Ik heb een vraag. Ik had laatst een gesprek met iemand die vertelde dat de duivel niet in je hart zit maar wel God. De duivel is om ons heen, probeert ons te verleiden. Maar zit niet in ons hart.
Is dat zo?
Moderator: Moderafo's
BigSmile schreef:Ik heb een vraag. Ik had laatst een gesprek met iemand die vertelde dat de duivel niet in je hart zit maar wel God. De duivel is om ons heen, probeert ons te verleiden. Maar zit niet in ons hart.
Is dat zo?
Jvslooten schreef:Het hangt er een beetje van af wat je me 'in je hart zitten' bedoeld. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat je dit niet letterlijk moet verstaan, alsof je hart een gezellig huisje zou zijn.
Parel schreef:Het is de mens, door onze verdorven staat, dat we naar de duivel luisteren ja.
We kunnen hem niet de schuld geven. Wij hebben die schuld (erfschuld).
Jvslooten schreef:Het hangt er een beetje van af wat je me 'in je hart zitten' bedoeld. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat je dit niet letterlijk moet verstaan, alsof je hart een gezellig huisje zou zijn.
Ja, dat klopt. Wij moeten (mogen!) Hem dienen met heel ons hart, heel onze ziel, heel ons verstand, heel onze kracht en heel ons lichaam. Er is geen enkel aspect van ons leven wat niet tot eer van Hem hoort te zijn; daarom moet ook het lichaam, als Tempel van de Allerhoogste God, als een reine maagd voor Christus worden gesteld (2 korinthe 11:2 ).Bartje schreef:maar je lichaam is toch een tempel en die behoor je toch rein te houden, zowel geestelijk als lichamelijk?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten