hieke schreef:En Schelpje, een zeer groot deel van refokinderen is ook sexueel actief op die leeftijd (14/15) maar helaas niet voorgelicht thuis, of alleen het deel voortplanting. Niet voor niets zijn zo veel refokinderen compleet losgeslagen, maar doordat ze verder zo braaf meelopen, hebben ouders het niet eens door. Vanuit de praktijk horen wij heel veel, en maken wij heel veel mee, en dat zijn dingen die je niet in Terdege leest......
Ik weet het Hieke, bij mijn dochter op school raakten in korte tijd 2 meiden zwanger.
En ik had het over de basisschoolleeftijd, dat is toch de doelgroep van dr C?
Eerstens hoort het bij de ouders, als het goed is gebeurt dat gedurende de jaren. Zo hebben wij dat gedaan.
Er komt een vraag (meestal op een onverwachts moment) en je geeft antwoord. Meer is meestal niet nodig.
Het gaat mij ook over de namen die gegeven worden aan geslachtsdelen. Dat kinderen dat onderling gebruiken, tuurlijk, maar ze vinden het heel raar als mamma dat ook zo zegt.
En de ouders die het niet door hebben, leven onder een steen. Of zijn zo preuts, dat ze nergens over willen praten. Onze kinderen zijn altijd heel erg open, zelfs als het iets genants is.
Wij tegenover hen ook.
Maar ik ga mijn dochter niet leren tongzoenen, dat zou ze niet willen horen van mij. Onderling met vriendinnen zal dit ongetwijfeld worden uitgewisseld.