En hoe noem jij jezelf?
Wedergeboren christen?
Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:En hoe noem jij jezelf?
Wedergeboren christen?
Jvslooten schreef:Dat zal ik proberen uit te leggen. In die film kwam alles in eens heel dichtbij. En een film is maar een uitbeelding natuurlijk, maar laat toch het zelfde zien als toen. We zagen dezelfde doornenkroon. Dezelfde geseling. Dezelfde schijnprocessen, en het zelfde kruis. Wij zagen hetzelfde bloed. En als je dat dan allemaal ziet, dan sta je ineens midden in die menigte des volks van toen. En toen ik Lukas 23 las, realiseerde ik mij dat er helemaal geen onderscheid was. Ook wij sloegen op de borst en beklaagden Hem. Ik huilde om Hem, terwijl ik om mijzelf had moeten huilen. Want wat zal er dan met het dorre gebeuren?
Faramir schreef:Hoe ik mijzelf noem (of bedoel je iemand anders)? Gewoonlijk stel ik mij aan anderen voor als Jeroen eventueel aangevuld met achternaam.
schelpje3 schreef:Als jij kan lachen om een film waarin de spot met de Heere Jezus wordt bedreven, zondig je tegen de Heilige Geest! En dat is ernstig. Dat kan betekenen dat er geen vergeving meer mogelijk is. Je verhardt.
Marnix schreef:Schelpje. Daarom denk ik dat God niet moet worden afgebeeld maar Jezus als mens op aarde wel. En natuurlijk kan je niet alles precies naspelen. Het is een gelijkenis, niet het orginele verhaal, waarbij je wel een idee krijgt hoe het een beetje gegaan is. En je merkt uit de verhalen hier van jezelf en van anderen dat het op een andere manier "zien / horen" wel kan helpen om een heel bekend verhaal weer eens goed tot je door te laten dringen.
Faramir schreef:Vervelend voor je dat jij daar zo mee zit. Ik ben echter niet zo'n zwaarmoedig en kan erg veel plezier hebben aan een goede humor film. Sitcoms hoe ik ook erg van als tijdverdrijf.
schelpje3 schreef:Deze reactie toont aan, dat het je helemaal koud laat. Dus verhard bent kennelijk.
Ach daar heb je haar weer. Zij heeft nooit lol in haar leven.
Echt wel. Maar spotten heeft niets met zwaarmoedigheid te maken, maar met de ernst van onze zondige staat!
Ik moet je waarschuwen, maar zal het hier verder bij laten.
Ik heb mezelf hiervan vrijgemaakt nu.
Ik kan je niet overtuigen Faramir, dat kan alleen de Heere doen, d.m.v. de werking van de Heilige Geest in jouw hart. Dat bid ik jou van harte toe!
schelpje3 schreef:Maar het gaat niet alleen om de afbeelding, maar niemand kan Hem naspelen. De meeste Hollywoodacteurs zijn bovendien ook nog ongelovig, dus dan wordt het eerst even inlezen.![]()
Moeten we niet willen.
Je zult het zo niet bedoelen, maar nu lijkt het erop of de kruisdood een "eerste hulp bij ongelukken" is.
Een christen hoort niet in de bios, is bij de bevindelijk gereformeerden zo.
En wat moet een heiden bij een dergelijke film? Zij zien Jezus als een goed mens, die ooit geleefd heeft. Meer niet! Ook dat is ernstig.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten