Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 21 nov 2013 19:17

Of we komen er gewoon niet achter en heeft hij in de winter gewoon een drogere huid. Dat zal ook nog wel eens kunnen.
Afgelopen nacht best een goede nacht gehad. We hebben hem twee keer gehoord, 1 keer naar hem toe geweest de 2e keer was niet nodig aangezien hij weer stil was voor we bij hem waren.

De afgelopen twee dagen zijn we er ook achtergekomen dat hij steeds beter eet en ook echt lang aan tafel kan blijven zitten en rustig eet. Vanavond zijn we met z'n alleen uit eten geweest en hij heeft heerlijk gegeten. Misschien was het een enorme fase waarin hij veel te verwerken heeft gehad en weer nieuwe dingen heeft geleerd wat hem dan weer dwars zat. We hopen dat hij nu weer lekker gaat slapen.

@Liefie, geweldig he dat ze denken dat het opa is, komt vast door de baard. :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 nov 2013 09:36

pff ik ben nu wel klaar met ziektes.. Van woensdag tot zaterdag is Matteo ziek geweest.. Manoël heeft sinds gister hoge koorts.. ik had zaterdagavond en zondag 40 graden koorts.. Milan heeft sinds gister 39,5.. hij blijkt roodvonk te hebben.. verder is hij nu al 4 weken lang elke ochtend aan het overgeven (1 keer, verder op de dag niet ) .. hij is al ruim 1,5 kilo afgevallen.. hij heeft weinig eetlust.. is zo moe enz.. Dus moeten we binnenkort met hem naar de kinderarts

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 25 nov 2013 20:40

Sjongejonge wat een gedoe TJ. Veel beterschap toegewenst!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2013 12:17

maandag kunnen we naar de kinderarts! Er is inmiddels 2,5 kilo af!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 nov 2013 15:10

Sterkte tj!

Evelien, hoe is het met S? Is hij een beetje opgeknapt? Geen gebroken nachten meer?

Vandaag ben ik toch maar eens naar de huisarts gegaan met Jurian. Voor de derde of vierde keer in zijn leven al, om te vragen of dat hoesten wel normaal is. Vanaf dat hij jong is heb ik al het vermoeden dat het niet gewoon verkouden zijn is, maar 2 of 3 keer is gezegd (door vervangende artsen) dat het gewoon verkouden was of griep.
Vandaag mijn eigen huisarts, en hij zei al snel: officieel is astma niet vast te stellen bij kinderen, maar als ik dit zo hoor, dan lijkt het mij wel duidelijk, zeker met een vader met (flink) astma.
Dus eindelijk een puf meegekregen. Ik ben helemaal niet van de medicijnen, maar het is zo zielig voor hem, hij hoest zich zo 2 weken helemaal suf, is er doodmoe van, geeft er van over. Ik vind dat niet nodig. Nu een puf meegekregen voor zo nodig, en over 4 weken terug om te kijken of het helpt, zo niet, dan krijgt hij een puf voor elke dag. We zullen zien of hij opknapt.
Morgen krijgt hij zijn rapport mee. Ben heel erg benieuwd, hij lijkt het nu echt naar zijn zin te hebben in de klas, krijgt steeds meer vriendjes en vriendinnetjes. Al zegt hij nog regelmatig dat hij echt de jongste is van de klas, en dat de anderen de 'grote jongens' zijn. Qua lengte doet hij niet voor ze onder, maar in zijn idee is hij een ukkie ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 nov 2013 16:28

MissF, wat naar zeg dat hij zo'n last heeft van dat gehoest. Hopelijk helpen die pufjes.
Hier helaas nog steeds soms gebroken nachten, afgelopen nacht heeft hij wel doorgeslapen tot 6 uur. Nog wel vroeg, maar nog een half uurtje bij ons in bed (maar het is een enorme draaikont).
Verder is hij overdag enorm gezellig en goed gemutst. Echt heen heerlijk peuterpubertje. :wink: En soms kun je zo verliefd zijn op je kind. :8> :8> Super.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 dec 2013 08:10

:oops: :oops: hij heeft weer een paar nachten doorgeslapen. Heerlijk.

TJ, hoe gaat het bij jullie?

En hoe gaat het met de rest? nog sinterklaas gevierd?
Hier doen wij het dit jaar niet. Wel doen we het met een groep vrienden/kennissen van de Lets. Een spel met 1 gekke en 1 leuk cadeautje.
S. heeft wel een cadeautje gekregen van mijn ouders. Een paar mooie grondplaten voor de duplo. Daar is hij echt helemaal gek op.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 03 dec 2013 09:47

Ah lekker is dat als je weer een goede nacht kan maken, Evelien!

Hier vieren we 2x sinterklaas bij beide families. Verder viert N het nog op het kdv. Ze vindt het wel helemaal leuk sinterklaas en zwarte piet. Verbazingwekkend was ze niet bang, normaal is ze best wel een schijterd. We doen verder niet aan schoen zetten, ze heeft het er nog helemaal niet over.

Wij gaan over een paar weken verhuizen, heeft iemand nog tips voor een leuk boekje zodat we N een beetje voor kunnen bereiden? Die van Bobbi heeft ze al gelezen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 dec 2013 20:08

Hier thuis geen sinterklaas, op school wordt het (helaas) wel uitgebreid gevierd. De kids krijgen van ons wel een cadeautje omdat ik het anders zo sneu vind als alle kinderen uit de klas wat krijgen en zij niet.

Hier hebben we de kids met de verhuizing helemaal niet met boekjes voorbereid. Ze waren al wel regelmatig in het nieuwe huis wezen kijken, en in de periode dat we aan het klussen waren gingen ze ook gewoon altijd mee. Ze zagen dus precies wat er allemaal ging gebeuren, dat heeft wel geholpen om de overgang makkelijk te laten verlopen denk ik.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 dec 2013 20:14

Fijn evelien, dat je weer af en toe doorslaapt!

Stip, ik moest meteen aan Bobbi denken inderdaad, die heeft Frederiek in haar schoen gekregen. Ze vertelt nu aan iedereen die het horen wil dat ze gaat verhuizen, net als Bobbi, haar bed en de bank en de tafel gaan dan mee, en dan gaat ze elke avond in het nieuwe huis slapen.
Elke keer als we er langs rijden roept ze ook: hee, daar is nieuwe huis!'
Of ze het echt begrijpt betwijfel ik. We hebben wel 3 weken overlap, dus hebben wel 3 weken om hen aan het nieuwe huis te laten wennen gelukkig. Bij dit huis hadden we 's morgens de overdracht van ons oude huis en 's middags van het nieuwe. Dat`waren we eerst ook van plan met ons nieuwe huis, maar toch besloten om iets overlap te hebben, om het vooral voor de kinderen iets makkelijker te maken, hopelijk hoeven we nu niet bij mijn schoonouders in huis te overbruggen maar kunnen we meteen vanuit dit huis naar het nieuwe huis.

Sinterklaas, wij vieren het met mijn familie. Maar wel klein. Beide kids krijgen 3 cadeautjes, van zo'n 18 euro totaal. En van mijn ouders krijgen beiden nog 1 cadeautje. En de rest doet lootjes trekken.
Ik vind het altijd erg gezellig. We vertellen alleen niet dat sinterklaas de cadeautjes koopt.
Vandaag zei Frederiek opeens tijdens het eten:' Mama, ik wil pop van sinterklaas. U aan sinterklaas vertellen?'
Toen moest Jurian lachen en riep:' Mama heeft de cadeautjes al lang gekocht, ik heb ze al gezien op papa's werkkamer'. En ik maar denken dat ze goed verstopt waren, haha :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 dec 2013 20:36

stip: tip die ik hoorde een keer om je jonge kinderen een tas te geven die ze vol mogen stoppen met hun spulletjes die belangrijk zijn. Die kunnen ze op de nieuwe kamer alvast neerzetten. De spullen die bij hun van waarde zijn zijn ws in onze ogen het helemaal niet.

Hier van de week voor de vierde keer buisjes bij M. Tja..... hopelijk gaat het dan wat beter met hem. Ach... als dat alles is :)

Gelukkig verder rust hier.....:) HEERLIJK.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 dec 2013 08:37

Fijn dat je weer door kon slapen evelien!

Sinterklaas vieren we hier thuis gewoon morgenavond, gewoon met z'n vijfjes!

Paprikameisje: hopelijk helpen de buisjes en blijven ze nu ook zitten!

Hier gaat het niet zo goed.. Milan is inmiddels 2.5 kilo afgevallen.. is tussendoor wel weer naar school geweest, maar is nu weer met koorts en keelpijn en misselijkheid thuis... Hij eet zo slecht.. Er blijft zo weinig van hem over.. hij is echt mager nu :( .. Maandag in het ziekenhuis zijn er 6 buisjes bloed afgenomen.. ws zijn vandaag de eerste uitslagen al binnen, de rest laat nog wat langer op zich wachten (ze onderzoeken onder andere ook of hij misschien dezelfde ziekte heeft als Manoël)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 dec 2013 09:04

Poeh, heftig TJ! Stekte zeg.

Evelien, hopelijk slaapt hij nog steeds lekker door?

Stip, gaan jullie naar A. verhuizen? Of toch niet?
Hier nog geen ervaring met verhuizen met kinderen.

MissF, had niet verwacht dat je zou verhuizen.
Zo lang woon je nog niet in dit huis toch?
Succes ook!

Ppm, wat vervelend dat gedoe met buisjes.
Hoe oud is M nu?

Hier doen ze op school niets aan sinterklaas.
We vieren het zelf met mijn familie door samen te eten
en ieder kindje krijgt dan een kadootje.
Maar wij hebben altijd gezegd dat wij dat kopen, en dat sinterklaas nep is.
Ik ga niet liegen daarover. Ilona weet dus dat ze t van ons krijgt,
Maar dat maakt t echt niet minder leuk voor haar.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 04 dec 2013 11:01

Sterkte TJ! Heftig allemaal voor jullie

@ Stip: wij zijn 8 maanden geleden verhuisd en hebben toen idd boekjes met J gelezen. Hij moest in het begin wel wennen, maar naar een paar dagen was dat helemaal over.

Sinterklaas vieren wij bij mijn schoonfamilie, bij mijn familie gaan we eten en krijgen de kids een kadootje. We vertellen dat Sinterklaas nep is, alleen voor J is het allemaal nog heel echt. Hij heeft hem tenslotte gezien in het dorp ;-)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 dec 2013 15:09

tnx! Pfff eigenlijk baal ik nu! De bloeduitslagen die tot nu toe binnen zijn, zijn allemaal goed... Op zich mooi zou je zeggen... maar toch.. wat nu? wat is er dan? afwachten maar weer..

Terug naar “Archief”