Ok ik ben er geweest. Een heel erg leuk winkeltje hoor, midden in Amsterdam, die Bierkoning. Maar toch enkele nadelen: 1. alles was er nogal duur; bijvoorbeeld 2,50 voor een Orval. niet extreem duur, maar zeker wel volle-mep prijs, dan is het beter om even naar België te rijden en het in de supermarkt te kopen. 2. het is echt een piepklein winkeltje dat tjokvol staat, en het was er nogal druk; langs elkaar heen schuifelen dus. alle muren stonden van vloer tot plafond vol met schappen, en in het midden eilanden met kratten en sixpacks. het waren drie 'verdiepingen' (al kun je het niet echt verdiepingen noemen) met elkaar verbonden met gammele houten trapjes. is ook niet gek, zo midden in a'dam met torenhoge huren, dus ach ja. 3. heel veel irritante toeristen, vooral die met amerikaans accent; van die mensen die komen vragen om Jägermeister in een bierwinkel

4. amerikaanse bieren waren erg duur, en zelfs de Amsterdamse bieren waren nu niet heel schappelijk geprijsd wat toch wel fijn was geweest, want ja lokaal hè.
Positief is natuurlijk het enorme assortiment dat ze hebben. Zo hebben ze als één van de weinige winkels westvleteren staan (wel aan 15 euro per flesje, waar je aan de abdij zelf een sixpack voor hebt of zelfs meer). Ze hebben vrij veel amerikaanse bieren en engelse, die je elders niet vindt.
Ik heb de haarlemse IPA meegenomen, en ook 2 flesjes texel skuumkoppe, en een biertje van de IJbrouwerij of zoiets uit amsterdam.
Als je toch in A'dam moet zijn zeker de moeite waard in ieder geval. maar ik zou er niet speciaal voor naartoe reizen.