Biddag ...!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TKF
Moderator

Biddag ...!?

Berichtdoor TKF » 09 mar 2004 15:15

Wat betekend biddag voor jouw/u?
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2004 15:44

wasdag voor het gebit is het toch? ;)

Tja mij zegt het eerlijk gezegd niet zo veel. Eten hebben we hier toch wel in overvloed. Misschien is het dan beter om te bidden voor de mensen die dat niet hebben.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 09 mar 2004 16:10

Biddag is voor mij belangrijk. Je krijgt een speciale dag om God om alles te vragen. Ok, dat moet het elke dag zijn, maar nu krijg je er één extra. Zo word je bewust wat je allemaal nodig hebt. Maar ook vind ik het belangrijk om God te danken voor alles wat je gekregen hebt. Het is niet alleen bidden, maar ook danken. En precies andersom.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 09 mar 2004 16:28

Eerlijk gezegd zegt het mij ook niet zo veel. Je leven moet een leven met God zijn waarin je alles met Hem overlegt.
Er staat niet voor niets :
Bidt zonder ophouden, dankt onder alles.
Weest blij in de Heer !

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 09 mar 2004 16:39

Eerlijk? Het zegt me eigenlijk niets. Ik ben er ook niet mee opgevoed om dat dat gevierd werd. Er was wel altijd een dienst, maar wij gingen er nooit heen.
Ik vind dat je altijd tot God kunt bidden en daar hoeft voor mij niet een speciale "biddag voor gewas en arbeid" voor te bestaan.

't Is dat ik op dit forum gelezen heb dat het morgen is, anders had ik het waarschijnlijk niet eens geweten.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 mar 2004 16:49

dankdag vindt ik supper mooi! God danken voor alles wat Hij geeft. Een bid dag is wat meer op de mens gericht.
Wij mogen morgen (biddag) om alles vragen aan God. Maar deze biddag is vooral voor de mensen die God missen. Want God wil zich op een biddag laten vinden.

Gooi het er maar uit morgen allemaal, God wil te doen hebben met jou persoonlijke problemen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 09 mar 2004 21:01

Ik ga wel altijd naar de kerk, maar ik denk er eigenlijk weinig aan. Je bid en dankt toch iedere dag overal voor? als t goed is tenminste...
maar ik vind het wel goed dat er 2 dagen in het jaar zijn om hier speciaal bij stil te staan. Het doet je realiseren dat je te weinig bid en dankt. en ik vind het niet zo'n straf om eens doordeweeks naar de kerk te gaan.
Engaged @ 07-01-2005

Carrie

Berichtdoor Carrie » 09 mar 2004 21:42

Ja, t'is echt wel goed hoor! Je kunt nog eens extra stilstaan bij je gebed en je afhankelijkheid van Gods goedheid! Je beseft nog eens terdege hoe goed God voor je is. Is het niet meestal zo dat we gewoon in ons dagelijks leven met allerlei beslommeringen het gebed zo gauw vergeten of het een beetje afraffelen? Dat overkomt mij eerlijk gezegd wel geregeld. Op zo'n dag sta je er nog eens bij stil wat God voor je doet! Ik raad jullie aan, ga morgen ook eens extra naar God toe! Houd het maar op "Vaderdag van God".

joepie

Berichtdoor joepie » 10 mar 2004 08:37

Marnix schreef:wasdag voor het gebit is het toch? ;)

Tja mij zegt het eerlijk gezegd niet zo veel. Eten hebben we hier toch wel in overvloed. Misschien is het dan beter om te bidden voor de mensen die dat niet hebben.

Dus als jij gaat eten hoef je er ook niet voor te bidden?
Geef ons heden ons dagelijks brood is niet nodig? Want je hbt het toch al?
En wat denk je van de mensen die, ook in nederland, geen werk hebben, weinig brood op de plank?
Waarom zouden we God niet vragen of Hij wil zorgen dat er weer genoeg is?

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 10 mar 2004 10:01

Ik ga wel naar de kerk omdat ik bid- en dankdagen goede gewoontes vind. Mooi om een dag in te stellen waarop je God bidt of dankt voor al het nodige.

Toch vind ik ook dat je dit eigenlijk dagelijks moet doen. Dus waarom dan 2 keer per jaar 'officieel'. God luistert heus niet beter naar onze gebeden als we dit 2 keer per jaar met z'n allen in de kerk doen.

joepie

Berichtdoor joepie » 10 mar 2004 10:33

Annerieke schreef:Ik ga wel naar de kerk omdat ik bid- en dankdagen goede gewoontes vind. Mooi om een dag in te stellen waarop je God bidt of dankt voor al het nodige.

Toch vind ik ook dat je dit eigenlijk dagelijks moet doen. Dus waarom dan 2 keer per jaar 'officieel'. God luistert heus niet beter naar onze gebeden als we dit 2 keer per jaar met z'n allen in de kerk doen.

Denk je dat? In de Bijbel gebeurd het regelmatig.
En je kunt inderdaad het ene doen (iedere dag) maar waarom zou je het andere dan laten?

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 10 mar 2004 11:27

Ow is dat vandaag dan..??
Bij ons is er meestal op bid/dankdag geen eens kerk, maar wordt het gewoon op de daarop volgende zondag gevierd...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2004 11:53

Dus als jij gaat eten hoef je er ook niet voor te bidden?
Geef ons heden ons dagelijks brood is niet nodig? Want je hbt het toch al?
En wat denk je van de mensen die, ook in nederland, geen werk hebben, weinig brood op de plank?
Waarom zouden we God niet vragen of Hij wil zorgen dat er weer genoeg is?

Dat doe ik vaak wel, hoeveel ik niet altijd voor het eten bid, soms kies ik daar andere momenten voor. Het gaat er niet om dat je voor het eten bidt, maar dat je bidt.

Maar daar ligt juist denk ik het feit dat biddag me niet zoveel zegt. Ik bid elke dag om Gods zegen. Ik zie zelf niet in waarom we daar een speciale dag voor moeten hebben.

Ik vind het op zich prima dat mensen het doen en er waarde aan hechten hoor.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 10 mar 2004 12:49

Biddag heeft er toch meer mee te maken dat door de boeren een zegen gevraagd werd over het komende seizoen? Of alles wat gezaaid en gepoot is veel en goede vruchten mag dragen. Helemaal omdat vroeger de mensen toch meer afhankelijk waren van wat de boer van z'n akker haalde. Tegenwoordig importeren we gewoon, of fabriceren zelf wat in een fabriek. Toch is het goed om voor het komende seizoen te bidden en vragen of God ons in alles wil zegenen.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 13:27

Ik heb er altijd wat gemengde gevoelens over. Wij hebben zo'n overvloed dat ik het als egoistisch en inhalig kan ervaren om daarom te vragen.

Dankdag is dan veel meer op z'n plaats.

Misschien zouden we daarom geen biddag voor gewas en arbeid moeten hebben, maar een biddag om God's Geest in ons dorre dode kerkelijk leven. Om verandering te brengen in ons eigenzinnige gekonkel, het veroordelen van elkaar, het weigeren een te zijn om stupide redenen...

Terug naar “Archief”