Okeej, ik zal proberen er op in te gaan, maar kost me veel moeite omdat jullie het met zijn 4en eens zijn, en ik sta hier alleen met mijn standpunt.Of mensen die het met me eens zijn reageren niet.
1 - Bekeerde mensen, wiens zonden (ook de toekomende) van eeuwigheid vergeven zijn (dus ook zelfmoord?).
Aragorn,
Ik heb al vele malen uitgelegd dat ik van mening ben dat bekeerde mensen géén zelfmoord plegen.
2 - Onbekeerde mensen, wiens zonden pas vergeven zijn als zij daarvoor afzonderlijk vergeving gevraagd hebben. (Dit kan bij zelfmoord dus niet, en daardoor gaan zij verloren. Mijn vraag: zij gaan per definitie verloren, want wij kennen onze zonden niet eens allemaal.)
Ik heb ook niet verteld dat een onbekeerd mens voor elke zonde afzonderlijk vergeving hoeft te vragen, omdat zoals je zelf ook hier verteld dat je zoveel zonden doet waarvan je je niet eens bewust bent zelf.Wel heb ik verteld dat als een mens zijn zonden écht belijdt voor God, en God neemt hem aan, alle zonde vergeven zijn, en ook de zonden die hij gaat doen.Hiermee wil ik niet zeggen dat God die zonde goedkeurt, voordat hierover weer een discussie losbarst, maar hij vergeeft ze wel.
Ook heb ik al genoeg aan gehaald dat God het niet zover laat komen dat Zijn kinderen de hand aan zichzelf slaan, want Hij haalt ze thuis als het Zijn tijd is en daar heeft zelfs Zijn kind niks over te vertellen dus zéker niet de hand aan zichzelf te slaan.
3 - Onbekeerde mensen die geen vergeving van hun zonden vragen, wiens zonden dan ook niet vergeven worden en die dus verloren gaan.
Dat is een juiste conclusie.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je dit zo bedoelt, maar zo komt het wel op mij over. Het is iig absoluut niet bijbels..
Waarom is mijn conclusie absoluut niet bijbels en de jouwe wel?
Daarmee veroordeel je mij dus, terwijl je mij verwijt dat ik mensen veroordeel.Dat is pas dubbelzinnig
Maar zoals ik al eerder zei, het wordt meer een ja nee discussie, want ik interpreteer de bijbel naar mijn iedeeen en jullie naar die van jullie.Je kan het altijd zo draaien dat het in je straatje past natuurlijk.
Kan alleen zeggen dat ik probeer dat niet te doen.Wil mezelf niet voor de gek houden.
Ik ben zelf ook niet bekeerd en als er wat met me gebeurd of ik pleeg zelfmoord is het ook voor mezelf te laat.
Dus als ik een ander zou veroordelen met mijn mening doe ik het mezelf ook.
Ik ben gewoon hard voor mezelf ook.Moet ook want zachte heelmeesters maken stinkende wonden.