learsi schreef:Het woord "gedenkteeken" staat slechts op 2plaatsen in de bijbel: Gen.35:20 en Jesaja57:8
En genademiddel?
Moderator: Moderafo's
learsi schreef:Het woord "gedenkteeken" staat slechts op 2plaatsen in de bijbel: Gen.35:20 en Jesaja57:8
mealybug schreef:En genademiddel?
mealybug schreef:Wel gedenktekenen.
Jvslooten schreef:Wat is dat?
learsi schreef:In de bijbel die jij leest staat dit woord wel neem ik aan.
Welke teksten bedoel je dan?
kan ze in de SV en de NBG niet vinden
Jvslooten schreef:Wat is dat?
mealybug schreef:Een sacrament.
learsi schreef:
Het voert nu te ver om in dit draadje ook nog even het woord "sacrament" ter discussie te stellen.
h.g.
Learsi
Jvslooten schreef:Wie zegt dat?(graag met bronvermelding)
Jvslooten schreef:Wie zegt dat?(graag met bronvermelding)
Oke, dus woordenboek.nl zegt dat een sacrament een genademiddel is (of een genademiddel een sacrament?). Wat heeft dat precies met deze discussie van doen? Ik leg de link niet sorry. Zou je iets minder kortaf kunnen doen?mealybug schreef:http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=sacrament
Jvslooten schreef:Oke, dus woordenboek.nl zegt dat een sacrament een genademiddel is (of een genademiddel een sacrament?). Wat heeft dat precies met deze discussie van doen? Ik leg de link niet sorry. Zou je iets minder kortaf kunnen doen?
mohamed schreef:'De mens die zondigt, díe zal sterven. De zoon zal de ongerechtigheid van de vader niet dragen, en de vader zal de ongerechtigheid van de zoon niet dragen. De gerechtigheid van de rechtvaardige zal op hemzelf zijn, en de goddeloosheid van de goddeloze zal op hemzelf zijn.' (Ez 18,20)
Niks erfzonde!
Jvslooten schreef:Oke, dus woordenboek.nl zegt dat een sacrament een genademiddel is (of een genademiddel een sacrament?). Wat heeft dat precies met deze discussie van doen? Ik leg de link niet sorry. Zou je iets minder kortaf kunnen doen?
Je hoeft niet direct zo neerbuigend te doen hoor. Jij begon over genademiddelen, dus ik ga er van uit dat je daar een redenen voor hebt. Dat lijkt mij geen onlogische aanname... maar als je mij verder niet wil vertellen wat een genademiddel is, en volgens wie dat dan zo is, dan houd het op. Wil je allerminst dan nog wel even toelichten waarom je over genademiddelen begon? Alvast bedankt.mealybug schreef:Ik geef je een antwoord op je vraag, waar ik dus moeite voor doe, en dan zeg jij op dat antwoord:''Wat heeft dat met deze discussie van doen?''
Het antwoord staat je niet aan, dus je legt de link niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten