Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Bambi » 28 nov 2013 19:59

rotterdam schreef:
Als je het geloofd wel - als je het niet geloofd niet

lees maar in Math. 9 ; 20 (En ziet, een vrouw die twaalf jaren het bloedvloeien gehad had, komende tot Hem van achteren, raakte den zoom Zijns kleeds aan;
21 Want zij zeide in zichzelven: Indien ik alleenlijk Zijn kleed aanraak, zo zal ik gezond worden.
22 En Jezus, Zich omkerende, en haar ziende, zeide: Wees welgemoed, dochter! uw geloof heeft u behouden. En de vrouw werd gezond van dezelve ure af.)

En Jezus zeide: uw geloof heeft u behouden.

Fout voorbeeld, de Heere Jezus had die jurk zelf aan. 8)

Maar als het nu een jurk is waarvan ze zeggen, dat het van de Heere Jezus is geweest en mensen raken het dan aan, daar heb ik toch wel mijn bedenkingen bij.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 nov 2013 20:16

Bambi schreef:Fout voorbeeld, de Heere Jezus had die jurk zelf aan. 8)

Maar als het nu een jurk is waarvan ze zeggen, dat het van de Heere Jezus is geweest en mensen raken het dan aan, daar heb ik toch wel mijn bedenkingen bij.

Het verschil is minimaal.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 dec 2013 11:42

Nigeriaan overleeft 62 uur op zeebodem met Psalm 54 (met video)

Pff, dat zal toch wat geweest zijn! 62 uur opgesloten zitten en geen kant op kunnen, zonder enige zekerheid over wat er verder gaat gebeuren. Ik word er draaierig van als ik er aan denk!
Gelukkig is het goed afgelopen. God heeft naar hem omgezien.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 dec 2013 21:24

Bambi schreef:Maar als het nu een jurk is waarvan ze zeggen, dat het van de Heere Jezus is geweest en mensen raken het dan aan, daar heb ik toch wel mijn bedenkingen bij.

En Handelingen 5 Bambi - heb je daar ook bedenkingen ?

14 En er werden er steeds meer toegevoegd die in de Heere geloofden, menigten van zowel mannen als vrouwen,
15 zodat zij de zieken naar buiten droegen op de straten en hen op bedden en ligmatten legden, opdat, wanneer Petrus voorbijkwam, ook maar zijn schaduw op iemand van hen zou kunnen vallen.
16 En ook de menigte uit de steden in de omgeving kwam gezamenlijk naar Jeruzalem. Men bracht zieken en hen die door onreine geesten gekweld werden, en zij werden allen genezen.

en

en 2 Kon 13 ; 20 Daarna stierf Elisa en zij begroeven hem. Nu kwamen er aan het begin van het jaar telkens benden uit Moab in het land.
21 En het gebeurde, toen men een man aan het begraven was, dat zij, zie, een bende zagen. Daarom wierpen zij de man in het graf van Elisa. Toen de man daarin terechtkwam en met de beenderen van Elisa in aanraking kwam, werd hij weer levend en rees overeind op zijn voeten.

ook bedenkingen :D

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 dec 2013 22:17

Bambi schreef:Fout voorbeeld, de Heere Jezus had die jurk zelf aan. 8)

Faramir schreef:Het verschil is minimaal.
De Heere Jezus laat zelf zien wat het verschil is door zijn reactie: wie heeft Mij aangeraakt. Niet mijn kleed, nee, Mij. Het is niet het kleed wat de vrouw heeft genezen. Nee, het kleed heeft helemaal geen krachten. Alleen Christus zelf kan genezing schenken, in de meest diepe zin van het woord. En het is niet gezegd dat Jezus daarvoor niet middellijk wil werken, maar er is geen enkele reden om die middelen te vereren, of om met onze noden dáár naartoe te gaan. Zij hebben geen kracht in zichzelf, en bovendien heeft Jezus iets veel beters voor ons bestemd. Wij mogen in vrijmoedigheid naderen tot de troon der genade, tot Jezus zelf. En als wij op Jezus zien, zoals deze bloedvloeiende vrouw, dan verbleekt daarbij al het andere.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 dec 2013 22:22

Boekenlezer schreef:Nigeriaan overleeft 62 uur op zeebodem met Psalm 54 (met video)

Pff, dat zal toch wat geweest zijn! 62 uur opgesloten zitten en geen kant op kunnen, zonder enige zekerheid over wat er verder gaat gebeuren. Ik word er draaierig van als ik er aan denk!

Ik hoorde daar iemand over (een diepzeeduiker) in "met het oog op morgen". Hij legde ook het bestaan van zo'n luchtbel uit. Hij was eens gedoken in een scheepswrak en kon op zoveel meter diepte zijn helm afdoen, zijn luchtslang uit en kon ademen in een luchtbel. 8-[
Maar ook hij vond het een Wonder.
Om niet in paniek te raken he?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 dec 2013 23:04

Nelson Mandela is overleden.
:(

Riska

Berichtdoor Riska » 05 dec 2013 23:12

Nelson Mandela (95) overleden
Oud-president Nelson Mandela van Zuid-Afrika is donderdag op 95-jarige leeftijd overleden. Hij stierf in zijn woning in Johannesburg "op vredige wijze' zo schrijft Nu.nl. Maar ik hoorde het net in een extra journaal van de NOS.

Riska

Berichtdoor Riska » 05 dec 2013 23:14

Dat was dus tegelijk Mealybug...

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 06 dec 2013 07:32

Boekenlezer schreef:Nigeriaan overleeft 62 uur op zeebodem met Psalm 54 (met video)

Zijn redding schrijft de Nigeriaan toe aan God. Op de oceaanbodem reciteerde hij voortdurend Psalm 54, meldt CBN News. Een vers uit die Psalm had zijn vrouw hem vlak voor vertrek via zijn mobieltje toegestuurd.

Psalm 54

O God, verlos mij uit den nood,
En red door Uwen naam mijn leven;
Mijn rechtzaak zij aan U verbleven;
Och, of Uw arm mij bijstand bood!
O God, sla acht op mijn gebed,
Neig tot mijn rede gunstig d' oren,
En wil mijn bitt're klacht verhoren;
Zo word' ik uit den angst gered.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 dec 2013 09:01

rotterdam schreef:
Zijn redding schrijft de Nigeriaan toe aan God. Op de oceaanbodem reciteerde hij voortdurend Psalm 54, meldt CBN News. Een vers uit die Psalm had zijn vrouw hem vlak voor vertrek via zijn mobieltje toegestuurd.

Psalm 54

Dit is nou evangeliseren!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 dec 2013 20:02

rotterdam schreef:Zijn redding schrijft de Nigeriaan toe aan God. Op de oceaanbodem reciteerde hij voortdurend Psalm 54, meldt CBN News. Een vers uit die Psalm had zijn vrouw hem vlak voor vertrek via zijn mobieltje toegestuurd.

Psalm 54

Dat zijn wel situaties waarin het aankomt op geloof!
Niet prettig om mee te maken. Ik zou er niet aan moeten denken. Maar van zoiets gaat wel een getuigenis uit, net zoals van bijvoorbeeld vervolgde christenen. Niet prettig, maar God wordt er wel mee groot gemaakt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Riska

Berichtdoor Riska » 07 dec 2013 22:16

En toen was ie er weer - de verlichte "kerstboom" in Lopik/IJsselstein - oftewel de zendmast dus - en ik hoef er de deur niet voor uit. Zo ver kan ik kijken (als het helder is)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 dec 2013 19:26

Riska schreef:En toen was ie er weer - de verlichte "kerstboom" in Lopik/IJsselstein - oftewel de zendmast dus - en ik hoef er de deur niet voor uit. Zo ver kan ik kijken (als het helder is)

Ja, ik zie 'm ook vanaf de galerij van mijn flat.
Elk jaar weer een feestje om te zien.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 11 dec 2013 19:32

Vanuit ons dorp kun je hem soms ook zien, maar nu in ieder geval niet...

Terug naar “Archief”