Moderators: johannes1, Moderafo's
Marnix schreef:Tripel is wat zuurder en dan proef je de gist beter. Bij dubbelbier heb je dat minder. Als ze karmeliet hebben bij de AH, zeker halen. Ik garandeer je dat je dan het bittere niet hebt, het is een heerlijk zachte smaakvolle tripel. En de Quadruple van La Trappe is ook zeker het proberen waard.
Boekenlezer schreef:Dat bitterheidsprobleem treedt bij de Karmeliet Tripel inderdaad niet op. Ik vind hem wat apart smaken (en ruiken). Het doet mij een beetje aan zalf denken, Zwitsal babyzalf, zoals ik dat in mijn jonge jeugd geroken heb. 'Fruitig' kun je dat inderdaad ook noemen. Je moet ervan houden.
Voorlopig houd ik de Leffe Tripel als mijn favoriet aan onder de tripels. Gewoon een probleemloos bier, zonder dat bitterheidsprobleem. Het ziet er mooi uit met die troebelheid. En het heeft iets heel eigens met dat sinaasappelaroma. Prima te drinken ook.
In die La Trappe Quadrupel zag ik trouwens onderin het flesje ook allemaal van die deeltjes ronddrijven. Krijgen we toch ook niet dat gedoe met die bitterheid? We zullen morgen wel zien.
StillAwake schreef:Wat verfrissend overigens om in een topic te komen waar mensen het met elkaar eens durven zijn!
biertje drbij?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten