Moderators: johannes1, Moderafo's
Ik zit niet aan Tim Keller gebonden hoorWilsophie schreef:Bevrijd van jezelf van Tim Keller.
Bedoel je nou het boekje 'bevrijd van jezelf' van Tim Keller?Wilsophie schreef:Ik heb het net besteld omdat jij de titel noemde en zag het boekje 2e hands, vandaar.
Ik ben niet weg van CW Lewis dus ik hoop niet dat het zoiets is. Maar ja voor 6 euro.
Wilsophie schreef:Ik kon uit zijn openbaar optreden opmaken hoe de stand van zaken hierin was, dus ben niet geinteresseerd in het boek.
On-topic: wat ik uit de media begrijp maakt ook voor mij dat ik het boek van Ter Linden niet hoef te lezen. Als ik het zou doen, dan zou ik het doen om eens te kijken hoe iemand die zo intensief met de Bijbel bezig is geweest tot deze standpunten komt. Niet om er iets van te leren...
Jammer want dat zou weleens een leuke discussie hebben kunnen opleveren.
Maar jij gelooft dus wel in een hiernamaals? En waar baseer je dat dan op?
Ik vind het namelijk wel vreemd dat in het oude testament nauwelijks gesproken wordt over zoiets.
In het NT gaat het over Paradijs, nieuwe hemel nieuwe aarde, maar is dat hetzelfde als 'hiernamaals'.
Kortom waar blijft de ziel na de dood? Weten we daar iets van of blijft het koffiedikkijken?
Ik mag helaas niet op gesloten deel (blijkbaar als wedergeboren christen te slecht), want daar is het ongetwijfeld al eerder aan de orde geweest.
Rozijn schreef:Ik wel. Iemand die met de complete Bijbel (OT en NT) in de hand een hiernamaals ontkent, ontkent de waarheid van die complete Bijbel. (Ik zeg niet: ontkent compleet de waarheid van de Bijbel!) En dus is hij een dwaalleraar, op grond van diezelfde Bijbel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten