Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Ergernissen

Berichtdoor Evelien » 23 nov 2013 21:50

:lol: :lol: wat een ergernis he. :oops:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 nov 2013 21:56

Boerin schreef:Da's waar, dan kan ik ze daar gewoon laten klieren, zonder dat ze commentaar mogen leveren. Hehe ik ga Mealybug eens met een familiebezoekje vereren, zal ie vast leuk vinden. Mens erger je niet, erger anderen. Vroeger toen ik nog geen kinderen had ergerde ik me er ook rot aan trouwens, voed die kinderen toch eens op! Ach ja. Nu ben ik blij als ik een ouder zie met een klierend kind in de AH, heerlijk, herkenning, niet alle andere ouders kunnen het beter dan ik en als ze poeslief blijven moet je ze wantrouwen, dan krijgt het kind om de hoek wel een uitbrander.

Precies Boerin, ons kent ons :lol:
(Je weet wel, mijn kind doet zoiets niet, he Evelien? :mrgreen: )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 nov 2013 22:11

:lol: :lol:

Ach het zijn fases. 8) Moet je maar denken. Som zijn ze (erg) zwaar.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 nov 2013 07:45

schelpje3 schreef:In Zuid Afrika wordt geen Nederlands belastinggeld geheven voorzover ik weet.

Nee, en (terecht) hebben ze hier ook geen kinderbijslag ;-)
Ook wordt er geen belastinggeld geheven op gelegaliseerde prostitutie en coffee-shops (waar je geen coffee kunt krijgen) zoals bij jullie, waar dan de subsidies voor speciaal onderwijs weer uit betaald worden b.v. ?
En de Overheid ook medezeggenschap krijgt over de opvoeding, waarbij tante Corrie het voor het zeggen krijgt en de correctieve tik aan kinderen ook taboe wordt.
Ik voorzie een ontzettend fijne maatschappij ontstaan :mrgreen:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 08:36

mealybug schreef:Nee, en (terecht) hebben ze hier ook geen kinderbijslag ;-)
Ook wordt er geen belastinggeld geheven op gelegaliseerde prostitutie en coffee-shops (waar je geen coffee kunt krijgen) zoals bij jullie, waar dan de subsidies voor speciaal onderwijs weer uit betaald worden b.v. ?
En de Overheid ook medezeggenschap krijgt over de opvoeding, waarbij tante Corrie het voor het zeggen krijgt en de correctieve tik aan kinderen ook taboe wordt.
Ik voorzie een ontzettend fijne maatschappij ontstaan :mrgreen:

Klopt Zuid Afrika is een ideaal land - totaal geen corruptie - fantastische democratisch (3 maal aangeklaagd wegens corruptie en verkrachting) gekozen president (met 7 vrouwen en 27 kinderen).
Gigantische verslaving (Whoonga-poeder en cannabis). Grote exporteur van marihuana.
In Zuid-Afrika heeft in de leeftijd van 15 tot en met 45 jaar maar liefst 25 procent van de mensen HIV of het Aids-virus. Ook de welvaart is heel eerlijk verdeeld.

Fantastisch land - veel plezier.

Indien jy dink, hoekom praat hy so?
Ek het reg van praat - ek is daar gebore - was ooit met die Suid Afrikaanse burgerskap.
Dit is 'n stokperdjie van Hollanders; lekker sit op die lapa, glas rooi wyn in die hand, biltong in 'n bakkie en maar skel op Holland, nie baie hoogstaande almal.
Word tog eens wakker kaaskop en objektief en stop met die kakpraat. .
Die Hollandse samelewing is veel regverdiger en socialer dan die Suid Afrikaanse.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 nov 2013 11:08

''Ek het reg van praat '' :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
dat is net zoiets als baksteen vertalen naar bachstein op duitse les.
Try again, mate.

Er wonen hier wel inderdaad aardig wat nederlandse mensen waar je niet bij wilt horen.
maar goed, met 100.000 hollanders per jaar, die emigreren, kun je dat verwachten.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2013 13:15

mealybug schreef:''Ek het reg van praat '' :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
dat is net zoiets als baksteen vertalen naar bachstein op duitse les.
Try again, mate.

Er wonen hier wel inderdaad aardig wat nederlandse mensen waar je niet bij wilt horen.
maar goed, met 100.000 hollanders per jaar, die emigreren, kun je dat verwachten.

Zoals gewoonlijk ga je er, als het je niet uitkomt, niet inhoudelijk op in.
Dat was te verwachten.
Niets zo vervelend als Nederlanders die het vaderland verlaten hebben en daarna met een berg kritiek komen.
Beetje lachwekkend dat ook.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 13:42

"Niets zo vervelend als Nederlanders het vaderland verlaten hebben en daarna met een berg kritiek komen".

Wel, die Nederlanders hebben het "vaderland" niet voor niets verlaten.
Mijn dochter is 10 jaar geleden geemigreerd naar Frankrijk, vanwege het maatschappelijke systeem in Nederland, waar zij zich mateloos aan ergerde.
In Frankrijk zijn een heleboel dingen veel en veel beter geregeld, alleen al binnen het belastingsysteem om maar eens 1 voorbeeld te noemen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2013 14:09

Ik denk dat het goed is je te realiseren dat wij hier geen blijvende stad hebben, maar dat wij zoeken de toekomende.
Ik heb een tijd in Zwitserland gewoond en nog steeds als ik er kom, vind ik daar veel meer discipline dan in ons land.
Wij hebben vrienden die een tweede huis hebben in Zweden en ik ken veel mensen die een 2e huis in Frankrijk hebben en als je dat kunt bekostigen geef ik hen groot gelijk.
Ik ben nog opgegroeid en opgevoed met de discipline die Mealybug ergens beschrijft over het gedrag van een Hollands gezin in een restaurant, waar dat totaal niet aanwezig was en zelf heb ik ook dergelijke ervaringen. Ouders kijken gewoon de andere kant op en wij zitten met kinderen die lopen te rennen en te gillen en onder jouw tafel kruipen.

Als ik mijn hond mee wil nemen die redelijk is opgevoed dus rustig gaat liggen, dan mag dat niet.
Roken mag niet meer want dat geeft overlast.
Dat sigaretje geeft mij niet zo veel overlast als bovengenoemde.
Overigens schijnt het normaal te zijn dat Hollanders zo moeten schreeuwen. Ook naar de kinderen.
Ik denk dan"mens loop er even naar toe" want dat geschreeuw horen ze niet meer.
Pak ze beet, spreek ze aan en stel een voorwaarde.
En vooral doe dat zelf ook, want de beste opvoeding schuilt in het "voorleven".

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 14:48

Wilsophie.

Als het gaat over opvoeden , is het me opgevallen in Frankrijk, dat de kinderen daar zeer streng worden opgevoed als het gaat om openbare gelegenheden zoals winkelcentra en restaurants.

Ik heb een keer meegemaakt dat mijn dochter en ik boodschappen aan het doen waren bij Leclere, een zeer grote winkel, vergelijkbaar met de Macro in Nederland.
We stonden bij de kassa om af te rekenen, in een mega grote rij wachtenden.
Midden in die rij stond een moeder met een jongetje die wat ongedurig werd van het lange wachten.
Hij begon een beetje te jengelen, waarop iemand in de rij ernaar toe liep en het kind een pak voor z'n broek gaf. Tot mijn grote verbazing zei de moeder: goed zo, bedankt voor het corrigeren van mijn kind.
Ongelofelijk, maar waar gebeurd.
Tirza [ mijn dochter] zei naderhand dat dit heel normaal is in Frankrijk, dat zelfs vreemden andermans kinderen corrigeren, als zij zich ergeren aan hun gedrag.

In Nederland zou je aangeklaagd worden als je zoiets zou doen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 14:57

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 nov 2013 15:15

"Dat is het probleem met Nederland"

Inderdaad, zelfs een corrigerende tik is al verboden bij de wet.
En toch is er onderzoek gedaan naar kindermishandeling met betrekking tot huiselijk geweld.
Die schijnt toegenomen te zijn i.p.v. afgenomen in ons "vaderland".

Misschien is Frankrijk dan een "achtergebleven gebied" wat dat betreft, maar het is mij opgevallen dat kinderen zich in elk geval beter gedragen dan in ons land.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 nov 2013 15:22

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 nov 2013 15:44

ineke-kitty schreef:Wilsophie.

Als het gaat over opvoeden , is het me opgevallen in Frankrijk, dat de kinderen daar zeer streng worden opgevoed als het gaat om openbare gelegenheden zoals winkelcentra en restaurants.

Ik heb een keer meegemaakt dat mijn dochter en ik boodschappen aan het doen waren bij Leclere, een zeer grote winkel, vergelijkbaar met de Macro in Nederland.
We stonden bij de kassa om af te rekenen, in een mega grote rij wachtenden.
Midden in die rij stond een moeder met een jongetje die wat ongedurig werd van het lange wachten.
Hij begon een beetje te jengelen, waarop iemand in de rij ernaar toe liep en het kind een pak voor z'n broek gaf. Tot mijn grote verbazing zei de moeder: goed zo, bedankt voor het corrigeren van mijn kind.
Ongelofelijk, maar waar gebeurd.
Tirza [ mijn dochter] zei naderhand dat dit heel normaal is in Frankrijk, dat zelfs vreemden andermans kinderen corrigeren, als zij zich ergeren aan hun gedrag.

In Nederland zou je aangeklaagd worden als je zoiets zou doen.

Ik denk, het gras lijkt altijd groener aan de overkant, ( behalve zuid afrika natuurlijk, daar is alles echt beter :roll: )
En verder zou ik bovenstaand persoonlijk zeker niet wensen in de maatschappij waar ik leef. Echt van de zotte. Een vreemde die zomaar iemand een pak voor zijn broek geeft? Onder de zestien goed, daarboven heet het in frankrijk ook zinloos geweld?
Heel raar.

Maar inderdaad,toen mijn kind op een skiklasje ging heb ik haar ook na een dag afgehaald, zelfde reden. De franse leraar sloeg met harde hand alle kindjes op een rij. Wel of niet braaf maakte niets uit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2013 15:45

Honden horen niet thuis in een restaurant, dat gekwijl en wat een stank van die beesten af komt. Die horen gewoon lekker buiten. :-&

Terug naar “Slow Chat”