfmoord te plegen.
Het heeft denk ik dus wel waarde, maar ik zal weer een beetje ontopic gaan.
Stel er is een wedergeboren Christen, die heel erg in de put zit, voor wie het leven een zwart gat is waar ze nooit meer een uitweg in kan zien. Ze weet dat God van haar vraagt, om een licht in de wereld te zijn maar ze vaald in alles en kan zichzelf niet eens beheersten. 1 ding weet ze wel, Jezus is gestorven voor alles wat ze doet en nog gaat doen....
Op een avond gaat ze een eindje lopen, ze denk na over haar leven. En komt tot de conclusie dat ze hier God niet kan dienen op aarde, alleen straks in de Hemel. Op dat moment loopt ze over een brug, 1 stap over de reling zal voor haar betekenen dat ze voor eeuwig bij God zal zijn.
God zou 2 dingen kunnen doen: of Hij houd haar tegen omdat het Zijn kind is. of Hij laat haar vallen en dan weet Hij dat Zijn kind voor eeuwig bij Hem zal zijn in de Hemel.
Ik hoef niet te kiezen, God maakt deze keuze. Hij zegt niks van deze keuze in de bijbel. Dus moeten we dat denk ik aan God overlaten.
(btw: de reden of God haar wel of niet laat vallen kunnen net zo goed wat anders zijn, ook dat weet ik niet)[/quote]
Dit verhaal is gekopieert en geplakt vanuit een post van iemand anders, en zeker geen verhaal van haarzelf.
Vandaar mijn reactie ook.Had dus zeker goed nagedacht
Had het toevallig al gelezen, en dan erbij je kan er wel een heel verhaal om heen maken met de reden wat jou beweegt tot dergelijke daad en zo medelijden wekken bij mensen.Hiermee kom je er echter niet.