Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Bambi schreef:Helemaal mee eens.
Toen vorig jaar een oom van mij overleed, vroeg mijn vader aan een andere broer, of hij wist of mijn oom "goed weg" was.
Hij kreeg toen als antwoord: "Nou, hij ging door de weeks nooit naar de kerk, dus ik weet het niet".
Ik snap zulke gedachten gangen niet.
Want als je bekeerd bent, hoor je met God te wandelen en Hem in alles van je leven te betrekken en te horen wat Hij daarover tegen je zegt.
Als je alleen maar in de kerk de stem van God hoort, klopt er volgens mij ook iets niet.
Marnix schreef:Mee eens, als het goed is weet men daarvan... maar beoordeelt men dat niet op basis van de hoeveelheid bezochte (doordeweekse) diensten.
Marnix schreef:Klopt, maar we moeten wel naar het totaalplaatje kijken. En dan ken ik mensen die 1x naar de kerk gaan en veel trouwer zijn in het geringe dan sommige mensen die structureel twee keer gaan. Daarom moet je als predikant wel voorzichtig zijn met het maken van dit soort statements denk ik.
schelpje3 schreef:Als ik vroeger mopperde dat ik alweer naar de kerk moest, zei moeder: kind, je mag.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten