Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (3

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2013 09:56

Toedels! Tot devolgende keer, weer onder een nieuw naam!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 14 nov 2013 12:49

hettys schreef:
Geen idee wat je nou weer bedoeld. Ik ben het absoluut niet met je eens en daar ga je moeilijk over doen.
Zal ik het nog één keer zeggen?

20 Van alle soorten vogels, van alle soorten vee en van alles wat op de aardbodem rondkruipt, zullen er twee naar je toe komen; die zullen in leven blijven.

Dat is in mijn ogen wat anders dan:

en van de vogels weer zeven mannetjes en wijfjes (niets over reine vogels)

Opnieuw begeef je je op glad ijs, en laat je weer zien dat je theologisch gigantisch mis zit.

Het principebesluit van God luidt: neem een paartje van alle dieren om hun voortbestaan te
verzekeren. Noach liet ze binnen. Dan krijgt Noach opdracht om van de reine dieren en van alle
vogels zeven paartjes uit te kiezen. Bij het kiezen van de vogels hoefde Noach niet op het
onderscheid van rein of onrein te letten. Van iedere vogelsoort moest hij er zeven meenemen i n de
ark.
De reden voor het meenemen van meerdere exemplaren van vogels en reine dieren wordt in het
verloop van het verhaal verduidelijkt. Naast het behoud der soorten moesten ook enkele dieren als
offerdieren dienen. (Gen:8:20) Andere vogels werden nog gebruikt om te verkennen of er al land te
zien was. (Gen 8:6)

(Dit is voor de meelezers bedoeld.)
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 14 nov 2013 20:50

Salamander schreef:wetenschappelijke kennis zo superieur is

:lol: :lol: :lol:

Wie verzint zoiets. In de afgelopen discussie ging het over middelbare school kennis. of zelfs basisschool.
"Hoe ontstaat een gebergte?" . Dat krijg je zelfs op een VMBO nog wel mee.

maar ik reageer niet meer op je.

Gelukkig maar.
Ook gif is geschapen.

Salamander
Mineur
Mineur

Berichtdoor Salamander » 14 nov 2013 21:53

Mortlach schreef:Toedels! Tot devolgende keer, weer onder een nieuw naam!

+1

Zoek me maar in de zandbak. ::))

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 nov 2013 22:05

Ik las vanmorgen in de spits dat ze Neanderthalers hadden gevonden in Den Bosch.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 14 nov 2013 22:49

Boerin schreef:Ik las vanmorgen in de spits dat ze Neanderthalers hadden gevonden in Den Bosch.

super, even gemist vanochtend.

http://www.nu.nl/wetenschap/3627282/uni ... bosch.html
Ook gif is geschapen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 nov 2013 09:38

Tja, maar dat ze daar neushoornresten hebben gevonden ligt natuurlijk aan hun beperkte denkkaders....
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 nov 2013 09:45

Mortlach schreef:Tja, maar dat ze daar neushoornresten hebben gevonden ligt natuurlijk aan hun beperkte denkkaders....

En natuurlijk resten van rendieren, reuzenherten, paarden en bizons en zelfs een onderkaak van een jonge mammoet. Aardig jachttalent, die primitieve halfapen.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 nov 2013 09:49

Maar goed, dat is te verwachten voor een soort die gereedschappen, muziekinstrumenten, kunst en juwelen maakt.. en een hersencapaciteit heeft van 13% groter dan de moderne mens.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 15 nov 2013 15:39

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de discussie maar zijdelings gevolgd heb toen deel 3 ervan begon. Maar iets van wat Kirdneh hierboven schreef viel mij op:

"Van iedere vogelsoort moest hij er zeven meenemen in de ark. "

Enkele pagina's hiervoor is een tijdje gediscussieerd over de "basistypen fantasie", vurig aangehangen en verdedigd door Kirdneh. Uit wat hij hierboven schrijft maak ik op dat deze fantasie niet opgaat voor vogels. Daar waren volgens hem al soorten van.

Dat zal me toch een herrie zijn geweest op die schuit zeg, al dat gesnater, gefluit en gefladder van die vogels. Om nog maar te zwijgen van het voedsel. De ene vogel eet zaden, de ander wormen (slecht voor de populatie basistypen wormen op de ark), weer een andere soort eet vis (hoe hou je dat al die tijd vers trouwens), weer een andere soort eet tropische vruchten, een roofvogel eet vlees/vis etc. etc. etc. En dan heb ik het nog niet eens over de rest van de dieren aanwezig op die ark.

Graag uitleg over de soorten vogels aanwezig op de ark, of had Noach de basistype papagaai, de basistype roofvogel, de basistype loopvogel (valt de pinguin daar onder of valt die onder) de basistype zwemvogel, de basistype vliegvogel, de basistype spreeuw, en zo kan ik nog wel een paar a4 tjes doorgaan maar "you get the message".
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 15 nov 2013 15:53

Ik las vanmorgen in de spits dat ze Neanderthalers hadden gevonden in Den Bosch.

van die schedel heb ik ook een plaatje gezien.
Maar wat mij dan altijd opvalt, dat is dat de negroïde schedels in de metro er zoveel 'oorspronkelijker' uitzien, met hun prachtige kaakpartij tot voor hun neus uit en zo, dan van die oermensen.
Edoch, dat schijnt niet bespreekbaar te zijn?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 nov 2013 16:04

Ongeveer vijftig verschillende basissoorten wat de vogels betreft.. maar al was het een veelvoud geweest, plek zat, incl. voor de voedselvoorraad. Insecten mochten volgens het bijbelse verhaal niet aan boord, maar konden (tenminste voor een deel) buiten de ark overleven, bijv. op ronddrijvend materiaal. En als je je een klein beetje had verdiept had je ook geweten dat tot na de vloed alles en iedereen vegetariër was, dus ook daar gaat je verhaal mank. En ja, waarschijnlijk is er gigantische stank- en geluidsoverlast geweest, maar dat laatste maakt het verhaal op geen enkele wijze ongeloofwaardig(er). Ik zou zeggen, know your facts en schrijf daarna gerust nog eens een a4tje :wink:

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 15 nov 2013 16:53

Dat er dieren zijn die buiten de ark overleefden staat nergens in de Bijbel. Als je eerlijk bent is er eerder uit af te leiden dat God alles buiten de Ark ging wegvagen. Maar omdat zelfs creationisten het dan niet meer lukt een sluitende verklaring te verzinnen, gaan ze wat creatiever de Bijbel lezen. Er staat eenmaal iets over door de neus ademen en dat vlakt dan die regels uit waarin staat dat al het leven wordt vernietigd?

Ik vind het heel gezond om de Bijbel creatief te lezen. Maar doe dat dan wel consequent. Ik ken nog wel een paar Bijbel teksten die ik graag wat creatiever, wat meer in de historisch context of wat symbolischer uitgelegd zou zien.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 nov 2013 17:08

shrew schreef:Ik vind het heel gezond om de Bijbel creatief te lezen.
Is dat hetzelfde als creatief je belastingaangifte invullen?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 nov 2013 17:24

shrew schreef:..Maar omdat zelfs creationisten het dan niet meer lukt een sluitende verklaring te verzinnen, gaan ze wat creatiever de Bijbel lezen. Er staat eenmaal iets over door de neus ademen en dat vlakt dan die regels uit waarin staat dat al het leven wordt vernietigd?

Wat mij betreft mag je de insecten trouwens ook in de ark proppen hoor, plek zat. Veertig ordes is te behappen, en die paar duizend families ook nog wel zonder een centje pijn. Ze worden alleen niet genoemd, dus het is niet met zekerheid te zeggen of ze aan boord gingen. Het uitgangspunt staat in gen. 6 v. 12: ..om ze met u in leven te houden

Terug naar “Archief”