Hoe kunnen we Jezus zichtbaar maken in de samenleving?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: Hoe kunnen we Jezus zichtbaar maken in de samenleving?

Berichtdoor Faramir » 09 dec 2013 10:44

Wilsophie schreef:Hé Boerin, ben je erweer!

@ Faramir ik begrijp wel dat het zo arrogant overkomt omdat je nu alleen met een paar mensen te maken hebt die er wel ongeïnteresseerd zijn, maar geloof me elke week is er een uitzending op family 7 over het profetische woord en ik krijg maandelijks een blad waar deze onderwerpen in behandeld worden, meestal ben ik het ermee eens, maar soms ook helemaal niet.

Dat is een interessante constatering van jouw kant.

Je claimt dat Family 7 het profetische woord brengt (ik heb er meerdere dwalingen horen verkondigen in een ver verleden, maar dat terzijde).
Vervolgens zeg je het er meestal wel en soms niet mee eens te zijn.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat jijzelf geloofd in het profetische woord.

Ergens klopt er dus iets niet.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Hoe kunnen we Jezus zichtbaar maken in de samenleving?

Berichtdoor Wilsophie » 09 dec 2013 10:57

Faramir schreef:

Je claimt dat Family 7 het profetische woord brengt (ik heb er meerdere dwalingen horen verkondigen in een ver verleden, maar dat terzijde).
Vervolgens zeg je het er meestal wel en soms niet mee eens te zijn.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat jijzelf geloofd in het profetische woord.

Ergens klopt er dus iets niet.

O er zal best wel eens iets niet kloppen daar gaat het mij helemaal niet om en.....
Nee Faramir , ik claim helemaal niets en ze laten ook bepaalde mensen aan het woord in diensten die ik net zo betitel als jij, niet in een ver verleden, maar recentelijk en zo lang bestaat die zender nog niet.
Ik geloof in het profetische woord zoals de Bijbel dat stelt, dus ik zal de artikelen altijd vergelijken vanuit de Bijbel en er is een man die het profetische woord uitlegt en daar kan ik me niet helemaal in vinden wat betreft zijn visie op Israël en mijn neef als predikant spreekt daar ook in die uitzending en dan zijn er ook punten die ik moet nazoeken, daar is niks mis mee, dus waarom er iets niet klopt begrijp ik niet.
Over de diverse jaartellingen zijn zo las ik gister verschillende uitkomsten omdat al tijdens de tijd van Daniël door de Perzen een nieuwe telling werd uitgebracht als ik het helemaal goed heb want het gaat mij niet om een verschil van een paar jaar.
En de Jeh.Getuigen maken er helemaal een potje van. Dat is de mens eigen daar zouden we doorheen kijken.
Maar zolang de Bijbel dus God Zelf richtlijnen geeft in Zijn Woord t.a.v. Zijn plan hebben wij als gelovigen een verantwoordelijkheid.
De opdracht is "Onderzoekt de Schriften" en dat is niet vrijblijvend en ook niet selectief want heel de Raad Gods is geopenbaard.

Terug naar “[Religie] - Open forum”