Pcrtje schreef:Sinds een tijdje is dit een issue voor een aantal mensen in mijn omgeving. Ik lees daarom al een tijd mee. Dus niet schrikken dat ik nu zomaar kom binnenvallen in deze discussie.
Schelpje, ik heb álle teksten opgezocht maar geen enkele tekst zegt iets over seksueel contact met je vaste partner voor het huwelijk. Alle teksten die je net noemde gaan over hoererij, echtbreuk en overspel, tempelprostitutie en groepsseks. Kun je me vertellen waar de bijbel het dan wel zegt?
Ik wil je niet boos maken met deze opmerking, maar je reactie op hubert zegt vooral iets over het feit dat jij misschien wel eens het
Licht van Boven mist bij het lezen van deze teksten.

De geciteerde tekst was niet van mij maar van gotquest. Daarmee zeg ik dat ik zelf geen teksten erbij heb gezocht in dit geval, maar dat ik de tekst kan onderschrijven.
De Bijbel leert ons dat wij rein moeten leven.
God schiep Adam, daarna Eva uit Adam en die 2 zullen tot 1 vlees zijn.
NADAT God er dus Zijn Zegen over gegeven heeft, te vergelijken met onze huwelijksbevestiging.
Wanneer een jongen een meisje oppikt (ik zeg het maar even zo) is dat dus ongeoorloofd.
Van Hubert lees ik steeds dat God wil dat we genieten, Hij geen bezwaar zou hebben.
En dat is gewoon niet waar, tenminste, niet zoals hij dat beweert.
Het is op geen enkele manier goed te praten dat je maar mag aanklooien op dit gebied, ook al hou je nog zoveel van iemand.
Het is een dwaling van de laatste jaren, dat het goedgepraat wordt.
Als je pech hebt, verslijt je dus 4 bedpartners voordat je de juiste man treft.
Vroeger noemde men je dan een afgelikte boterham. Maar nu ben je een ervaren minnares.