Petitie voor het ongeboren kind

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bartuz

Petitie voor het ongeboren kind

Berichtdoor Bartuz » 14 nov 2013 09:20

Help de massamoord op ongeboren kinderen stoppen!
Ieder mens (in wording) heeft recht op leven ofwel ieder mens is door God geschapen én door Hem geliefd.

> https://secure.avaaz.org/en/petition/Be ... _de_wereld

Bartuz

Re: Petitie voor het ongeboren kind

Berichtdoor Bartuz » 15 nov 2013 11:16

Beste medeleden, ik weet dat er meerdere petities de wereld in gaan rondom abortus. Maar dat geeft de nood ook aan.

Mijn laatste dringende oproep om je stem te geven, nu als Nederlander,
maar bovenal als christen..

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 15 nov 2013 23:14

Ik vind abortus ook allesbehalve leuk, maar geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken om een ander die keuze - die vaak onder erg moeilijke omstandigheden en om zwaarwichtige redenen wordt genomen, en waar de meeste vrouwen heus niet licht overheen gaan - te ontzeggen.

Het is met abortus hetzelfde met euthanasie: ben je er principieel tegen, okee: doe er dan niet aan mee. Dat recht heb je. Net zoals een ander het recht heeft daar anders tegenaan te kijken én er dus anders mee om te gaan.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 nov 2013 23:47

Heerlijk, die tolerantie. De barmhartigheden der goddelozen zijn gruwelijk.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 15 nov 2013 23:59

En waar zit 'm de barmhartigheid in - ik geef maar één voorbeeld van een situatie waarin dergelijke petities abortus onmogelijk zouden willen maken - een meisje dat zwanger wordt door een verkrachting te dwingen het kind van haar aanrander op de wereld te zetten?

Is het voor christenen dan ZO moeilijk om de (gewetens)vrijheid van een ander te respecteren?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 16 nov 2013 00:14

Wim2600 schreef:En waar zit 'm de barmhartigheid in - ik geef maar één voorbeeld van een situatie waarin dergelijke petities abortus onmogelijk zouden willen maken - een meisje dat zwanger wordt door een verkrachting te dwingen het kind van haar aanrander op de wereld te zetten?

Is het voor christenen dan ZO moeilijk om de (gewetens)vrijheid van een ander te respecteren?

Je trekt nù de discussie al scheef, door een uitzondering als regel te stellen. Wees maar niet ongerust, die 30.000 vrouwen per jaar die hun kindje laten vermoorden zijn echt niet allemaal verkracht hoor. Alhoewel, ik moet erbij zeggen, het aantal verkrachtingen in NL is schrikbarend hoog, maar lang niet iedere verkrachte vrouw wordt zwanger.

Maar ik ben blij dat je zo moralistisch bent dat je de gewetensvrijheid van anderen respecteert. Ik respecteer het leven van anderen. Mag dat ook? Of moet het ongeboren leven perse boeten voor de zonde van zijn of haar vader? Pas op, schreef Paulus al, dat niemand een ander kwaad met kwaad vergeldt, maar jaag altijd het goede na, én voor elkaar én voor allen.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 16 nov 2013 00:46

Ik heb niet de bedoeling de discussie scheef te trekken, ik haal gewoon één mogelijk scenario aan (waarvan ik heus wel weet dat het gelukkig niet zó vaak voorkomt, maar het is zeker niet uit te sluiten), waarin ik abortus absoluut geoorloofd vind. Dat scenario is m.i. op zich al genoeg om tegen een algemeen verbod te zijn.

Dat jij opkomt voor het leven van anderen is je goed recht. Ik doe hetzelfde: opkomen voor het leven van het verkrachte, ongewenst zwangere meisje uit mijn voorbeeld, om haar te beschermen tegen buitenstaanders die haar het recht willen ontzeggen om zelf te beslissen of ze het aankan én aanwil om het kind van een verkrachter op de wereld te zetten.

Daar zit 'm de nuance: jij trekt partij voor een nog onbestaande baby*, ik voor een al bestaande jonge vrouw in een extreem penibele situatie.

En wat Paulus daarover te zeggen had doet enkel voor je mede-christenen ter zake... terwijl een abortusverbod ook niet-christenen zou treffen, die aan Paulus geen enkele boodschap hebben. Je kan nu eenmaal de geboden en verboden van je geloof niet zomaar opleggen aan anderen. Tenzij je een meerderheid zou vinden voor een dergelijke wetswijziging, wat ik niet zo gauw zie gebeuren. Blijft over: lobbywerk via petities. Prima, die vrijheid heb je immers.

(* in jouw ogen wellicht wél al bestaande baby, maar da's een kwestie van hoe je kiest tegen de zaken aan te kijken)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 16 nov 2013 10:14

Oke, bedankt voor je toelichting. En over wat Paulus schrijft: die schrijft wel degelijk voor elkaar én voor allen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 nov 2013 10:23

Nog heel wat werk aan de winkel...

mensonterend.

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... gers.dhtml

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 16 nov 2013 12:13

mealybug schreef:Nog heel wat werk aan de winkel...

mensonterend.

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... gers.dhtml

Behoorlijk walgelijk, inderdaad. En ik neem aan dat het de paragraaf over de morning after-pil is die je deed besluiten deze link in dit topic te zetten? Getuigt inderdaad van een afschuwelijke 'wegwerpmentaliteit' en een totaal gebrek aan gezond verstand... maar anderzijds: ik zou niet graag het kind zijn van zulke "ouders", dus zo'n morning after-pil lijkt me dan nog de weg van het minste kwaad. Sommige mensen zouden zich nu eenmaal beter niet voortplanten...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 nov 2013 15:43

Het is een illusie dat abortus verbieden zorgt voor minder abortussen. Alleen de uitvoering wordt er gevaarlijker van.

Er is maar 1 ding erger dan een land waar abortus legaal is, en dat is een land waar het verboden is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 nov 2013 22:51

Mortlach schreef:Het is een illusie dat abortus verbieden zorgt voor minder abortussen. Alleen de uitvoering wordt er gevaarlijker van.

Er is maar 1 ding erger dan een land waar abortus legaal is, en dat is een land waar het verboden is.

Dat ben ik niet met je eens, ik draai de stelling liever om en dan zijn er nog heel veel dingen erger.

Er worden echt wel minder abortussen uitgevoerd als het verboden is, de mensen denken dan beter na voor ze zonder voorbehoedsmiddelen met iemand het bed induiken en geen kinderen willen.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 16 nov 2013 23:40

Petitie is gesloten lees ik.

Ieder mens (in wording) heeft recht op leven ofwel ieder mens is door God geschapen en door Hem geliefd.
Zie voor de ernst van abortus: www.youtube.com/watch?v=PCoYeGTiS-g en voor meer: www.silentscream.org/
Doel van deze petitie:
Abortus strafbaar stellen, tenzij voor het leven van de moeder gekozen moet worden.

Ik vraag me af, wat is de definitie van een mens of mens in wording?
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 17 nov 2013 08:41

En wat gebeurt er met de vrouwen die abortus alsnog laten uitvoeren? De gevangenis in wegens moord?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 nov 2013 11:59

Memmem schreef:Dat ben ik niet met je eens, ik draai de stelling liever om en dan zijn er nog heel veel dingen erger.

Er worden echt wel minder abortussen uitgevoerd als het verboden is, de mensen denken dan beter na voor ze zonder voorbehoedsmiddelen met iemand het bed induiken en geen kinderen willen.

natuurlijk zijner ergere dingen. Mijn opmerking was bij wijze van spreken, maar dat had ik inderdaad wel beter kunnen aangeven.

Als je denkt dat er minder gesekst wordt door een abortusverbod, vind ik je aandoenlijk naief. Alsof mensen nadenken als ze in een geile of dronken bui zijn. als je kijkt naar het aantal tienerzwangerschappen hier in Ierland, zie je direct dat dat niet opgaat. Trouwens, de mensendie abortus willen verbieden zijn vaak OOK tegen voorbehoedsmiddelen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”