Moderators: johannes1, Moderafo's
Boerin schreef:Da's waar, dan kan ik ze daar gewoon laten klieren, zonder dat ze commentaar mogen leveren. Hehe ik ga Mealybug eens met een familiebezoekje vereren, zal ie vast leuk vinden. Mens erger je niet, erger anderen. Vroeger toen ik nog geen kinderen had ergerde ik me er ook rot aan trouwens, voed die kinderen toch eens op! Ach ja. Nu ben ik blij als ik een ouder zie met een klierend kind in de AH, heerlijk, herkenning, niet alle andere ouders kunnen het beter dan ik en als ze poeslief blijven moet je ze wantrouwen, dan krijgt het kind om de hoek wel een uitbrander.
schelpje3 schreef:In Zuid Afrika wordt geen Nederlands belastinggeld geheven voorzover ik weet.
mealybug schreef:Nee, en (terecht) hebben ze hier ook geen kinderbijslag
Ook wordt er geen belastinggeld geheven op gelegaliseerde prostitutie en coffee-shops (waar je geen coffee kunt krijgen) zoals bij jullie, waar dan de subsidies voor speciaal onderwijs weer uit betaald worden b.v. ?
En de Overheid ook medezeggenschap krijgt over de opvoeding, waarbij tante Corrie het voor het zeggen krijgt en de correctieve tik aan kinderen ook taboe wordt.
Ik voorzie een ontzettend fijne maatschappij ontstaan
mealybug schreef:''Ek het reg van praat ''![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat is net zoiets als baksteen vertalen naar bachstein op duitse les.
Try again, mate.
Er wonen hier wel inderdaad aardig wat nederlandse mensen waar je niet bij wilt horen.
maar goed, met 100.000 hollanders per jaar, die emigreren, kun je dat verwachten.
ineke-kitty schreef:Wilsophie.
Als het gaat over opvoeden , is het me opgevallen in Frankrijk, dat de kinderen daar zeer streng worden opgevoed als het gaat om openbare gelegenheden zoals winkelcentra en restaurants.
Ik heb een keer meegemaakt dat mijn dochter en ik boodschappen aan het doen waren bij Leclere, een zeer grote winkel, vergelijkbaar met de Macro in Nederland.
We stonden bij de kassa om af te rekenen, in een mega grote rij wachtenden.
Midden in die rij stond een moeder met een jongetje die wat ongedurig werd van het lange wachten.
Hij begon een beetje te jengelen, waarop iemand in de rij ernaar toe liep en het kind een pak voor z'n broek gaf. Tot mijn grote verbazing zei de moeder: goed zo, bedankt voor het corrigeren van mijn kind.
Ongelofelijk, maar waar gebeurd.
Tirza [ mijn dochter] zei naderhand dat dit heel normaal is in Frankrijk, dat zelfs vreemden andermans kinderen corrigeren, als zij zich ergeren aan hun gedrag.
In Nederland zou je aangeklaagd worden als je zoiets zou doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten