Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2013 10:14

Ik ben beter in praten en drinken dan in organiseren. :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 nov 2013 14:19

Gisteren eens aan Amstel pils gedronken.
Ik kan niet zeggen dat er geen smaak aan zit. Dat zit er wel aan, waarbij het opvallende overigens is dat dat eigenlijk alleen bij de eerste slok heel duidelijk zo is. Net alsof het detail in de smaak wat verdwijnt na een aantal slokken. Maar het lijkt er een beetje op dat pils gewoon niet meer het soort bier is wat je werkelijk kan bekoren, als je echte bieren hebt gedronken vanaf Leffe Blond zeg maar. Net alsof pils weliswaar wel smaak heeft, maar toch wat slapjes en waterig is, of zo. In die categorie valt mijn ervaring met Warsteiner Premium Verum ook, zo lijkt het.
Tja, pils is ook bier van ondergisting, en bier van bovengisting heeft nu eenmaal meer smaak, is intenser van smaak. Dat zei die man in dat filmpje van die pilstest. Al is Amstel Gold dat ook, terwijl dat wel behoorlijk smaak heeft. Het moet dus wel kunnen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 nov 2013 14:22

EenVasteBurcht schreef:- en nog een glas Gulden Draak, weet niet precies meer welke variant, ook een donkere. Wellicht was die laatste iets van het goede teveel, ook omdat dit wél een vol glas was.

Gulden Draak, die wil ik ook nog eens proberen. Ben ik wel benieuwd naar. De AH alhier heeft dat niet, maar die 2,5 km hier vandaan wel. Daar heeft de AH wel meer, wat de AH van hier niet heeft. Zoals bijvoorbeeld Maredsous. Of Chimay rood. Of Kasteel Tripel (die dacht ik volgens Marnix niet geweldig was).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 nov 2013 14:29

...

(Waar is dat knopje met dat kruis, waarmee je een abusievelijk geplaatst bericht weg kan halen?)
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 30 nov 2013 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 30 nov 2013 14:32

Die knopje? Heb je bier gehad ofzo? :mrgreen:

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 30 nov 2013 14:40

Zo ik heb ze - geheel in stijl - op een kladblaadje van Erdee Media genoteerd, ik zal er naar zoeken ;) De bieren van amerikaanse bodem schijnen hier in NL erg duur te zijn, maar de NL bieren kunnen natuurlijk ook erg lekker zijn.

(heb overigens geen flauw idee hoe ik aan dat kladblok kom want ik heb nooit een abbonement op het RD gehad)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 nov 2013 14:43

Jvslooten schreef:Die knopje? Heb je bier gehad ofzo? :mrgreen:

O, schande! :shock:
Ik heb het gecorrigeerd.

Ik zal het woord knop in gedachten hebben gehad, en vervolgens toch knopje getypt hebben. #-o
Nee, ik heb geen bier op, nog.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 nov 2013 14:52

EenVasteBurcht schreef:Zo ik heb ze - geheel in stijl - op een kladblaadje van Erdee Media genoteerd, ik zal er naar zoeken ;) De bieren van amerikaanse bodem schijnen hier in NL erg duur te zijn, maar de NL bieren kunnen natuurlijk ook erg lekker zijn.

(heb overigens geen flauw idee hoe ik aan dat kladblok kom want ik heb nooit een abbonement op het RD gehad)

Alle Amstel is deze week in de aanbieding bij de AH. Dus de Amstel Gold en Amstel Bock ook. Misschien staat er voor jou ook nog wat, als alle schappen niet inmiddels leeggeroofd zijn. Bij de AH hier heb ik deze week geen Amstel Gold zien staan, wel bij de grotere AH.

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 30 nov 2013 22:13

Ok ik ben er geweest. Een heel erg leuk winkeltje hoor, midden in Amsterdam, die Bierkoning. Maar toch enkele nadelen: 1. alles was er nogal duur; bijvoorbeeld 2,50 voor een Orval. niet extreem duur, maar zeker wel volle-mep prijs, dan is het beter om even naar België te rijden en het in de supermarkt te kopen. 2. het is echt een piepklein winkeltje dat tjokvol staat, en het was er nogal druk; langs elkaar heen schuifelen dus. alle muren stonden van vloer tot plafond vol met schappen, en in het midden eilanden met kratten en sixpacks. het waren drie 'verdiepingen' (al kun je het niet echt verdiepingen noemen) met elkaar verbonden met gammele houten trapjes. is ook niet gek, zo midden in a'dam met torenhoge huren, dus ach ja. 3. heel veel irritante toeristen, vooral die met amerikaans accent; van die mensen die komen vragen om Jägermeister in een bierwinkel :roll: 4. amerikaanse bieren waren erg duur, en zelfs de Amsterdamse bieren waren nu niet heel schappelijk geprijsd wat toch wel fijn was geweest, want ja lokaal hè.

Positief is natuurlijk het enorme assortiment dat ze hebben. Zo hebben ze als één van de weinige winkels westvleteren staan (wel aan 15 euro per flesje, waar je aan de abdij zelf een sixpack voor hebt of zelfs meer). Ze hebben vrij veel amerikaanse bieren en engelse, die je elders niet vindt.

Ik heb de haarlemse IPA meegenomen, en ook 2 flesjes texel skuumkoppe, en een biertje van de IJbrouwerij of zoiets uit amsterdam.

Als je toch in A'dam moet zijn zeker de moeite waard in ieder geval. maar ik zou er niet speciaal voor naartoe reizen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 nov 2013 22:17

Typisch dat de prijzen zo huizenhoog zijn in Amsterdam. Ondanks dat het mij een erg leuk winkeltje lijkt zal het niet gauw gebeuren dat ik 15 euro voor een fles bier betaal.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2013 22:35

Mooie nel is heerlijk :-) geniet er van, ben benieuwd wat je er van vindt. IJ-brouwerij maakt ook lekker bier.. Skuumkoppe is ook lekker maar vind ik wel een biertje voor als het wat warmer is. Bewaren tot de lente? ;-)

Maar goed, dure winkel. De jumbo hier om de hoek verkoopt ook Orval. 1,29
per flesje :-)

Boekenlezer, ik vind Amstel pils wat slap maar speciaal bier kunnen ze wel goed maken. Precies het tegenovergestelde van Grolsch imho, die maken prima pils maar slecht speciaalbier. :-) kasteel is doorgaans te zoet, alleen de tripel (let op, is wel 11 procent) is wel oke van het bekende assortiment. Maredsous is prima. Gulden draak ook, die in het witte flesje is het lekkerst!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2013 08:47

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 02 dec 2013 09:57

Die Gulden Draak - dat witte flesje inderdaad - heb ik gisteren eens geprobeerd...
Wat de smaak betreft, die is perfect! Echt lekker bier. Ik las op een website: "In 1998 bekroonde het American Tasting Institute Gulden Draak tot beste bier ter wereld." Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Maar er zit ook wel een andere kant aan dit bier, al zal dat liggen aan wat ik gewend ben. Maar het is met 10,5% in 33 cl. wel zwaar bier. Het heeft wel even consequenties voor je plannetjes als je dit op hebt! Ik heb even plat gelegen, want ik vroeg me af of het op die manier wel zin had om verder te gaan met de overdenking van de Dordtse Leerregels. Wat dat betreft heeft het zijn naam 'draak' wel waar gemaakt!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2013 10:03

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 02 dec 2013 13:13

Ik kom niet uit Twente, maar als ik een pilsje koop, dan is het meestal Grolsch.
En laat ik nu ook de Lentebok van Grolsch positief waarderen...

Terug naar “Algemene Zaken”