eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 09 mar 2004 17:33

Marnix schreef:God wil dat we gelukkig zijn. Als we gelukkig zijn dankzij Hem danken we Hem daarvoor. Het gaat God denk ik niet puur erom dat we hem eren, maar dat we gelukkig zijn door Hem. En net als dat wij het fijn vinden als je partner je vertelt hoeveel hij/zij van je houdt, zo is God dat ook als je Hem dat zegt of zingt. Maar als het goed is ziet die persoon die dat vertelt dat niet als iets wat hij/zij moet zeggen, maar graag zegt omdat hij/zij het meent.

Mee eens. God is immers ook een 'jaloers' God? Als je begrijpt wat ik bedoel.
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 09 mar 2004 17:44

@mic schreef:De Bijbel spreekt nergens over herkenning aan het uiterlijk. Het geeft nergens kledingvoorschriften behalve dat het zedelijk moet zijn, en dat is nog niet eens perse een christelijke norm. In de Bijbel Bijbel staat wel letterlijk dat hieraan de wereld ons zal herkennen: Dat we liefde hebben onder elkander. Ik vind het sowieso wat vreemd dat je het kind van God zijn vanaf 300 meter afstand zou moeten kunnen zien aan de kleding o.i.d. De discipelen droegen alledaagse kleding, Jezus priesterkleding, beide in die tijd geen vreemde kleding. Bovendien zegt kleding ook helemaal niets over het kind van God zijn, als je over straat loopt pik je de refo's er uit, maar dat hoeven nietperse de kinderen van God te zijn

Er staat wel degelijk ergens in de bijbel iets over de kleding, ik weet alleen niet precies meer waar. Ik zal het eens voor je opzoeken.
Verder ben ik het met je eens, zeker ook wat betreft de zgn. refo's.

@mic schreef:Nee ik zeg dat dat helemaal geen verband met elkaar heeft, dus dat een band die seculier optreed niet meer of minder christelijk hoeft te zijn als een band die dat niet doet.

Ik vind dat een band toch wel iets anders is dan een zakenman. Zij willen God eren door hun 'werk' door te evangeliseren met de boodschap in hun muziek en als je dan ook zgn. seculiere nummers kunt zingen enzo. Het spreekt elkaar zo tegen.
Een dominee gaat toch ook niet bijv. als commentator van een voetbalwedstrijd voor de tv/radio 'werken'?

@mic schreef:Waar draait het dan nog meer om? Volgens mij was dat Zijn enige doel met de hele schepping, Zijn Eer.

Om verlossing van onze zonden/ongerechtigheden door het lijden van Jezus Christus aan het kruis.
Earth has no sorrow that

Heaven cannot heal

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 09 mar 2004 17:52

Marnix schreef:Leg mij nou eens uit wat daarin het verschil is tussen de kerk en de EOjd. In beide gevallen zie je zo op het eerste gezicht niet dat het om christenen gaat, maar je merkt het uit hun houding, en net zo goed op de jongerendag als bij een ander christelijk feest. Alsof je daar aan de teksten, de mensen die met ogen dicht en de handen in de lucht staan (je kent het bekende EOjd-plaatje vast wel :)) niet kunt zien en horen dat het om christenen gaat.... :?

Je kan het misschien wel horen, maar als iedereen op de EOjd met de ogen dicht en de handen in de lucht staan zie ik niet direct dat het christenen zijn. En waarom doen ze dat? Omdat ze een 'behoefte' voelen om God te eren? Nee, omdat de spreker/artiest het vraagt....
Ik zeg absoluut niet dat de kerk volmaakt is, want dat is het niet (ik hoef alleen maar te denken wat er gaande is in de gemeente waar ik naar de kerk (Ned. Herv.) ga). Maar het is door God Zelf ingesteld instituut nadat Zijn Zoon Jezus ten hemel was gevaren. Waarom moeten wij dan alles zo anders willen?
Earth has no sorrow that

Heaven cannot heal

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2004 10:35

Er staat wel degelijk ergens in de bijbel iets over de kleding, ik weet alleen niet precies meer waar. Ik zal het eens voor je opzoeken.
Verder ben ik het met je eens, zeker ook wat betreft de zgn. refo's.

Zoek maar ff op, ik ben benieuwd :) Ik heb zelf nooit uit de bijbel op kunnen maken dat je op de een of andere manier aan je kleren herkenbaar moet zijn... Als dat het geval zou zijn is er met alle niet-reformatorische christenen iets mis... en met alle refo-mannen ook, want alleen de vrouwen herken ik nog een beetje... maar dat zegt ook nog niet zoveel. Uiteindelijk zit het christen-zijn inderdaad in je hart. En kunnen mensen het niet aan je kleding maar aan je gedrag zien.

Om verlossing van onze zonden/ongerechtigheden door het lijden van Jezus Christus aan het kruis.

En daar ben je blij mee dus geef je Hem eer. Eer is niet een doel, het is een gevolg van het feit dat God ons gelukkig wil maken. Omdat te bereiken liet Hij zijn Zoon sterven. Ook dat was geen doel maar een middel. Het draait God om onze relatie met Hem en als het goed is draait het daar bij ons ook om. Daarom kwam Jezus, om die relatie te herstellen.

Ik vind dat een band toch wel iets anders is dan een zakenman. Zij willen God eren door hun 'werk' door te evangeliseren met de boodschap in hun muziek en als je dan ook zgn. seculiere nummers kunt zingen enzo. Het spreekt elkaar zo tegen.
Een dominee gaat toch ook niet bijv. als commentator van een voetbalwedstrijd voor de tv/radio 'werken'?

Daar heeft ie denk ik geen tijd door. Dominee zijn is een druk bestaan. Maar als hij daar tijd voor zou hebben en hij zou dat leuk vinden, zie ik geen reden om dat niet te doen hoor.

En ehm... alsof je niet met seculiere muziek kunt evangeliseren. Dan kun je vanaf het podium nog wel wat uitstralen. Er zijn christelijke bands die seculiere muziek maken, omdat je onder het kopje "christelijke muziek" vaak veel minder bereikt. Als mensen weten dat iets christelijk is hebben ze vaak een vooroordeel en denken ze: Dat hoef ik niet te horen. Maar stel dat je seculiere muziek maakt, mensen luisteren er naar, komen naar je concerten... en daar vertel je over het geloof... dat gebeurt... daardoor worden een heleboel mensen bereikt die, als je muziek onder het kopje Gospel was gevallen, nooit gekomen zouden zijn. Ook dat is evangelisatie, en als je er heel veel extra mensen mee kan bereiken is dat een goede zaak.

Je kan het misschien wel horen, maar als iedereen op de EOjd met de ogen dicht en de handen in de lucht staan zie ik niet direct dat het christenen zijn. En waarom doen ze dat? Omdat ze een 'behoefte' voelen om God te eren? Nee, omdat de spreker/artiest het vraagt....

Wat een onzin. Ik sta nooit met mijn handen in de lucht omdat iemand dat vraagt. Dat wordt niet eens gevraagd, er wordt gewoon muziek gespeeld en mensen aanbidden God op die manier. Je geeft een totaal verkeerde (eigen) invulling aan aanbidding hier en je veroordeelt vanuit je eigen denken gedrag van anderen, die God op een manier eren die je niet zo gewend bent... en ik kan uit ervaring zeggen dat je ongelijk hebt wat dit betreft.

Overigens is het soms zelfs nog simpeler... Als we bijvoorbeeld Samen in de naam van Jezus zingen... zing je ook: Vader met geheven handen breng ik U mijn lof en eer. Ik zou het vreemd vinden om dat niet je handen in de lucht te doen.

Ik zeg absoluut niet dat de kerk volmaakt is, want dat is het niet (ik hoef alleen maar te denken wat er gaande is in de gemeente waar ik naar de kerk (Ned. Herv.) ga). Maar het is door God Zelf ingesteld instituut nadat Zijn Zoon Jezus ten hemel was gevaren. Waarom moeten wij dan alles zo anders willen

Mee eens dat de kerk door God is ingesteld. Maar God roept ook op tot eenheid, zo heeft Hij de kerk ook ingesteld. En dat vind ik super, die eenheid die er is... met z'n allen God loven, of je nou gereformeerd, hervormd, evangelisch of zwaar pinkster bent... In de hemel mogen we ook samen leven en God prijzen, waarom hier dan niet beginnen? En God heeft de kerk geen gedragscode gegeven wat betreft de liturgie, de muziek etc... Dat God de kerk heeft ingesteld wil toch niet zeggen dat je als kerk in de vormen niet kunt veranderen?

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 10 mar 2004 10:59

Daar heeft ie denk ik geen tijd door. Dominee zijn is een druk bestaan.
-------------

Voor sommige dominees schijnbaar niet, er zit er een op het scept. bord de hele dag mee te discusseren, en echt niet om het evangelie te verkondigen.
Zondagsmorgens na de kerkdienst is hij meteen al weer van de partij, en hij doet aan heftige ruzies mee.
Weest blij in de Heer !

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 mar 2004 13:23

wina schreef:Daar heeft ie denk ik geen tijd door. Dominee zijn is een druk bestaan.
-------------

Voor sommige dominees schijnbaar niet, er zit er een op het scept. bord de hele dag mee te discusseren, en echt niet om het evangelie te verkondigen.
Zondagsmorgens na de kerkdienst is hij meteen al weer van de partij, en hij doet aan heftige ruzies mee.
scept. bord??? was da?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 10 mar 2004 14:44

@mic schreef:
wina schreef:Daar heeft ie denk ik geen tijd door. Dominee zijn is een druk bestaan.
-------------

scept. bord??? was da?

Prikbord van de scepticisme pagina.
Weest blij in de Heer !

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 14:50

Welke site is dat precies?

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 10 mar 2004 15:37

Aragorn schreef:Welke site is dat precies?

http://beta.prikpagina.nl/list.php?num=1056

Het is geen aanrader, er wordt ontzettend gespot met het geloof.
Weest blij in de Heer !

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 mar 2004 15:47

wina schreef:
Aragorn schreef:Welke site is dat precies?

http://beta.prikpagina.nl/list.php?num=1056

Het is geen aanrader, er wordt ontzettend gespot met het geloof.
ziet er inderdaad lekker vaag uit ja
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 16:30

En hij probeerd daar het geloof er doorheen te stampen oid? 8)

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 10 mar 2004 17:12

johannes1 schreef:beste sweap,

iemand die een auto-ongeluk heeft gehad gaat ook over dingen nadenken net zoals jou vriendin dat er toch iets moet zijn. je geeft aan dat ze gepakt wordt door de woorden uit de muziek. ik denk eerder dat God haar greep, en daar was dat muziek niet voor nodig.

en nu word er gelijk gedacht wat amic aangeeft dat ik denk dat er niemand bekeerd word op de eojd. maar kijk eens naar vreugdenhil zelf popmuzikant geweest en die werd ook ergens gegrepen dat hij verkeerd bezig was. maar.....

we zijn nu op blz 27 volgens mij. en ik lees alleen maar eojd brengt mensen tot geloof, de muziek brengt mensen tot geloof. en dergelijke. maar men vergeet dat God mensen bekeerd en dat de eojd misschien een middel is geweest, maar uit jullie reacties maak ik op dat mensen daar alleen tot geloof kunnen komen, niet God wordt verheerlijkt maar de eojd. want daar gebeurt het.

ja duhh, tuurlijk kan je door een ongeluk gegrepen worden. in een discotheek. in een winkel of vul maar in. alleen daar wordt Gods woord niet verkondigd en op de EOJD wel.

en ik ben het helemaal met je eens dat het God was die haar greep, gelukkig wel!! als het alleen de muziek was, dan had ze er niet veel aan! maar God gebruikt wel middelen. en dat kan een ongeluk zijn, maar in dit geval was dat de muziekteksten op de EOJD.

ik vergeet zeker niet dat God mensen bekeert, je zou mij nooit horen zeggen dat de EO mensen bekeert. dat klinkt zeer gevaarlijk. maar zoals ik zei, God gebruikt middelen.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 10 mar 2004 17:14

Aragorn schreef:En hij probeerd daar het geloof er doorheen te stampen oid? 8)

Was dat maar waar, hij doet even hard aan de schunnigheden mee.
Laatst plaatste hij een foto van 2 apen die sex bedreven.

De hele groep die daar post heeft gezorgd dat de evangeliepagina gesloten werd door hun schunnigheden en zijn nu daar heen verhuisd inclusief de dominee. De christenen zijn naar het nieuwe "Prikkersnet "verhuisd.
Weest blij in de Heer !

keuken
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor keuken » 10 mar 2004 18:23

ik denk na de hele discussie dat er mensen tegen zijn die er nog noiit geweest zijn dus er niks van kunnen zeggen. laat die mensen eerst zelf een keer gaan en dan commentaar geven

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 18:26

wina schreef:
Aragorn schreef:En hij probeerd daar het geloof er doorheen te stampen oid? 8)

Was dat maar waar, hij doet even hard aan de schunnigheden mee.
Laatst plaatste hij een foto van 2 apen die sex bedreven.

De hele groep die daar post heeft gezorgd dat de evangeliepagina gesloten werd door hun schunnigheden en zijn nu daar heen verhuisd inclusief de dominee. De christenen zijn naar het nieuwe "Prikkersnet "verhuisd.

Hm, beetje pijnlijk dat het net de dominee moet zijn die zich daar dagenlang mee bezighoudt...

Terug naar “Archief”